Stemtesten - deel en bespreek je resultaten

contextbinder

Well-known member
De stemtest van HLN


Aanpassing openingspost Crew:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Els Ampe begot 😂

Enfin, ik kan de dame in kwestie net zoals haar standpunten best smaken; alleen is de kans klein dat ze boven de drempel geraken (ook al wens ik het ze toe).

Vlaams: Jan Jambon of TVG
Federaal: BDW of Lode Vereeck
Europees: Johan van Overtveldt of Tom Vandendriesche

Geen surprises I'd say.
 
Els Ampe begot 😂

Enfin, ik kan de dame in kwestie net zoals haar standpunten best smaken; alleen is de kans klein dat ze boven de drempel geraken (ook al wens ik het ze toe).

Vlaams: Jan Jambon of TVG
Federaal: BDW of Lode Vereeck
Europees: Johan van Overtveldt of Tom Vandendriesche

Geen surprises I'd say.

Meest compatibel : Stephanie D'Hose (VLD)

Op wie ik kan stemmen :
Vlaams: Exequo tussen Lydia Peeters (VLD) en Kris Verducykt (Vooruit) of Jo Brouns (CDV)
Federaal: Dirk Vijnck (voor U) of Funda Oru (Vooruit)
Europees: Hilde Vautmans (VLD) of exequo tussen Wouter beke (CDV) en Bruno Tobback (Vooruit)

Ja ja het maakt dus eigenlijk niet zo veel uit ;p. Want uiteindelijk is het maar voor iets van een 60% compatibel wat dus eigenlijk wil zeggen dat het allemaal kort bij elkaar ligt en niet zo zeer veel uitmaakt. Uiteindelijk zaten er ook andere partijen tussen en was dat percentageverschil maar iets van een 5-10% max. Dus meh.
 
Meest compatibel : Stephanie D'Hose (VLD)

Op wie ik kan stemmen :
Vlaams: Exequo tussen Lydia Peeters (VLD) en Kris Verducykt (Vooruit) of Jo Brouns (CDV)
Federaal: Dirk Vijnck (voor U) of Funda Oru (Vooruit)
Europees: Hilde Vautmans (VLD) of exequo tussen Wouter beke (CDV) en Bruno Tobback (Vooruit)

Ja ja het maakt dus eigenlijk niet zo veel uit ;p. Want uiteindelijk is het maar voor iets van een 60% compatibel wat dus eigenlijk wil zeggen dat het allemaal kort bij elkaar ligt en niet zo zeer veel uitmaakt. Uiteindelijk zaten er ook andere partijen tussen en was dat percentageverschil maar iets van een 5-10% max. Dus meh.
Hier ook crevits met daarachter sander loones.
 
Meest compatibel : Stephanie D'Hose (VLD)

Op wie ik kan stemmen :
Vlaams: Exequo tussen Lydia Peeters (VLD) en Kris Verducykt (Vooruit) of Jo Brouns (CDV)
Federaal: Dirk Vijnck (voor U) of Funda Oru (Vooruit)
Europees: Hilde Vautmans (VLD) of exequo tussen Wouter beke (CDV) en Bruno Tobback (Vooruit)

Ja ja het maakt dus eigenlijk niet zo veel uit ;p. Want uiteindelijk is het maar voor iets van een 60% compatibel wat dus eigenlijk wil zeggen dat het allemaal kort bij elkaar ligt en niet zo zeer veel uitmaakt. Uiteindelijk zaten er ook andere partijen tussen en was dat percentageverschil maar iets van een 5-10% max. Dus meh.

Ah, hier zaten die kastaars allemaal in de 70% range, met alles wat sos, groen of communist is ergens in de 30-40 range.

Wat mij meer "stoorde" was de aanwezigheid van O-VLD op plaats 3 of 4; programma-technisch gezien is dat niet onlogisch, maar als er één ding is dat ze al jaren aantonen, dan is het wel dat dat programma als eerste de vuilbak in gaat van zodra het over postjes gaat.
De Voor U mensen zaten aanvullend typisch in die top 3/4 maar goed, die stellen evenveel voor als de rest van de LDD-fractie :).
 
1712922295127.png


Vlaams zat ik dan weer bij Vooruit (73), Groen (69), N-VA (67), CD&V (66).
Ik vind het een rare test, moet ik zeggen... Voor geen enkele verkiezing komt bij mij Groen op 1, en toch staat TVS op 75?

Wil dat dan zeggen dat al die verkiesbare plaatsen deze enquête hebben ingevuld, en ze kijken naar persoonlijke resultaten? Want eigenlijk zeggen ze tegen mij: Je past het best bij TVS, maar Vlaams moet je stemmen op Vooruit. Raar toch...
 
Bekijk bijlage 28669

Vlaams zat ik dan weer bij Vooruit (73), Groen (69), N-VA (67), CD&V (66).
Ik vind het een rare test, moet ik zeggen... Voor geen enkele verkiezing komt bij mij Groen op 1, en toch staat TVS op 75?

Wil dat dan zeggen dat al die verkiesbare plaatsen deze enquête hebben ingevuld, en ze kijken naar persoonlijke resultaten? Want eigenlijk zeggen ze tegen mij: Je past het best bij TVS, maar Vlaams moet je stemmen op Vooruit. Raar toch...
Ik ook, wel 'maar' 72%
 
Bekijk bijlage 28669

Vlaams zat ik dan weer bij Vooruit (73), Groen (69), N-VA (67), CD&V (66).
Ik vind het een rare test, moet ik zeggen... Voor geen enkele verkiezing komt bij mij Groen op 1, en toch staat TVS op 75?

Wil dat dan zeggen dat al die verkiesbare plaatsen deze enquête hebben ingevuld, en ze kijken naar persoonlijke resultaten? Want eigenlijk zeggen ze tegen mij: Je past het best bij TVS, maar Vlaams moet je stemmen op Vooruit. Raar toch...
Is die beste match niet gewoon algemeen van alle politici die de test ook hebben ingevuld. Op de lijsten voor Vlaamse/federaal/Europees staan dan enkel degenen waar jij kan op stemmen gezien je eerst uw postcode moet ingeven.

edit: maar is inderdaad ook raar om te lezen dat bij sommigen de beste match van een andere partij is dan degenen die op (soms alledrie) de lijsten op 1 staan. Bij mij is dat nu toevallig wel allemaal dezelfde partij.
 
Laatst bewerkt:
Ook vreemd, mijn beste match is Gwendolyn Rutten (70%). Maar in de 3 verkiezingen staat OpenVLD geen enkele keer aan top.
 
Vlaams: Freya Vandenbossche
Federaal: Vincent Van Peteghem
Europees: Bruno Tobback

Puur qua programmapunten niet meer dan logisch dat Vooruit op alle 3 de fronten top 2 haalt. Tis alleen jammer dat er geen greintje geloofwaardigheid meer zit in een groot deel van de mensen op die lijst.
Al zou ik eigenlijk ook niet weten op wie ik anders moet stemmen.
 
lol, precies 1 pot nat allemaal? heb op 15% spread alle partijen :unsure:
En ik heb precies onder een steen geleefd. Wat is partij "Voor U"?

76% Vooruit Freya Van den Bossche
74% onbekende vooruiter (Bieke Verlinden :unsure:)
68% onbekende CD&V'er (Peter Van Rompuy :unsure:)
67% partij VoorU .. wat is dat zelfs? (Peter Arrazola)
67% OVLD Gwendolyn Rutten
66% NVA Ben Weyts
64% PVDA (Line De Witte)
64% onbekende Vlaams Belanger (Klaas Slootmans)
61% onbekende groener (Aimen Horch)
 
Wil dat dan zeggen dat al die verkiesbare plaatsen deze enquête hebben ingevuld, en ze kijken naar persoonlijke resultaten? Want eigenlijk zeggen ze tegen mij: Je past het best bij TVS, maar Vlaams moet je stemmen op Vooruit. Raar toch...

Volgens mij zijn er politiekers die die test hebben ingevuld in functie van hun eigen goeddunken. Niet volgens wat de partijbepaling is. En uw antwoorden worden dan vergeleken bij al de politiekers die die hebben ingevuld en bij welke je het kortste bijkomt. Of alle politiekers deze test hebben ingevuld weet ik niet.

Daarna wordt er gekeken naar wat dit is voor uw expliciete postcode.

Het laat echter wel duidelijk zien dat politiekers ook een eigen mening hebben en niet noodzakelijk in 1 korset kunnen gestoken worden.
 
Zuhal Demir (nva) 75%

Vlaams: Sander Loones (nva) 74%
Federaal: Wouter Vermeersch (vb) 72%
Europees: Tom Vandendriessche (vb) 72%

Kan ik me ergens wel in vinden, maar bepaalde vragen zijn moeilijk om zomaar ja/nee zonder nuance op te antwoorden, dus er zit imo nog teveel variatie op.
 
Terug
Bovenaan