Tennis

Bergs en Geerts door naar tweede ronde in Andria... Geerts had chance dat Mmoh zich terugtrok, want vorige week stonden ze in de halve finale ook tegen elkaar. Twas toen nogal rap gedaan voor Geerts... 6-2 6-0. Colligon had weer zijn eindhalte in Q2, nu tegen Marchenko, geen cadeau.
Ben niet mee vrees ik, Geerts was toch tegen Parker?
 
Ben niet mee vrees ik, Geerts was toch tegen Parker?
Geerts moest normaal tegen Mmoh spelen, waar hij vorige week in Drumondville in de halve finales nog van verloor met 6-0 6-2. Chance dat Mmoh zich terugtrok (en hij tegen Parker aan de bak moest).
 
Geerts moest normaal tegen Mmoh spelen, waar hij vorige week in Drumondville in de halve finales nog van verloor met 6-0 6-2. Chance dat Mmoh zich terugtrok (en hij tegen Parker aan de bak moest).
Ha op die manier, ik had de begin-draw met de withdrawals niet gezien, vandaar mijn verwarring toen je over Mmoh begon :cool:
Intussen Geerts eruit tegen ouwe vos Kukushkin...
Bergs gaat nu starten tegen lucky loser Karlovskiy
 
Geerts heel kort bezig gezien, kon met moeite de bagel in de eerste set vermijden. Bergs ondertussen ook out met 6-2 7-5 tegen die LL Karlovskiy.
We moeten hopen op Bailly, die staat in Monastir (25M) in de kwartfinale na zeges tegen 6e reekshoofd Potenza (nr 457) en Bouqieur (nr 690). :) Hij speelt morgen tegen 1e reekshoofd Skander Mansouri. Onclin en De Loore klopten hem dit jaar moeizaam, dus wordt zeker geen makkie.

Costoulas en Kempen spelen in Petange de kwartfinale tegen elkaar. Costoulas heeft er al twee moeizame matchen opzitten en Kempen was vandaag gewoon heel goed. Ik gok/hoop dat Kempen morgen wint, alle punten zijn welkom om de kwalificaties te kunnen spelen in Melbourne.
 
Denk dat 200 à 300 het plafond is voor Geerts. Maar da's ok als je een paar GS-qualies kunt meepikken en af en toe een paar rondes ver geraakt op een Challenger dan kun je er vrij goed van leven.

Bergs heeft meer talent en fysiek potentieel maar ik kan daar echt geen consistente top 100 speler in zien. Zal er wel in geraken na weer eens een flame-up maar zich handhaven is een ander verhaal.

Bailly en Collignon hebben nog wat tijd nodig.
 
De aanhouder wint...Collignon vecht zich door qualies naar hoofdtabel in Maia. Onclin ook nog in de running.
Geerts en Coppejans deze week op de hooftabel in Maspalomas Gran Canaria, er zijn slechtere plaatsen om te vertoeven :cool:
 
Onclin ook door intussen, 2 jonge Belgen van 20 en 21 op hoofdtabel dus, mooi!
Geerts naar tweede ronde, Coppejans net niet
 
  • Leuk
Waarderingen: WimJ
Mooi mooi, en volgens de ranking nog een OK loting op de hoofdtabel, maar Onclin treft die Karlovskiy... Bergs kent hem nog van vorige week.

Hanne Vandewinkel won gisteren haar derde W15 titel in Monastir. Ze speelde er 4 tornooien op rij met winst, 1/2, winst en winst. Goed voor het vertrouwen en de punten want aan het begin van het jaar had ze geen ranking en ondertussen is ze naar +/-570 gestegen. Tijd om over te schakelen naar de W25 tornooien.
 
Collignon makkelijk naar de tweede ronde, 6-3 6-0 tegen Coelho. Onclin heeft momenteel weinig in de pap te brokken tegen Karlovskiy, staat al 6-2 4-0 achter.
Vanmiddag ook nog Van Uytvanck tegen Wickmayer in Andorra, een WTA125. Toch jammer dat ze elkaar loten, ik hoop op een zege van Wickmayer, ze heeft de punten nodig.
 
Indoor blijft Van Uytvanck wel een goede speelster, ze was te sterk voor Wickmayer. Dominant op service en geen enkel breakpunt tegen. Wickmayer was voor haar zwangerschap al weggedeemsterd, maar ik zie haar precies niet meer terugkomen richting top-200, laat staan top-100. Ze had dit jaar wel de pech dat er op Wimbledon geen punten te rapen waren, want met die 110 punten zou ze wel in aanmerking komen voor kwalificaties in Grand Slams en gunstigere lotings treffen in die challengers... Ik denk ook dat ze haar Protected Ranking bijna opgebruikt heeft, ze kan die maar 12x inroepen. Zal volgend jaar nog lastiger worden vrees ik.
 
Nipte nederlaag voor Collignon en nog nipter voor Geerts, die zal moeten hopen op een aantal wegvallers om op de lucratieve AO qualifying tabel te komen.
 
258e is idd niet echt de plek waar je wil staan om op de Q draw te geraken. Hij heeft nog twee weken de tijd om een 30-tal punten te pakken, dat is heel veel voor hem (minstens een SF in een challenger 80). Dan komt hij rond de 230e plaats, en dan is het nóg afwachten.
Colson deze week goed bezig in Trnava, toch al zeges tegen het 2e en 5e reekshoofd, die ver boven hem in de ranking staan. Eerste keer dat hij de halve finales haalt op een M25.
 
Luca Van Assche wint op zijn 18de zijn 1ste Challenger na eerder 3 finales te hebben gespeeld. Begin dit jaar nog 500 en nu al ATP138. Stond zomer 2021 nr.1 bij de juniors.
Is een Belg die met zijn ouders naar Frankrijk is verhuisd en dan de Franse nationaliteit heeft aangenomen. Anders ging het al onze tweede hoogste gerangschikte speler zijn.

Zou mooi zijn mocht GA Bailly volgend jaar een gelijkaardig parcours afleggen.
Ik hoop alleen dat hij ook niet op US College tennis gaat zoals zijn broer want dat is tijdverlies.
 
Ah wist niet dat hij int Brusselse geboren was, maar hij was me ook al opgevallen owv de Vlaamse naam.
Sterk seizoen idd, mag Bailly zeker nadoen, zou enorm boven de verwachtingen zijn, althans voor mij.

Magali Kempen is nu wel helemaal zeker van de kwalificaties op de Australian Open. Ze had de laatste weken al vrij regelmatig gespeeld, maar vandaag op het WTA125 tornooi van Angers gewonnen van 3e reekshoofd Van Uytvanck! Haar beste prestatie tot nu toe, en helemaal zalig voor haar dat ze nu voor het eerst kan meedoen op een Grand Slam! Heeft veel meer potentieel, alleen heel fragiel en blessuregevoelig.

Gisteren is de entry list voor de AO ook uitgekomen met Mertens, Van Uytvanck, Zanevska en Bonaventure al zeker op de hoofdtabel. Bonaventure staat dan wel voor het eerst binnen de top-100, maar met haar 95e plaats was ze de laatste speelster die rechtstreeks mee kan doen omdat er maar liefst 11 speelsters hun protected ranking gebruiken. Chance voor haar. Goffin is de enige Belg bij de mannen.
 
Het is dit jaar een hoge cut-off voor de Qualifying entry list van de AusOpen, rank 219 blijkbaar zelfs de hoogste ooit door een groot aantal protected rankings. Kempen zit er met haar 209e plaats net in, maar Greet Minnen valt erbuiten. Ze is momenteel 8e alternate en moet dus hopen op redelijk wat afzeggingen.

Bij de mannen ligt de cut-off iets hoger, 226. Bergs (129) en Coppejans (218) zijn erbij, maar voor Geerts zal het geen Australian Open worden vrees ik. Slechts 26e alternate als nr. 254.
 
Bonaventure het jaar begonnen zoals ze het afsloot, gekwalificeerd voor de maindraw in Auckland. Eerste ronde tegen McNally.

In die United Cup weinig geweldigs te melden. Van Uytvanck won, Mertens had drie sets nodig tegen onbekende, Goffin onderuit tegen Dimitrov maar daar wint hij sowieso zelden van en Bergs schraapte twee games bij elkaar tegen Kuzmanov. Gelukkig is het om in het ritme te komen... :unsure:
 
Bergs schraapte twee games bij elkaar tegen Kuzmanov. Gelukkig is het om in het ritme te komen... :unsure:
Laat ons hopen dat het dat maar is inderdaad :D
De Loore speelt straks voor plaats op hoofdtabel in Oeiras, Collignon staat op hoofdtabel en kreeg met 19-jarige wild card en thuisspeler Faria een beetje een vergiftigd geschenk.
 
Laat ons hopen dat het dat maar is inderdaad :D
Ik weet niet in welke modus Bergs nog zit, want vandaag verloren van Sakellaridis met 5-7 6-1 6-3. Die Griek, nr 803, heeft nog nooit gewonnen van iemand binnen de top-500. Dus daar moeten we volgende week op de Australian Open ook niets van verwachten. Spijtig dat Geerts geen kans kreeg, want veegde vorig jaar nog de vloer aan met Sakellaridis. Het is niet te hopen dat Geerts naar de andere kant van de wereld is gevlogen voor 1 mixed dubbel match, want de kwalificaties zal hij als 19e alternate niet halen. :(
De Loore speelt straks voor plaats op hoofdtabel in Oeiras, Collignon staat op hoofdtabel en kreeg met 19-jarige wild card en thuisspeler Faria een beetje een vergiftigd geschenk.
De Loore gekwalificeerd en Collignon heel eenvoudig met 6-1 6-1 voorbij Faria.
 
Terug
Bovenaan