Is er eigenlijk een verschil door in fanalab de ffb op 100 te zetten en in-game op 60 of in fanalab ffb 85 en in-game 70?
M'n dd+ staat nu op 12,5 ipv 15..
Er is eigenlijk nog zeer weinig info voor die dd+ qua settings enz
Voor 90% van de tijd zal dat hetzelfde zijn.
Als je 12.5Nm op de base kiest, ga je nooit meer dan 12.5Nm door de base krijgen.
Als je de base op 15Nm zet en ingame de FFB iets lager, zal het rijden wel ongeveer hetzelfde voelen als hierboven, maar veel games nemen als clipping point niet 100% maar iets daar onder. Dat wil zeggen dat als je met 60% FFB ingame en 15Nm op de base rijdt, je in uitzonderlijke gevallen bijvoorbeeld bij een botsing of over een sausage curb knallen je toch spikes krijgt die richting de 15Nm gaan.
Ik weet dat bij ACC het clipping point op 40% ligt. Dat wil eigenlijk zeggen dat je ingame niet boven de 40% mag gaan om de volledige dynamic range te hebben. Dus dan kies je 40% ingame en ze de FFB op max op de base. Of iets minder als dat te zwaar is.
Maar boven de 40% gaan, is clipping en eigenlijk enkel nodig voor bases met weinig torque.
Het kan ook meer zijn dan de brute kracht van de wheel base alleen. De houding van uw polsen als je het stuur vast houdt bijvoorbeeld. Heb je een ander stuur? Monteer dat eens en kijk eens of je dan met 22nm last krijgt?
Spoedig herstel!
Ik heb al meer dan 2 jaar dezelfde houding in mijn rig en hetzelfde stuur en base, dus denk niet dat het dat kan zijn. Toevallig nog een filmpje gezien van Daniel Morad overlaatst over hoe uw stuur/stoel moet staan met focus op uw polsen en dat staat wel goed.
Enige wat ik volgens mij veranderd heb is dat ik ingame 10% FFB er bij gedaan heb een paar maand geleden, maar ik denk dat dat eerder was omdat ik met setups met minder caster reed. Ik moet wel zeggen dat ik sinds een paar weken veel met de Ferrari heb gereden op iRacing en om de een of andere reden voelt die FFB veel zwaarder als op andere auto's. Ik zette die dan wel wat lichter, maar misschien niet genoeg.
Had ook niet echt klachten dat het te lastig was ofzo tijdens een race, want als het niet comfortabel genoeg rijdt zet ik het ook lager. Wel heb ik de laatste veel tracks gereden met aggressieve curbs en om snel te zijn moet je er over. Dan zijn iedere keer serieuze klappen met die ruwe 60hz FFB van iRacing.
Ondertussen kan je 360hz pakken als je een Simucube base hebt, maar ik ben een gewoon beestje en ben snel terug naar 60hz gegaan omdat ik dat gewend was. De curb strikes voelen wel een pak smoother op 360hz, dus misschien moet ik toch maar eens overstappen.