Tennis

Vraag is hoeveel hij nog in de tank heeft na 3 vijfsetters op een rij?

Alle komaan, een jonge sportieve toptennisser van 19 jaar -en dan nog ne Spanjaard die bekend zijn om hun sterke fysiek- en dan de vraag stellen of hij wel kan recupereren van 3 zware matchen op een rij? :wtf:

Natuurlijk kan hij dat. Wat een fucking vraag is dat nu.

Of hij gaat winnen? Ik heb Ruud toch wel als favoriet staan. Maar ik hoop gewoon dat het spannend wordt straks :)
 
Pas op, tis wel stevig ook he. 3u56 tegen Cilic, 5u18 (waarvan heel laat gedaan) tegen Sinner en nu 4u22 tegen Tiafoe.

Het zal er al weinig gegeven zijn om er überhaupt drie van dat kaliber op rij te winnen, een vierde tegen een goede Ruud, ik hoop dat hij laat zien dat het kan maar zo'n stomme vraag vind ik dat nu ook niet.

(Los daarvan een Ruud staat aan ruim 2,5 bij de bookies, dat lijkt me de moeite).
 
De Loore zijn week afgesloten met een extra bagel, 6-3 6-0 gewonnen van 5e reekshoofd Lajal. Goeie week, niet tegen heel moeilijke tegenstand, maar wel 25 extra punten. Komt zo weer in het zog van Collignon, rond plek 327.
Bailly kon zich niet revancheren tegen Landaluce, maar sterke week met opnieuw een finale, zit wel wat in voor de toekomst.
 

Niet gedacht dat het zo snel ging gaan...

Generaal Alcaraz gisteren zonder discussie de betere speler lijkt me. Neemt niet weg dat ik Ruud ook nog wel Slams zie winnen. Vind hem beter dan Thiem bvb.
Wel top sportsmanship van Ruud (double up in set 1) , er zouden er veel van krommen aas gebaren in zo'n situatie.
 
De Loore zijn week afgesloten met een extra bagel, 6-3 6-0 gewonnen van 5e reekshoofd Lajal. Goeie week, niet tegen heel moeilijke tegenstand, maar wel 25 extra punten. Komt zo weer in het zog van Collignon, rond plek 327.
Bailly kon zich niet revancheren tegen Landaluce, maar sterke week met opnieuw een finale, zit wel wat in voor de toekomst.
Idd. , Joris speelt in Rennes deze week, zou ook eens in een challenger wat verder moeten geraken want met die ITF tornooien schiet het niet écht op qua ranking. Maar hij is tenminste al van die kwalificaties af, da's al iets.

Bailly heeft het precies lastig tegen hard hitters. Hopelijk voor hem krijgt hij nog wat meer body, zou goed kunnen want hij is nog altijd geen 17 maar een Berrettini zal het niet meer worden qua caruur.
 
Generaal Alcaraz gisteren zonder discussie de betere speler lijkt me. Neemt niet weg dat ik Ruud ook nog wel Slams zie winnen. Vind hem beter dan Thiem bvb.
Wel top sportsmanship van Ruud (double up in set 1) , er zouden er veel van krommen aas gebaren in zo'n situatie.
Alcaraz idd wel de betere speler. Leuk dat het ook de match was tussen de nieuwe nummers 1 en 2, en allebei interessante, heel faire spelers. Geen toeval dat Ruud al finale haalde op RG, want ook hier genoten van zijn matchen, zal zijn Slam in de loop der jaren wel eens meepikken.
Idd. , Joris speelt in Rennes deze week, zou ook eens in een challenger wat verder moeten geraken want met die ITF tornooien schiet het niet écht op qua ranking. Maar hij is tenminste al van die kwalificaties af, da's al iets.
Het is wel een heel sterk bezet tornooi… eerste ronde Thiem vs Simon, finale waardig op een challenger. Dus het wordt voor De Loore lastig om hier veel punten te sprokkelen. Yannick Mertens trouwens ook gekwalificeerd voor de maindraw.
 
Klopt, is nu de omgekeerde situatie van in de USO Qualifying week, er zijn geen ATP-tornooien en iedereen die niet mag (of wil) Daviscuppen gaat nu Challengers spelen, ook de top100 mannen...

Mertens die heeft al heel lang geen potten meer gebroken, speelt vooral interclubs in DE en FR, gezakt naar ATP800 of zoiets. Moet volgens mij al van voor Covid zijn dat hij zich nog eens voor een hoofdtabel van een Challenger kwalificeerde.
 
Bergs faalhaas. Van 40-15 3-1 naar 3-6 in de decider tegen een zeer matige Kubler. Vanaf hij 3-1 voor stond de ene onbegrijkelijke unforced error na de andere. Zou zn vader nu ook weer een mega cringy verslag op fb neerpennen?

Toont dat hij toch nog een stukje verwijderd is van ATP niveau, een routine ATP speler die speelt Kubler gewoon droog in 2 sets naar huis.

Goffin ook net voor de 3e keer van het plein geveegd door De Minaur, die nogtans ook aan een matig seizoen bezig is.
 
Laatst bewerkt:
Zou zn vader nu ook weer een mega cringy verslag op fb neerpennen?
Dit! Ik heb ook altijd het gevoel dat elke match die Bergs speelt, heroïsch moet zijn geweest als ik dat FB verslag lees... Maar dan zie je hem op belangrijke punten domme fouten maken, telkens opnieuw. Het is makkelijk vanaf de zijlijn natuurlijk, maar dat moet eruit wil hij echt richting top-100... anders zal hij ter plaatse blijven trappelen.
 
Tja, steekvlamspeler, zal ongetwijfeld nog mooie dingen laten zien maar niet consistent. Voor een volle zaal in België had hij die match wellicht simpel gewonnen. Het oude Davis Cup format was meer iets voor hem.

Y. Mertens nog goed weerwerk geboden tegen Gaston gezien het ranking verschil van bijna 800 plaatsen.
 
Dit! Ik heb ook altijd het gevoel dat elke match die Bergs speelt, heroïsch moet zijn geweest als ik dat FB verslag lees...
😄 de Koene....zelf altijd een goede B-speler geweest in Heren 2
Als je zijn commentaar objectief leest is het er inderdaad meestal gewoon over maar bon, die mens is gewoon trots op zijn zoon, ik versta dat wel, da's fanboy-talk hé 😉
 
:D Snap ik ook helemaal van zijn kant, maar op de duur lees je die verslagen niet meer… ik toch niet.

Mertens trof het niet in Rennes na zijn kwalificatie, maar voor zijn doen goede score tegen Gaston, 7-5 6-4. De Loore speelt vanmiddag nog tegen Masur.
 
De Loore eruit tegen Masur, laat op 4-4 in 3de set 3 break-kansen liggen en verliest vervolgens zelf zijn service op 5-4, zonde.
Neemt later op de dag wel revanche in het dubbel.
 
  • Verdrietig
Waarderingen: WimJ
Pfff, dit doet pijn. Dé reden waarom ik tennis beginnen kijken ben zoveel jaren geleden.
Voor mij de GOAT, ondanks minder titels dan concurrenten. De schoonheid van zijn tennis, gewoon pure kunst bij momenten.
 
Damn had gehoopt op toch nog 1 Federer - Nadal klassieker volgend jaar :(

Federer moet zoals een van de geliefste spelers zijn ooit? Als tennisfan kan je hem imo niet haten of anti federer zijn puur op zijn manier van spelen. Was echt prachtig om te zien. Qua persoon zelf het perfect gezicht voor tennis en perfect in PR. Al heb ik geen idee over zijn jongere jaren.
 
Terug
Bovenaan