Dit is riskant. Een van de minpunten van NMS was het gebrek aan variatie door de geproduceerde wereld, en dat is een issue dat moeilijk te overkomen is. Want je moet enorm veel variatie hebben in wat type planeten / type fauna & flora dat je tegenkomt. En NMS is vandaag een beter spel, maar het is ondertussen alweer 5-6 jaar na release. Met een meer realistischere achtergrond van de planeten (en al dat grijs) kan ik me voorstellen dat je het rap gaat gehad hebben.
Lokale fauna lijkt wel meer vijandig te zijn en er zitten veel meer FPS elementen in, dus een meer action-oriented NMS (en realistischere graphics/kleurenpalet), maar verder hebben ze echt wel de mosterd van die game gehaald.
Het grote risico is dat je het heel goed moet doen, want dit kan enorm rap tegensteken, en de trailer stelt me daar eigenlijk absoluut niet gerust in. Een van de dingen die me aantrok in NMS was het kleurenpalet (en het arcade-ish palet). Hier is dat meer realistischer, maar ik heb het idee dat dat gewoon direct zal tegensteken als er gebrek aan variatie is, en het altijd dezelfde type vijanden zou zijn.
Zo een game is toch echt wel een game dat het moet het hebben van content, variatie en eigenlijk vooral een "more is more approach". Ik denk dat een game als dit het echt van de details zal moeten hebben, want anders gaat het nooit werken (tenzij de planeten om een niet belangrijk aspect gaat, in wat ik vermoed dat na een gegeven tijd de planeten nooit meer terug bezocht zullen worden na een tijd, omdat er dan nog minder focus op die planeten is). En nog iets dat men zal moeten trachten vermijden is dat het te grindy wordt als je resources moet halen v. planeten (zeker als de planeten zouden tegensteken na een tijd).
Het zal niet makkelijk worden om dit goed te doen. Veel pitfalls om te vermijden dus.
Lokale fauna lijkt wel meer vijandig te zijn en er zitten veel meer FPS elementen in, dus een meer action-oriented NMS (en realistischere graphics/kleurenpalet), maar verder hebben ze echt wel de mosterd van die game gehaald.
Het grote risico is dat je het heel goed moet doen, want dit kan enorm rap tegensteken, en de trailer stelt me daar eigenlijk absoluut niet gerust in. Een van de dingen die me aantrok in NMS was het kleurenpalet (en het arcade-ish palet). Hier is dat meer realistischer, maar ik heb het idee dat dat gewoon direct zal tegensteken als er gebrek aan variatie is, en het altijd dezelfde type vijanden zou zijn.
Zo een game is toch echt wel een game dat het moet het hebben van content, variatie en eigenlijk vooral een "more is more approach". Ik denk dat een game als dit het echt van de details zal moeten hebben, want anders gaat het nooit werken (tenzij de planeten om een niet belangrijk aspect gaat, in wat ik vermoed dat na een gegeven tijd de planeten nooit meer terug bezocht zullen worden na een tijd, omdat er dan nog minder focus op die planeten is). En nog iets dat men zal moeten trachten vermijden is dat het te grindy wordt als je resources moet halen v. planeten (zeker als de planeten zouden tegensteken na een tijd).
Het zal niet makkelijk worden om dit goed te doen. Veel pitfalls om te vermijden dus.
Laatst bewerkt: