Sim Racing topic | discussie & setups

Sinds wanneer is top 5% geen top meer? Best snel toch :).
Dat voelt niet altijd zo 😅 De 6k+ irating mannen doen het meestal 1 tot 1.5s per rondje sneller als ik.
Ik oefen meestal met de datapacks van Sven Haase en ik heb moeite om onder de 1.5s van zijn tijd te geraken op de meeste tracks. Als ik genoeg oefen kan ik het verschil 1 seconde maken, maar daarna kom ik tegen een muur waar er geen progressie meer is. 1 seconde is echt heel veel dan.
 
Daarom ook dat ik voor een verplichte slipcursus ben, want die dingen kan je niet zomaar op de weg aanleren.

Volledig mee eens. Met mijn team op het werk hebben wij dat onlangs nog als teambuilding gedaan. Iedereen vond het superleuk én tegelijk komt het de veiligheid ten goede.

Bovendien is het ook zo dat als je een dag slipcursus volgt bij een erkende slipschool dat je met uw certificaat bij de verzekering 50 euro korting per jaar kunt krijgen. Als je wat (bedrijfs)wagens (in uw fleet) hebt is dat een investering die zichzelf snel terug verdient. En als teambuilding is het gewoon erg leuk om te doen. Win-win.

@MorGo7h : Top 5% is érg goed hoor! Er zijn wel bepaalde rally stages waar ik de top 5% tijd haal maar dat is een minimum. Gemiddeld zit ik eerder in de top 10-20% als ik moeite doe. Consistent 5% tijd rijden lukt mij (nog) niet.
 
Heeft iemand links naar goede trainingsvideos of sites ?

Ben nu sinds begin maart iedere dag aan het rijden in f1 23 maar zit sinds een week of 2 op een plateau. Ik ben er zeker van dat mijn lijnen, rempunten, remgedrag,setups enz goed zitten maar toch merk ik nog velen op die veel meer downforce lijken te hebben en dan ook nog s 20-30 km/h hogere topsnelheid hebben (zonder drs) + veel betere tractie. Ik snap niet meer wat ik verkeerd doe. Zit nu in silver II divisie maar blijf gemiddeld op 2-3 seconden van de top zitten. De enige assist die ik nog gebruik is traction control op medium
 
iemand naar de sim belgium open deurdag geweest vandaag?
20 euro voor op dat bewegend platform eens een sessie te doen van 15 min. Not impressed tbh. Het scherm hing dan ook nog eens vast zodat het niet mee bewoog. Mss met een VR dat het immersiever zou geweest zijn maar om daar 40k aan te geven :D

In Hasselt is er een sportcentrum "Sparx".
Daar kunt ge een pak goedkoper op zo een full motion sim rijden (uren aan een stuk als ge op een doordeweekse dag gaat en er niemand is).

Maar ik vind er ook niet veel aan.

Ben dit weekend gaan ice karten in Rucphen voor een vrijgezellen. Onderweg naar daar waren al een paar mannen aan het stoefen: Ik rij met ne BMW met RWD en ik drift graag ne keer. Ik ga jullie er allemaal afrijden.
Na de eerste sessie was m'n snelste ronde exact 3.5s sneller als de 2e van onze groep en mijn gemiddelde rondetijd was 9s per ronde lager 😅
Soit, de 2e sessie gingen ze me hard pakken. Ik had echt een kut sessie met verkeer en mensen die spinden en de boel blokkeerden waardoor ik er nooit een goeie lap uitgekregen heb. Wel nog steeds ruim 2.5s sneller dan de snelste van onze groep en gemiddeld 8s sneller per ronde op de 2e van de groep.
Ik kan het aantal keren dat ik al gekart heb op 2 handen tellen. Simracen helpt dus echt wel als je eens wil gaan karten of op circuit wil gaan rijden.

Ongeveer hetzelfde meegemaakt.
In Eupen gaan karten.


Top 7 was onze groep. Maar mijn jongste zoon (16) heeft nog geen 5 keer in een kart gezeten. Die was direct 4de. Zelfs voor de oudste zoon die véél vaker kart (en ook wedstrijdjes mee doet enzo).
 
Ben blij dak een moza R9 ipv R5 gekocht heb. Mijn armen hebben al een zodanige training gehad dat ik de 5 nm al gepasseerd ben
 
Vandaag toch vuil rijden is moeten beantwoorden, kerel had mij al 3 keer van de baan geduwd. Is zelf in de vangrail beland
 
Heb nu zo'n paar races gezien in de regen op iRacing. Dat ziet er toch echt wel een pak beter uit dan bij de gemiddeld race game moet ik zeggen.
 
Tbh ik vind het schandalig dat ge EN abbogeld hebt EN praktisch alle content nog s appart moet kopen in iracing
 
Laatst bewerkt:
Tbh ik vind het schandalig dat ge EN abbogeld hebt EN praktisch alle content nog s appart moet kopen in iracing
In ruil daarvoor krijgt ge wel iedere 3 maand grote updates. Dat ziet ge niet echt bij andere race games. Ik denk dat ACC af en toe wat grote updates heeft gekregen en wat DLC en dat is het. Bij de andere games is het gene vetten denk ik.
Ook wordt er toch wel properder gereden in iRacing dan andere sims. Je moet natuurlijk voor uzelf uitmaken als het z'n geld waard is.

Ik heb vroeger veel ACC gedaan, maar op een bepaald moment eens iRacing geprobeerd en ik was al snel verkocht. Voor de ene is dat het waard en voor de andere niet. In vergelijking met echt racen is het nog altijd goedkoop.
 
Ik heb enkel nog maar filmpjes gezien van regen in iRacing en moet toegeven dat het er leuk uit ziet.

Dit jaar geef ik iRacing eens een eerlijke kans. Eind dit jaar is mijn abonnement weer aan vernieuwing toe en heb het nog niet langer dan 15min gespeeld. Maar is idd een spel wat snel erg duur wordt. Zeker als je RBR gewoon bent: gratis en ook constant updates: nieuwe tracks, nieuwe autos, verbeteringen aan de physics,…
 
Ik moet toegeven dat ik het wel een kans wil geven. Het lijkt me wel leuk opgebouwd en toch wel top wat er bestaat qua sim, in een bepaald opzicht is dat de meerprijs wel waard. En overal hebben ze wel op een of andere manier bepaalde DLC (wacht maar op de ACC Nordschleife update van begin volgende maand en Kunos zal kunnen cashen want iedereen gaat die willen). En inderdaad die Abo vorm zal er inderdaad wel mee voor zorgen dat er properder geracet wordt. Maar speel eigenlijk vrij weinig online, dus dat is dan weer een min voor mij persoonlijk om het te gaan proberen. Ik amuseer mij kostelijk met AC en ACC.
 
als ik de driving standards vergelijk in LFM met iRacing, dan is dat toch een voordeel voor iRacing. zelfs in rookies, waar er toch ook nog soms dom gereden wordt
 
Ik vind ACC eigenlijk een pak beter dan iRacing. En over het rijgedrag of SA70 servers kan ik eigenlijk niet klagen.
 
Ben er weer, paar game sessies gedaan en ben op het volgende gestoten.

Speelde eigenlijk alleen maar F1 op de ps5, op aanraden van velen toch eens begonnen aan ACC. Na veel gepruts met instellingen toch aan het racen geraakt. Qua crashgehalte veel vergevingsgezinder dan F1, gaat ook wat 'trager'. Ook wel leuk racen. GFX vind ik pak minder voorlopig.

Nu ging ik deze avond nog even terug naar F1 en denk op 1 race 5 keer gespind.

Hoe doen jullie dat switchen tussen de verschillende games? Want niet veel zin om terug met assists te beginnen op F1. TC en ABS zijn blijkbaar vrij standaard in ACC...
 
Ik wissel tussen Dirt Rally 2.0, EA Sports WRC en Richard Burns Rally en de eerste 5 à 10min zijn telkens even wennen hoewel het alle drie rally games zijn. Sporadisch speel ik ook F1 23 en dan duurt het langer om terug te wennen.

Ik ben 't verder wel met @C-Raz eens: ACC is oertraag en absoluut niks snelheidsgevoel zoals alle GT games. F1 23 ziet er grafisch beter uit maar ik vind ACC nu ook niet bepaald een draak.
 
Een draak is misschien wat overdreven, maar toch gfx die al jaar of 5 oud zijn. Ik dacht dat ze met de update naar ps5 het wel wat beter hadden gemaakt, op de pc ziet dat er dan weer geweldig uit.

Ooit schakel ik over naar pc, eerst men portefeuille wat laten aanzwellen.

Of toch nog eens gt7 proberen. Ben niet zo een fan van die rijbewijzen en dergelijke. Wil gewoon racen :)
 

Vergelijkbare onderwerpen

Reacties
5K
Weergaven
219K
Deleted member 14
D
Terug
Bovenaan