Tennis

Niks dan respect voor de persoon/tennisser Federer, maar dit bericht komt eigenlijk toch wel minstens een jaar te laat. Hij heeft in drie jaar tijd amper nog gespeeld. Ik vind het een beetje zonde dat hij nu zo aankondigt dat hij gaat stoppen, terwijl hij volledig op de achtergrond is verdwenen. Ik had hem liever op een andere manier zien stoppen.

Just my two cents hè. Al begrijp ik wel zijn liefde voor het spelletje.
 
Ik had gedacht dat hij nog Basel ging spelen maar blijkbaar is het dus echt wel op. Beetje spijtig idd. dat zijn laatste 'officiële' wapenfeit die bagel van Hurkacz was, vandaar dus wellicht nog die Laver Cup. Maar we zullen de Fed ook nog wel zien op de ATP Champions Tour vermoed ik.

Wel grappig dat hij dit jaar nog de best betaalde speler is (sponsorcontracten) en dat zonder een minuut te spelen. Zegt ook alles over zijn legend-status natuurlijk.
 
Beter nieuws dan vanuit de Davis Cup, Magali Kempen plaatste zich voor de halve finales in Le Neubourg. Klopte Frech in drie sets. Denk niet dat ze ooit al voorbij de tweede ronde geraakte op een W80. Klimt hierdoor ook voor het eerst binnen de top-300. Vandaag speelt ze tegen Mona Barthel, ooit nog subtop. Go Hertals! :clap:
 
Finale voor Kempen! 6-3 7-6(4) gewonnen van Barthel… had het sneller kunnen afmaken, maar werd gebroken toen ze kon uitserveren bij 5-4. (Zag ik net nog ergens :sarcastic:) Heeft een goed jaar, in de race zelfs 194e en voor Minnen.
Onclin speelt ook finale in een M15 in Servië. Hij neemt het op tegen Snitari, 2e seed.
 
Geen zege voor Kempen, maar wel een makkelijke titel voor Onclin.

Veel Belgen in de challengers deze week, Collignon al goed gestart tegen Cervantes. Zou mooi zijn als hij op de hoofdtabel geraakt.
 
Veel Belgen in de challengers deze week, Collignon al goed gestart tegen Cervantes. Zou mooi zijn als hij op de hoofdtabel geraakt.
Weer net niet gelukt voor Collignon, wel spijtig want 1ste ronde ging tegen een wild card zijn dus daar lagen mogelijkheden.

Bergs wel door tegen altijd lastige Brouwer met heel sterke serve stats
 
Bergs set en break voor tegen Basilashvilli en dan moeten opgeven, het zit toch ook gewoon niet altijd mee he... .
 
Doeme, ondertussen al meer geweten? Lijkt op de beelden iets verrokken te hebben in de onderrug? Of heup? Stond wel goed te spelen in Metz, vooral service draaide goed. Hopelijk niet te lang out :headshake:
 
Geerts ook opgegeven, Goffin eruit 1ste ronde, Coppejans idem, Gillé-Vliegen slaan de laatste maanden ook op geen ei meer...kortom was weer een topdagje voor het Belgische tennis :thinking:
 
Doeme, ondertussen al meer geweten? Lijkt op de beelden iets verrokken te hebben in de onderrug? Of heup? Stond wel goed te spelen in Metz, vooral service draaide goed. Hopelijk niet te lang out :headshake:
Rugpijn lees ik op Twitter en op Sporza, zijn pa zal wel snel een update geven
 
Het zal echt wel niet gegaan hebben, anders geef je niet op, als je voorstaat. Een blessure faken tijdens een match is zelfs strafbaar.
Hopelijk gewoon een geblokkeerde rug, en valt de schade nog mee.
 
Federer heeft blijkbaar aan Nadal gevraagd om samen met hem zijn laatste dubbelpartij spelen, op de Laver Cup.
Ik denk wel dat Nadal dat ziet zitten. In 2017 speelden ze ook al eens samen.

Enig idee wie de tegenstanders zouden zijn? Iemand een gokje?
 
Spijtig van dat matchpunt :(

Wat ga ik hem missen on court. Toch tranen gelaten net. Is echt een van mijn twee grote jeugdhelden 💔

Nadal die stond te wenen met Roger. Mooier kan sport niet worden.
 
Zal nog wel komen maar voorlopig niet wegens copyrights. Her en der wel al ruime samenvattingen te vinden via YT.
Tijdens US Open via Tennis TV ook enkel highlights van max. 3 minuten wat bij een 5-setter absurd is maar intussen staan er op hun kanaal veel langere samenvattingen (die intussen natuurlijk niemand meer bekijkt :D )
 
Terug
Bovenaan