Starfield

RPG PC XBOX Starfield

Ik heb mij heel goed geamuseerd, heb zowat alles gedaan. Daarna via de kortst mogelijke weg tot NG4 gegaan en dan terug opnieuw aan de main quest begonnen. Ik zit nu halverwege, maar ga stoppen, het is goed geweest. Ship building is zalig, dat heeft heel wat uren extra plezier gecreëerd. Ik heb een nieuwe PC, dus het draait vlot en ziet er geweldig uit op 4K.

Quests zijn vergeetbaar. Meerdere quests hun uitgangspunt is awesome, maar de uitwerking is teleurstellend.
Skyrim heeft zoveel random locaties en dungeons, waar via details (brief, legendary weapon, daedric, ...) een mini-verhaal wordt aan gekoppeld, om toch enige diepgang te geven. Met Starfield kom je snel uit op fetch quests en copy/paste omgevingen.
Fallout heeft "I don't want to set the world on fire" radio en hilarische quests.

Bethesda zijnde, zou ik meer ingezet hebben op de uitwerking van quests op een universum van 40% grootte. De mod community is creatief genoeg om het universum te vergroten met interessante locaties/planeten.

Maar nog eens, ik heb mij heel goed geamuseerd!
(Bijna) Idem. Ik ben nog niet zo ver, maar heb het wel al zowat gezien. Op den duur wordt het te repetitief en rest er nog weinig prikkels om het verder te spelen. Dat komt jammer genoeg veel te snel voor een Bethesdagame. Neen...Starfield was niet de bom die het moest zijn, helemaal niet zelfs. Al bij al wel fun gehad.
 
Starfield’s latest update is here and it’s bringing several new features with it!
  • Improved surface maps - We’ve heard your feedback, and we’ve made some big improvements to surface maps, so you’ll always know just where to go and no longer “get lost” on the way to your parents’ place (and they weren’t buying that excuse anyway, you should really go visit them).
  • New gameplay options - For those of you who like a bit of an extra challenge or want to make some aspects of the game easier, you can customize your experience with brand new options in the Settings menu. Want to make ground combat harder but ship combat easier? You can do just that!
  • Added Ship Decoration mode to the interior of Ships – now you can decorate your ships just like you can with Outposts!
  • Added Tabs to Container menus to make managing your inventory easier.
  • Added the ability to change Traits and appearance after entering the Unity.
  • Added Dialogue camera toggle in the Settings.
  • Added Display settings for Xbox Series X to prioritize Visuals or Performance (Series X).
That’s just the tip of the iceberg. Read on for a full list of fixes and improvements!
(PLEASE NOTE: This update is currently in Steam Beta before going live for all players. We don’t anticipate much to change from this update but will let you know when it’s available and any adjustments we make to the notes below. Thank you!)

XBOX SERIES X DISPLAY SETTINGS
We’ve heard from many that you’d like to have more control over the graphic fidelity and performance on Xbox, similar to how PC players can customize their experience. We’re now enabling that on Xbox Series X with a few options that you can use to find the best fit for your playstyle and display.
For each of these, we highly recommend a Variable Refresh Rate (VRR) Display running at 120hz, and to verify your Xbox is setup to use it. If you have it setup this way, Starfield will now default to a frame rate target of 40, while keeping the priority for full visuals.
  • Frame Rate Target: You can now choose between 30, 40, 60 or an Uncapped frame rate on VRR displays. If you do not have a VRR display running 120hz, you will still be able to select from 30 or 60. Screen tearing may occur at times when selecting 60 on a non-VRR display.
  • Prioritize: You can now prioritize between Visuals and Performance while trying to maintain the frame rate target. If you’re choosing a frame rate target of 60 or above, we recommend changing this to Performance. Prioritizing Visuals keeps the highest resolution while maintaining full detail for special effects, lighting, and crowds. Prioritizing Performance lowers internal resolution and detail for special effects, lighting, and crowds. Both modes may adjust internal resolution dynamically when scenes or action get heavier as well. When switching between modes, you will see the lighting change briefly as the system catches up to the new mode.

 
Grootste nieuwigheid is op Xbox eindelijk een hogere framerate. Keuze uit Quality (40 fps) of Performance (60 fps).
Op PC is er al de update met allerlei gameplay-tweaks, op Xbox moet je nog wachten tot 15 mei.


 
Terug
Bovenaan