Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Als er nu één overheidsdienst is waar ik als IT'er niet zou willen werken is het wel de politie. (en op de tweede plaats de federale overheid)
Klopt, de shit dat die gasten soms over zich krijgen en er eigenlijk ook niet aan kunnen doen. Het is een mirakel dat die plekken nog ingevuld zijn.
 
Hopelijk valt er hier niets in de bus. Enig idee of na deze week het gevaar geweken is?
Nope, men kan u oproepen tot op de dag van de verkiezingen zelf (wanneer bv een stembureau onvolledig is, kan de eerste kiezer aangeduid worden als bijzitter).
 
Nee, kan nog in de komende weken gebeuren...
Wat als je (letterlijk) als Belg, geen woord Nederlands, Frans of Duits begrijpt en je aangeduid wordt om .. :)

In België lopen er (helaas) Belgen rond die geen van de landstalen begrijpen. (Begrijpen wie kan hoe dit mogelijk is maar deze mensen bestaan)
 
Laatst bewerkt:
Wat als je (letterlijk) als Belg, geen woord Nederlands, Frans of Duits begrijpt en je aangeduid wordt om .. :)

In België lopen er (helaas) Belgen rond die geen van de landstalen begrijpen. (Begrijpen wie kan hoe dit mogelijk is maar deze mensen bestaan)
Dan word je niet opgeropen, men kan altijd een volgende persoon nemen.
 
Als ik naar de winkel ga dan denk ik af en toe wel eens: Heeft de helft van die mensen de 'zombie drugs' gebruikt?

Ik zweer het: Veel mensen zijn niet alleen onbeschoft, hardhorig en blind maar soms zijn ze ook gedrogeerde robotten die niet meer reageren met uitzondering van de kassierster aan de kassa.
 
Als ik naar de winkel ga dan denk ik af en toe wel eens: Heeft de helft van die mensen de 'zombie drugs' gebruikt?

Ik zweer het: Veel mensen zijn niet alleen onbeschoft, hardhorig en blind maar soms zijn ze ook gedrogeerde robotten die niet meer reageren met uitzondering van de kassierster aan de kassa.
Ik had dat idee vandaag op het containerpark. Niemand zegt goeiendag of zelfs eens een knikje kan er niet af. Vooral geërgerd dat er nog andere mensen zijn, terwijl ze zelf geen enkele rekening houden met die andere mensen. We hebben echt een extreem asociale maatschappij.
In het verkeer zie je dat ook. Eens een bedankje, een handje opsteken, dat is precies allemaal verdwenen. Ieder in zijn eigen wereld en de rest mag doodvallen.
 
Doe ik om de vrouw des huizes een plezier te doen overdag de was in het machien, heb ik haar "mohair wollen trui" blijkbaar verkloot door deze op het "gewone" programma te zetten in plaats van het "speciale wollen" programma.

Weg, sfeer!
En wsl ook niet het juiste wasmiddel gebruikt.

Maar dat is toch irrelevant nu.:sneaky:
 
Naar lastminutes zitten kijken bij Tui en als ge dan doorklikt verspringt (lees verhoogd) ineens de geafficheerde prijs met ettelijke honderden euro’s.

Tja.
 
Doe ik om de vrouw des huizes een plezier te doen overdag de was in het machien, heb ik haar "mohair wollen trui" blijkbaar verkloot door deze op het "gewone" programma te zetten in plaats van het "speciale wollen" programma.

Weg, sfeer!
Ik heb 1 keer moeten strijken in heel mijn leven. Eerste stuk dat ik nam was een synthetisch topje. Ik zet het strijkijzer erop en het kromp ineen tot het nog slechts een zwarte vlek was aan de onderkant van het strijkijzer.
Strijkijzer en topje om zeep. Double trouble.
 
Ik heb 1 keer moeten strijken in heel mijn leven. Eerste stuk dat ik nam was een synthetisch topje. Ik zet het strijkijzer erop en het kromp ineen tot het nog slechts een zwarte vlek was aan de onderkant van het strijkijzer.
Strijkijzer en topje om zeep. Double trouble.
"Schat! Mijn topje is kapot!"
 
Maar eerlijk gezegd, als je met een beetje een positieve instelling naar zo'n dingen gaat kan dat best wel meevallen. Zie het als een moment om eens een voor- of namiddag wat te babbelen met een paar onbekenden i.p.v. als een verloren dag of soort van strafstudie. Dat kan best gezellig worden. En gratis koffiekoeken!

Een verloren dag?

Ik weet nu al niet wat eerst doen hier thuis.
Ik ben elke avond na het werk nog tot 22u bezig met vanalles en nog wat. Mijn volledige weekends ben ik ook bezig.
En nog komen er meer dingen bij dan ik verwerkt krijg.
Ik denk dat mijn to do lijstje momenteel een 80-tal zaken bevat. Gaande van dingen die 5 minuten duren tot dingen die 4 dagen duren.
Enkele ervan vereisen een telefoon, maar wanneer denk ik daaraan, of heb ik er tijd voor? Uiteraard buiten de kantooruren. Sommigen zijn dringend, andere minder.

Bvb:
"Voorjaar 2024" komt er een aannemer een nieuw dak plaatsen op onze garage en hangar. Offerte getekend juli 2023, dit is het laatste van de "grote" verbouwingen waar een aannemer voor nodig is van het project gestart september 2022.
Daarvoor moet het huidige dak verwijderd worden dat bestaat uit asbesthoudende golfplaten. (Aannemer dakwerken is geen erkend aannemer voor asbest en dat is nodig voor de premie). Ik wou dat eerst zelf doen, maar door fysieke zaken (aanslepende tennis elleboog), tijdsgebrek en de middelen niet hebben om veilig genoeg op die hoogte te werken moet ik een erkende aannemer zoeken om dat te doen.
Maar voor die dat kan komen doen moeten er nog een 500-tal osb- en gyprocplaten die beneden in die hangar liggen naar boven gebracht worden zodat ze uit de weg liggen. Als ik dat manueel moet doen, moet ik plaat per plaat op een trap met boven een 90 bocht naar boven dragen. Dan ben ik binnen 5 jaar nog bezig. Ik heb een plaatlift "stand-by" staan om ze langs buiten door een raam te steken, maar voor ik die plaatlift kan gebruiken moet eerst de 10m3 steenpuin uit onze garage (van de afbraak ivm nieuwe badkamer) weggeraken want die plaatlift kan niet passeren. Maar daarvoor moet ik dus een container huren. En de grote meerderheid van de containerbedrijven vermelden geen prijzen op hun website, velen antwoorden niet op mail of hun contactformulier. En zoals ik hierboven zei, ik denk er op de verkeerde momenten aan om te bellen. Ook overdag tijdens de kantooruren ben ik te druk bezig met m'n werk.
Om nog maar te zwijgen over de range die ik dan wel tegenkom qua prijzen. Gaande van 120€ (maar dan wel 150€ plaatsingskosten, extra € op basis van gewicht) tot 900€ all-in.
En natuurlijk, eens die container hier zou staan moet die gevuld geraken. Met een schop en kruiwagen zal dit niet op 1 dag of zelfs 1 weekend lukken denk ik. Ok, ik kan daarvoor hulp inroepen, maar mijn pa wordt dinsdag geopereerd (knieprothese), mijn ma is vorig jaar geopereerd aan haar beide schouders (alle pezen af door arbeidsongeval), schoonpa sukkelt enorm met zijn rug, schoonma kan nog geen kiezeltje 5cm verleggen. Zussen, schoonbroers,... hebben zelf ook een druk leven en/of hebben me al zoveel geholpen.


Ik combineer momenteel een voltijdse job waar het enorm druk is (ja, zelfs bij de spoorwegen kan dit) met 3 kinderen, 3 honden, verbouwingen en een vrouw die met een zware burn-out thuis zit (Zelfs koken lukt haar momenteel niet) en binnen 3 weken terug moet geopereerd worden aan haar enkel om het ijzerwerk na haar breuk vorig jaar eruit te halen.


Dan wil ik echt geen dag gaan verschijten om verplicht sociaal te gaan moeten doen voor een habbekrats. 25€ of wat is het om een hele zondag op te offeren? Laat staan dat ge tot na middernacht moet gaan zitten tellen en op maandag de wekker gaat om 5u om te gaan werken...
En babbelen met onbekenden, als introverte asociale eenzaat is dat de definitie van de hel voor mij. (Als ze nu eens Trappisten ipv koffiekoeken zouden geven, dan wil ik het misschien overwegen) ;)



Wauw, dit is weer een te grote epistel geworden 😅


Achja, mijn burn-out van afgelopen zomer is zwaar terug van nooit weggeweest en ik ben zeker dat ik er een zware depressie bij heb. Maar dat is voor een andere keer in het mentaal welzijn topic
 
Terug
Bovenaan