Starfield

RPG PC XBOX Starfield

Dit is riskant. Een van de minpunten van NMS was het gebrek aan variatie door de geproduceerde wereld, en dat is een issue dat moeilijk te overkomen is. Want je moet enorm veel variatie hebben in wat type planeten / type fauna & flora dat je tegenkomt. En NMS is vandaag een beter spel, maar het is ondertussen alweer 5-6 jaar na release. Met een meer realistischere achtergrond van de planeten (en al dat grijs) kan ik me voorstellen dat je het rap gaat gehad hebben.

Lokale fauna lijkt wel meer vijandig te zijn en er zitten veel meer FPS elementen in, dus een meer action-oriented NMS (en realistischere graphics/kleurenpalet), maar verder hebben ze echt wel de mosterd van die game gehaald.

Het grote risico is dat je het heel goed moet doen, want dit kan enorm rap tegensteken, en de trailer stelt me daar eigenlijk absoluut niet gerust in. Een van de dingen die me aantrok in NMS was het kleurenpalet (en het arcade-ish palet). Hier is dat meer realistischer, maar ik heb het idee dat dat gewoon direct zal tegensteken als er gebrek aan variatie is, en het altijd dezelfde type vijanden zou zijn.

Zo een game is toch echt wel een game dat het moet het hebben van content, variatie en eigenlijk vooral een "more is more approach". Ik denk dat een game als dit het echt van de details zal moeten hebben, want anders gaat het nooit werken (tenzij de planeten om een niet belangrijk aspect gaat, in wat ik vermoed dat na een gegeven tijd de planeten nooit meer terug bezocht zullen worden na een tijd, omdat er dan nog minder focus op die planeten is). En nog iets dat men zal moeten trachten vermijden is dat het te grindy wordt als je resources moet halen v. planeten (zeker als de planeten zouden tegensteken na een tijd).

Het zal niet makkelijk worden om dit goed te doen. Veel pitfalls om te vermijden dus.
 
Laatst bewerkt:
Ik vind de gelijkenissen met NMS zeer oppervlakkig, ja er gaan een heleboel procedurally generated planeten in het spel zitten maar wat deze 15 minuten me toch duidelijk gemaakt hebben is dat we toch heel veel klassieke Bethesda (lees: skyrim en fallout) elementen gaan terug zien.
Ik vermoed dat het verhaal zich gewoon zal afspelen op een vooraf bepaalde set planeten en worden de overige planten voorbehouden voor basebuilding of simpele quests.

Zaken die ik zeker nog wel eens dieper uitgespit wil zien, zijn de dialogen en de nederzettingen.

Zullen de dialogen in de richting van F3NV, F4 of eerder Skyrim gaan en gaan de nederzettingen omvangrijk en interessant genoeg zijn? In de vorige Bethesda games vond ik de nederzettingen altijd vrij karig, als je bijvoorbeeld ziet hoe bruisend steden en dorpen zijn in RDR2, hoop ik dat we toch iets meer krijgen dan Solitude of Diamond City.

Hopelijk wel niet te veel spacecombat, dat is zelden goed uitgewerkt als het niet de hoofdzaak van een spel is.
 
11 juni tijdens de grote Xbox showcase ga je veel gameplay zien van Starfield.
Ja ik had het net gelezen, maar is toch ook nog wel heel ver af, en tegelijk heel dicht bij release.
Vind dat meestal een beetje verdacht als er nog maar zo weinig materiaal is losgelaten op het publiek.

Fingers crossed dat we aangenaam verast worden.
 
Ik koop zelden games op release date maar voor een nieuw IP van Bethesda maak ik allicht een uitzondering!
 
Vind dat meestal een beetje verdacht als er nog maar zo weinig materiaal is losgelaten op het publiek.
Zolang het voor release is, zie ik daar geen problemen mee. Waarom zou dat verdacht zijn?
Starfield wordt dat de grote tegenhanger en concurrent van Destiny?
Destiny is een live service game, terwijl Starfield gewoon een RPG zal zijn als ik me niet vergis. Dus geen vergelijking normaal (buiten dan “space”).
 
Zolang het voor release is, zie ik daar geen problemen mee. Waarom zou dat verdacht zijn?
Omdat je van de meeste games meer krijgt te zien en meestal al wat eerder dan 3 maand voor een release.
En omdat het vaak in het verleden zo was bij die andere games in dat scenario, dat het wel duidelijk werd op release waarom :)

Begrijp me niet verkeerd he, dit staat in mijn top 3 van zaken waar ik naar uit kijk dit jaar.
 
Wel bijna een jaar na de originele datum, lijkt met dat er dan toch het een en ander is misgelopen..
 
Ter info, starfield is gelockt op 30 fps op de xbox versie.
Oei, ook op series X?
Was te verwachten zoals op Redfall dan, hopelijk kunnen ze er nog iets aandoen dan.
Want ze hebben toch de kritiek gelezen over Redfall.

Edit: heb juist het interview gezien van Todd en is ook op Series X 30 fps.
Blijkbaar hun keuze, omdat ze alles in 4K willen doen. En geen detail verlies willen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan