Starfield

RPG PC XBOX Starfield

Voor zij die het nog niet weten -> zeker alle magazines/comics oprapen, die geven vaak permanente skill bonussen.
 
Gisteren even gespeeld bij een kameraad. Blij dat ik er niet speciaal een xbox voor heb gekocht, het kon me niet boeien.
 
Pfff zo net +-3u aan save files kwijt gespeeld, geen idee waarom. Er kwam op een gegeven moment iets op "failed to save game" maar de quicksave en manueel save werkte wel maar blijkbaar ging ze toch iets mis want ook die zijn weg :sop:
 
Ik had een paar dagen geleden ook iets raars. Bij het terug opstarten van m’n laatste save kreeg ik een raar ingezoomd perspectief. Ben uiteindelijk twee autosaves terug moeten gaan.

Bethesda en save games gaat wel vaker mis 😅
 
ik heb al eens gehad dat ik mijn savegame aan een outpost laad, mijn home ship mooi op de landing pad, en de Frontier los in het midden van mijn basis door het gebouw heen.
 
Mmm ik vind wel dat Bethesda heel laks is met hun patches...
Sinds release 2 kleine patches die amper iets van fixes bevatten en niets toevoegen.

Als een enkele modder dlss support kan toevoegen op een paar uur tijd, waarom duurt het Bethesda meer dan een maand om dit te implementeren?
(Om nog maar te zwijgen over de vraag waarom dit er in godsnaam niet gewoon op release in zat).

Geef mij dan maar Larian Studios die de ene na de andere hotfix of patch uitbrengt waardoor een sterke game nog sterker word.

Zelfs cd projekt red heeft al enkeke hotfixes uit sinds de release van 2.0 en phantom liberty.

Dit en het feit dat ze de creation engine 2 willen gebruiken voor Elder Scrolls 6 geeft me toch niet zo'n goed gevoel bij hun toekomst.
Het voelt aan alsof ze niet veel moeite moeten doen omdat ze toch hun fanbase reeds hebben, maar dat zou wel eens verkeerd kunnen uitdraaien.
 
Mmm ik vind wel dat Bethesda heel laks is met hun patches...
Sinds release 2 kleine patches die amper iets van fixes bevatten en niets toevoegen.

Als een enkele modder dlss support kan toevoegen op een paar uur tijd, waarom duurt het Bethesda meer dan een maand om dit te implementeren?
(Om nog maar te zwijgen over de vraag waarom dit er in godsnaam niet gewoon op release in zat).

Geef mij dan maar Larian Studios die de ene na de andere hotfix of patch uitbrengt waardoor een sterke game nog sterker word.

Zelfs cd projekt red heeft al enkeke hotfixes uit sinds de release van 2.0 en phantom liberty.

Dit en het feit dat ze de creation engine 2 willen gebruiken voor Elder Scrolls 6 geeft me toch niet zo'n goed gevoel bij hun toekomst.
Het voelt aan alsof ze niet veel moeite moeten doen omdat ze toch hun fanbase reeds hebben, maar dat zou wel eens verkeerd kunnen uitdraaien.
Typisch Bethesda toch
 
Ongeveer 40u gespeeld. Enkel main quest. Mijn tijd gepakt. Main quest is vrij slappe koek, maar dat zijn ze altijd geweest.

Ik ben het al beu. Echt héél raar voor een Bethesda game voor mij.

Maar de wereld en factions etc. zeggen me niets. Heel het spel zegt me niets meer feitelijk.

Ik heb Morrowind, Oblivion, Skyrim, Fallout 3 & NV & 4 echt duizenden uren gespeeld. Elk jaar haal ik wel een van die games boven om dan een playthrough te doen als bepaald karakter/rol van een honderdtal uur of meer.

Maar dit spel heb ik helemaal geen interesse meer om verder in te duiken na 40u. Ik verschiet er wat van.

Iemand hier hetzelfde?
 
Ongeveer 40u gespeeld. Enkel main quest. Mijn tijd gepakt. Main quest is vrij slappe koek, maar dat zijn ze altijd geweest.

Ik ben het al beu. Echt héél raar voor een Bethesda game voor mij.

Maar de wereld en factions etc. zeggen me niets. Heel het spel zegt me niets meer feitelijk.

Ik heb Morrowind, Oblivion, Skyrim, Fallout 3 & NV & 4 echt duizenden uren gespeeld. Elk jaar haal ik wel een van die games boven om dan een playthrough te doen als bepaald karakter/rol van een honderdtal uur of meer.

Maar dit spel heb ik helemaal geen interesse meer om verder in te duiken na 40u. Ik verschiet er wat van.

Iemand hier hetzelfde?
Veel mensen denk ik gezien de slechte/mixed user reviews, het spel heeft geen ziel en mist immersion vooral door het constante fast travellen van de ene planeet naar de andere. Ik was er ook al snel op uitgekeken.
 
Ongeveer 40u gespeeld. Enkel main quest. Mijn tijd gepakt. Main quest is vrij slappe koek, maar dat zijn ze altijd geweest.

Ik ben het al beu. Echt héél raar voor een Bethesda game voor mij.

Maar de wereld en factions etc. zeggen me niets. Heel het spel zegt me niets meer feitelijk.

Ik heb Morrowind, Oblivion, Skyrim, Fallout 3 & NV & 4 echt duizenden uren gespeeld. Elk jaar haal ik wel een van die games boven om dan een playthrough te doen als bepaald karakter/rol van een honderdtal uur of meer.

Maar dit spel heb ik helemaal geen interesse meer om verder in te duiken na 40u. Ik verschiet er wat van.

Iemand hier hetzelfde?

Mijn gamepass-tijd zit er op en ik heb niet meer verlengd, ik had er een 70 uur op zitten, de mainquest en alle faction quest gedaan, heel veel sidemissions maar de behoefte om wat rond te dolen in de wereld is gewoon onbestaande. Op zich is 70 uur een aanzienlijke tijd maar als ik zie hoeveel uur ik doorgebracht heb in Skyrim, New Vega's en FO4 is dat een peulenschil. Bijkomstig probleem is dat er misschien nog wel leuke side missions te vinden zijn maar ik ga echt niet random liggen fastravallen naar 1001 planeten om misschien een missie te vinden.

De wereld random verkennen is gewoon niet leuk, de manier hoe je naar de "dungeons" moet gaan is niet leuk (lees: constant fast travellen) en eens je er bent is elke locatie exact het zelfde en het levert niets op, er is amper loot, amper lore en amper plezier.

Outposts zijn ook vrij pointless, ship builden vind ik wel leuk maar ik heb via de console een half miljoen credits moeten tevoegen of er was geen beginnen aan, waanzinnig duur.

Ik was in het begin redelijk enthousiast maar het is echt niet meer dan een 7/10. Misschien schaf ik het mij ooit nog eens aan, als het in de uitverkoop staat.
 
nieuwe PC, dus nog wat gespeeld, die missie gedaan voor Crimson Fleet op de luxury liner.

ligt het aan mij of was dat wel héél easy?
dat juweel: "ja, dat ligt hier achter slot en grendel, ge gaat de ID nodig hebben van mevr huppeldepup om er aan te geraken"
wijst het waypoint naar die vrouw, denk ik "ge gaat dat toch niet gewoon kunnen vragen?" en da's precies wat je wél kan doen. die Purser kijkt zelfs niet om als je die kluis leeg maakt.

en dan die credentials van die GalBank gast: beetje babbelen met zijn minnares, beetje babbelen met die andere gast in zijn complot, en 't is al van "hey, hier zijn mijn credentials, maar mondje toe over de rest he"

bg,f8f8f8-flat,750x,075,f-pad,750x1000,f8f8f8.jpg
 
Ik had exact hetzelfde gevoel. Tijdens de mission briefing en eens toegekomen op dat schip dacht ik: dat gaat hier super spannend worden. Nope.
 
Ik zit echt helemaal vast in eye of the storm. Zodanig weinig health dat ik met 1 kogel dood ben. Ik zit op het einde van de missie en moet daar weg zien te raken wat met zo weinig health gewoon onmogelijk is.
Iedere stap dichter save ik nu, maar het is onbegonnen werk.
 
Ik zit echt helemaal vast in eye of the storm. Zodanig weinig health dat ik met 1 kogel dood ben. Ik zit op het einde van de missie en moet daar weg zien te raken wat met zo weinig health gewoon onmogelijk is.
Iedere stap dichter save ik nu, maar het is onbegonnen werk.
Kunt wel de save voor de missie terug laden en dan tegoei erin gaan.
Wrs wel ff balen mja kan misschien vlotter gaan uiteindelijk. :)
 
Ik heb mij heel goed geamuseerd, heb zowat alles gedaan. Daarna via de kortst mogelijke weg tot NG4 gegaan en dan terug opnieuw aan de main quest begonnen. Ik zit nu halverwege, maar ga stoppen, het is goed geweest. Ship building is zalig, dat heeft heel wat uren extra plezier gecreëerd. Ik heb een nieuwe PC, dus het draait vlot en ziet er geweldig uit op 4K.

Quests zijn vergeetbaar. Meerdere quests hun uitgangspunt is awesome, maar de uitwerking is teleurstellend.
Skyrim heeft zoveel random locaties en dungeons, waar via details (brief, legendary weapon, daedric, ...) een mini-verhaal wordt aan gekoppeld, om toch enige diepgang te geven. Met Starfield kom je snel uit op fetch quests en copy/paste omgevingen.
Fallout heeft "I don't want to set the world on fire" radio en hilarische quests.

Bethesda zijnde, zou ik meer ingezet hebben op de uitwerking van quests op een universum van 40% grootte. De mod community is creatief genoeg om het universum te vergroten met interessante locaties/planeten.

Maar nog eens, ik heb mij heel goed geamuseerd!
 
Terug
Bovenaan