Sim Racing topic | discussie & setups

Ja, je kunt ook shakers gebruiker, maar ze missen ook wel wat impact. Ideaal voor tractie controle, maar voor de ABS wat aan de lichte kant. Maar met een MQB-1 ga je wel een goed ABS effect bekomen, al is dat weer geen goedkope oplossing.
Let alleen op dat je een goeie amp hebt. Ik heb hier een shaker met zo'n Nobsound amp, maar onder de 30hz doet die amp niet veel meer en voor ABS zit je rond de 13hz idealiter. Met een goeie amp lukt dat wel.
Ik was idd van plan de Nobsound te gebruiken. Met deze 2 speakers. 1voor de gas en 1 voor de rem. Weet nu wel niet of er een USB kabel bij de AMP zit.
 
Ik was idd van plan de Nobsound te gebruiken. Met deze 2 speakers. 1voor de gas en 1 voor de rem. Weet nu wel niet of er een USB kabel bij de AMP zit.
Ik vind die Nobsound maar brol eerlijk gezegd. Ligt constant te clippen en valt uit of gaat in storing omdat die te warm wordt met mijn shakers.
Geen idee hoe hij zal presteren met de dingen die jij toont, maar ik zou er niet teveel van verwachten.
 
Ik rij met schoenen en die v3-motoren zijn dan idd heel beperkt. Op m'n gas staat die zelfs af, voor de brake soms wel nuttig om het blokkeerpunt te kunnen inschatten.
 
Gisteren SRF gedaan op de Nordschleife. ik lag 4de, toen de 2 voor mij crashten. natuurlijk komen ze terug samen de baan op, baan geblokkeerd, en bij het remmen net een klein beetje airborne gegaan waardoor mijn remmen blokkeerden bij het landen.
vol erop natuurlijk :wallbash: :wallbash: :wallbash: :wallbash:
 
Dus 85€?
Dat is ongeveer de helft van wat de Simagic-oplossing u gekost zou hebben. In dit geval zou ik dan toch voor de Simagic gegaan zijn.
Weet ni hoe het bij u zit. maar 85€ (Simagic 100% duurder als de prijs de helft is) is veel imo.
Ook met het idee, als dit niets is dat ik het kan gebruiken om op mijn stoel aan te sluiten met een "butkicker" of iets anders.
 
Weet ni hoe het bij u zit. maar 85€ (Simagic 100% duurder als de prijs de helft is) is veel imo.
Ook met het idee, als dit niets is dat ik het kan gebruiken om op mijn stoel aan te sluiten met een "butkicker" of iets anders.
Maar van die Simagic zijt ge zeker dat het effect voldoende is (er is momenteel niks op de markt dat het effect beter door geeft). 2 kleine actuators onder uw stoel geven ook niet zeker een groot effect, daar wil je liever 1 grotere actuator. 1 75W actuator (=butkicker volgens mij) heeft een veel groter effect dan 3 25W actuators.
 
Weet ni hoe het bij u zit. maar 85€ (Simagic 100% duurder als de prijs de helft is) is veel imo.
Ook met het idee, als dit niets is dat ik het kan gebruiken om op mijn stoel aan te sluiten met een "butkicker" of iets anders.
Voordeel is wel dat de Simagic native ondersteund wordt door iRacing en die effecten beter zijn dan de statische effecten uit Simhub. Daarom dat ik de Simagic controller er ook bij gepakt heb. En ook wel een beetje omdat een goedkope Nobsound onder 30hz niet teveel meer uitsteekt.

Daarnet even aangesloten en in m'n hand vastgehouden terwijl ik ABS op 13hz liet werken van uit Simhub. Damn, dit is echt clean en zeer responsive. Niet te vergelijken met wat er uit m'n shakers komt.

De printer is bezig met de bracket om hem op m'n Heusinkvelds te zetten. Straks eens testen als het klaar is.
 
Ik heb wel eens gereden met 2 buttkickers maar ik vond er echt niks aan. Het is natuurlijk ook duizenden (!) euro goedkoper dan een echt motion platform voor een reden.
 
Vraag voor ACC, maar eigelijk in het algemeen.

In F1 gaat alles vrij smooth in de bochten, in ACC krijg ik toch geregeld ferme patatten.
Zowel in een bocht als logischerwijze over bepaalde kerbs.

Hoe stel je dit beter in bij Fanalab? Want 'slewrate' vind ik niet direct.
Elke vorm van kritiek of settings is goed, heb hier al veel bijgeleerd :)
Huidige settings komen voornamelijk van het forum van Fanatec zelf, GAIN in ACC staat op 60%.


StandaardF1ACC
Sen
A2
AutoAutoPer auto
FFB100%100%100%
FUL50%50%50%
NDP50%30%25%
NFROFFOFF5
NINOFFOFFOFF
INT1136
FEI100100100
FOR100100
SPR100100
DPR100100
BLI9090
SHO100100
BRF
50​
5050
 
Vraag voor ACC, maar eigelijk in het algemeen.

In F1 gaat alles vrij smooth in de bochten, in ACC krijg ik toch geregeld ferme patatten.
Zowel in een bocht als logischerwijze over bepaalde kerbs.

Hoe stel je dit beter in bij Fanalab? Want 'slewrate' vind ik niet direct.
Elke vorm van kritiek of settings is goed, heb hier al veel bijgeleerd :)
Slew rate heeft Fanatec niet als filter. FEI op 80 zetten maakt het stuur wel iets rustiger.
En probeer ook eens deze profielen van Maurice Böschen: https://forum.fanatec.com/discussion/comment/121121/#Comment_121121
Die had destijds wel goeie voor ACC toen ik zelf nog een DD2 had.
 
Bedankt voor de info!
Edit: gelukt om alles eruit te halen, toch volledige andere instellingen dan ik al gewoon ben.

Spijtig dat ik de eerste dagen niet kan testen.

Is Maurice Böschen een of andere referentie in de sim-wereld? Had er nog nooit van gehoord tbh
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de info!
Edit: gelukt om alles eruit te halen, toch volledige andere instellingen dan ik al gewoon ben.

Spijtig dat ik de eerste dagen niet kan testen.

Is Maurice Böschen een of andere referentie in de sim-wereld? Had er nog nooit van gehoord tbh
Geen idee wie dat is eerlijk gezegd. Hij test veel zaken voor Fanatec en ik was fan van zijn profielen toen ik nog Fanatec had.
 
Vandaag mijn pedalen gemod met de eerder benoemde methode.
Als die Simmagic beter is als dit, dan sta je er goed op.
Ik ben hiermee meer dan tevreden. Zo tevreden dat ik dit ook eens op mijn stoel getest heb en meteen een extra set besteld.

Stoel: Engine, RPM, Shift enz
Pedalen, ABS, TC enz..

180€ voor pedalen en stoel DIY mod.

IMG_7517.jpg
 
Laatst bewerkt:
Thomas Jackmeier, de CEO van Fanatec ligt buiten. Het was een eis van de banken die Endor geld geleend hebben.
Ik vermoed dat de zaken daar niet zo goed gaan. Hopelijk heeft ondertussen iedereen zijn black friday order gehad...
 
Thomas Jackmeier, de CEO van Fanatec ligt buiten. Het was een eis van de banken die Endor geld geleend hebben.
Ik vermoed dat de zaken daar niet zo goed gaan. Hopelijk heeft ondertussen iedereen zijn black friday order gehad...
Niet onlogisch als ge ziet wat voor soep die er van gemaakt heeft...
Er is dan nog ergens een interview met een youtuber waarin hij eigenlijk niks schuldbesef heeft, ook schandalig als CEO.
 
Hopelijk laatste vraag: na een rondje of 10 begint men rempedaal zowat anders aan te voelen. Precies zo wat schuurderig/haperig. Niet in elke bocht en ook niet direct een regelmaat in te vinden.

Nog eens uit elkaar halen en meer lithium grease aanbrengen? Is sinds ik die pedalen geswicht heb spijtig genoeg.
 
Thomas Jackmeier, de CEO van Fanatec ligt buiten. Het was een eis van de banken die Endor geld geleend hebben.
Ik vermoed dat de zaken daar niet zo goed gaan. Hopelijk heeft ondertussen iedereen zijn black friday order gehad...
Amai, da zag k nie aankomen. Wa de Black Friday order betreft, heb vandaag een mail gekregen dat ik mn order een week later ga krijgen... Weer een week extra wachten dus maar ik wacht al sinds eind november dus dan kan die week er ook nog wel bij...
 

Vergelijkbare onderwerpen

Reacties
5K
Weergaven
219K
Deleted member 14
D
Terug
Bovenaan