Tennis

Tja, Bergs is voor Van Herck&co zo'n beetje wat Witsel was voor Martinez, zelfs al zijn er betere alternatieven voorhanden, dan nog zal hij ze niet opstellen. Die Sakellaridis schuimt samen met zijn broers al een paar jaar het ITF15k circuit af zonder bijzonder veel succes (ranking zegt voldoende inderdaad). Wanneer je daar dan als ATP129 zijnde kansloos tegen verliest, dan is dat idd. maar hééél magertjes. Maar wie weet was het weer te warm, te vochtig, slechte hotelkamer... :thinking: Gelukkig voor Geerts zijn er nog wat Challengers in de buurt deze maand...

Ik zie dat Lloyd Harris ook weer aan het spelen is na bijna een vol seizoen blessureleed in '22, werkt die nog steeds samen met Malisse?
 
Bergs is gewoon nog geen 100%. Hij is nog herstellende van een aanslepende rugblessure. Waarom staat die nu hier te tennissen op het niveau van 4de provinciale?
 
De Loore en Collignon beiden naar kwartfinale 👍

De Loore morgen tegen een 17 jarige die ik niet ken en Collignon tegen Israeliër Leshem die maandag nog door De Loore werd verslagen in kwalificaties maar werd opgevist als lucky loser en het op de een of andere manier toch tot kwartfinalist heeft geschopt.
 
  • Leuk
Waarderingen: WimJ
Top, ze zijn het jaar goed gestart! Die Prizmic lijkt me gevaarlijk, als 17 jarige in de kwartfinale van een challenger staan zegt genoeg. Won eind december de 3 tornooien in Monastir, 15 matchen gewonnen, 1 set prijsgegeven. Het zal een lastige brok worden voor De Loore.

Bonaventure ook weer kwartfinale in Auckland. Moest deze week 100 punten verdedigen en dreigde zo terug uit de top-100 te vallen, maar als qualifier voorbij McNally en 8e reekshoofd Marino. Ze start het jaar zoals ze 2022 afsloot. (y)
 
Geerts is ondertussen 13e alternate voor de kwalificaties van de AusOpen. Laatste dagen redelijk wat afzeggingen. Er zijn daar ook nog 9 wildcards voorzien, dus mss is er toch nog een kans dat hij kan spelen??
 
Bonaventure ook weer kwartfinale in Auckland. Moest deze week 100 punten verdedigen en dreigde zo terug uit de top-100 te vallen, maar als qualifier voorbij McNally en 8e reekshoofd Marino. Ze start het jaar zoals ze 2022 afsloot. (y)
Ze heeft ondertussen al 128 punten verzameld (Halve finale), dus ze wint punten ipv ze te verliezen :tongue:
 
  • Leuk
Waarderingen: WimJ
Ze heeft ondertussen al 128 punten verzameld (Halve finale), dus ze wint punten ipv ze te verliezen :tongue:
Ze is echt een laatbloeier! Eerste keer halve finale van een WTA tornooi, makkelijke zege tegen Fernandez: 6-4 6-2. Het komt haar goed uit dat ze indoor zijn aan het spelen momenteel. Goede match met heel stevige service.

Bergs was blijkbaar (weer) ziek in Perth. Dan snap ik al helemaal niet waarom ze Geerts niet lieten spelen. We zullen zien hoe hij in Melbourne voor de dag komt. Hopelijk verrast hij mij. :p
 
Collignon en De Loore wonnen vandaag allebei in twee sets en spelen de halve finale. Belgische finale zit er nog in want Collignon speelt tegen Jianu, en De Loore tegen qualifier Ilkel. Goed ook voor hun ranking, De Loore komt in de buurt van de top-300. Collignon stijgt al naar z'n beste ranking van 263 en zit Geerts op de hielen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Au79
Mooi van Bonaventure je zou denken kansjes nu in de hf :) .
Dacht ik ook, maar Masarova ligt haar duidelijk niet. Verloor er eind vorig jaar ook al van indoor en nu weer: 6-3 6-3. Wel een tornooi boven verwachtingen van Ysaline. Volgende week staat ze als SE op de hoofdtabel in Hobart, eerste ronde tegen een qualifier.
 
De 18 jarige Noskova is ook behoorlijk deftig aan het spelen deze week klopt op één week zes top 60 spelers waaronder Kasatkina, Azarenka en Jabeur... .

Edit: Gille/Vliegen een atp tornooi gewonnen ook een mooie (nodige) start :) .
 
Laatst bewerkt:
Noskova heeft haar straffe week net niet kunnen afsluiten met de titel, verloren in twee sets van Sabalenka. Moet zeggen dat zij voor mij onder de radar is gebleven vorig jaar, hoewel ze in een finale Bonaventure ook een ferm pak slaag gaf.

De kwalificatie draw van de AusOpen is gekend. Bergs en Coppejans mogen het opnemen tegen een Australische wildcard, Jin (990) en Schoolkate (367). Geen Geerts helaas, die had zich al teruggetrokken. Minnen en Kempen troffen het dan weer niet, zij lootten allebei een reekshoofd. Minnen speelt tegen Waltert (125) en Kempen mag haar eerste Grand Slam openen tegen Pigossi (118).
 
Laatst bewerkt:
De Loore straks finale tegen Jianu die Collignon gisteren kansloos liet.

Gisteren liep het nog ei zo na mis tegen die Turk Ilkel ondanks een 5-2 voorsprong in derde set. Bij 6-5 in TB zelfs match punt tegen gehad maar met zijn 19de ace weggeserveerd. Ging wel erg zuur zijn had hij dat nog weggegeven.
 
Had idd heel zuur geweest, want vandaag heel vlot voorbij Jianu met 6-3 6-2! Wint volgens mij zijn eerste challenger ooit. Echt content voor hem ondanks al die blessures toch blijven terugkomen. Klimt naar 266e plaats en speelt volgende week weer in Oeiras.
 
Mooie overwinning van Joris, komende uit kwalificaties, komt op ATP266 nu
Het is hem idd. van harte gegund na de vele blessurelast en hopelijk kan hij nu op zijn waarde blijven spelen.
Qualies RG zijn realistisch streefdoel nu
 
Laatst bewerkt:
Enkel Bergs kon de eerste ronde van de kwalificaties overleven tegen een wildcard die net in de top-1000 staat. Coppejans, Minnen en Kempen kunnen al naar huis. Ook Noskova meteen out in de eerste ronde tegen Sebov, toch wel verrassend!

Zanevska zonet ook gewonnen van Mertens, die echt op de dool lijkt. Pakt ook elke match wel een medical time out, nu weer voor de schouder. Ik zou nog meer tornooien en dubbel spelen als ik van haar was.
 
Noskova toch even te veel op korte tijd dan nu ze is de top 60 binnen dus t moet al lelijk doen wil ze volgende slams geen hoofdtabel rechtstreeks halen... .

En Mertens ja nipte winst tegen Topalova, en duidelijk verlies tegen Sakkari (ok) en Zanevska zo bemoedigend is dat niet qua start nee... . Wel leuk voor Zanevska en Bonaventure die toch lijken te bevestigen als top honderd speelster :) .
 
Ja had ik niet verwacht van Zanevska dat zij vlot in de top-100 zou blijven, en voor Ysaline zou het al mooi zijn als ze in de top-100 kan blijven dit jaar. Ze is het jaar in ieder geval goed gestart.

De Loore klopte vandaag 5e reekshoofd Medjedovic met 7-6(4) 6-3 en heeft precies de goede vorm te pakken. Benieuwd of hij Collignon ook kan kloppen in de tweede ronde, ik ben geneigd om hem toch lichtjes favoriet te maken. Springt in de ranking over Collignon en hij staat nu 258e.
 
Bijltjesdag bij de vrouwen in Hobart, iedereen er uit.
Bergs naar qualifying finale, nu tegen Andreev, Moutet zijne maat :D. Is geen slechte speler maar mankeert nog wat power op zijn 21ste.
David vrij eenvoudig door, tegen serve-bots doet hij het meestal wel goed. Kan nu revanche nemen tegen Gasquet voor zijn nederlaag in Antwerpen paar maanden geleden.
 
Terug
Bovenaan