Sim Racing topic | discussie & setups

iemand naar de sim belgium open deurdag geweest vandaag?
20 euro voor op dat bewegend platform eens een sessie te doen van 15 min. Not impressed tbh. Het scherm hing dan ook nog eens vast zodat het niet mee bewoog. Mss met een VR dat het immersiever zou geweest zijn maar om daar 40k aan te geven :D
Op zich is het toch logisch dat die schermen niet mee bewegen?
Enerzijds omdat het quasi onmogelijk is om een scherm zo vast te hangen dat het die bewegingen aan kan.
Anderzijds omdat het camerabeeld ook uit gaat van het feit dat die schermen niet mee bewegen?
 
Op zich is het toch logisch dat die schermen niet mee bewegen?
Enerzijds omdat het quasi onmogelijk is om een scherm zo vast te hangen dat het die bewegingen aan kan.
Anderzijds omdat het camerabeeld ook uit gaat van het feit dat die schermen niet mee bewegen?
feitelijk. Ik dacht dat ze dat zo een game geprogrammeerd is om mee te schudden.
 
Thx @Squealer

Stuurtje getest in GT5 & op PC, nogmaals bedankt. Toch al de Sebastian Vettel X uitdaging kunnen doen weliswaar alle 3 de races in Brons, voor Goud zal ik nog wat moeten oefenen.

Het is geen DD+ of Pro maar het doet wat het moet doen. Een betere setup komt er wel. :biglaugh:

edit: ondertussen F1 22, FH5 & WRC Generation eens geprobeerd, het zal wat wennen worden, jaren met controller geracet. Zopas ook Assetto Corsa Ultimate Edition gekocht :biglaugh:
8bkEvnz.jpg

pkUBVoY.jpg
 
Laatst bewerkt:
feitelijk. Ik dacht dat ze dat zo een game geprogrammeerd is om mee te schudden.
Het makkelijkste is als je een kuipbocht in gedachten neemt. Normaal gaat uw vooruit horizontaal blijven en gaat het landschap draaien tov uw vooruit.
Maar als uw scherm dus aan uw rig vasthangt, kantelt dat ook nog eens mee, en lijkt het mij veel minder juist aan te voelen?
(Irl draait het landschap niet, maar de voorruit wel, maar in Sims niet denk ik)?
 
Die spray zie er wel verdomd realistisch uit. Ben benieuwd
Can de filmpjes die ik gezien heb lijkt het wel realistisch. Eens proberen deze week.
Heb vorige week enkel tegen AI gereden voor het gevoel terug te krijgen. Blijft voor mij redelijk lastig om snel te zijn zonder fouten (weinig grip in fixed setups).
 
Can de filmpjes die ik gezien heb lijkt het wel realistisch. Eens proberen deze week.
Heb vorige week enkel tegen AI gereden voor het gevoel terug te krijgen. Blijft voor mij redelijk lastig om snel te zijn zonder fouten (weinig grip in fixed setups).
Het zal nog meer glijden in de regen :D Maar ik weet niet goed welke auto's er allemaal regen gaan ondersteunen vanaf het begin. Kan zijn dat de MX5 er niet bij zit.
Maar de MX5 is inderdaad wel een glijbak, maar dit is gewoon omdat die 0,0 downforce heeft. Een week of 3 geleden heb ik zelf nog eens mee gereden en ik moest ook serieus aanpassen. De GT3's hebben veel meer grip.
Ook in AC vind ik gewone auto's veel lastiger rijden dan GT3s of LMP's. Het verschil in grip is gewoon enorm.
 
Het zal nog meer glijden in de regen :D Maar ik weet niet goed welke auto's er allemaal regen gaan ondersteunen vanaf het begin. Kan zijn dat de MX5 er niet bij zit.
Maar de MX5 is inderdaad wel een glijbak, maar dit is gewoon omdat die 0,0 downforce heeft. Een week of 3 geleden heb ik zelf nog eens mee gereden en ik moest ook serieus aanpassen. De GT3's hebben veel meer grip.
Ook in AC vind ik gewone auto's veel lastiger rijden dan GT3s of LMP's. Het verschil in grip is gewoon enorm.
Was aan het oefenen met formula Vee, maar die glijdt ook. Maar dat is de enige in klasse D die ik kan rijden...
 
Hoe 'hard' stellen jullie de ffb in? Is dat echt zweten na een half uur of gewoon dat je het voelt?

Heb race van ongeveer 40 min gedaan en ik was toch op het randje van zweten :)

Toch zeer tevreden van mijn setup!
 
Ik speel op 17-18 nm en na een flinke rally sessie ga ik altijd douchen. Dat is echt zweten ja. Ik zie het als een hobby én workout tegelijk. Ik ben er zeker van dat ik nu meer arm- en schouderspieren heb dan anderhalf jaar geleden. :')
 
Ben dit weekend gaan ice karten in Rucphen voor een vrijgezellen. Onderweg naar daar waren al een paar mannen aan het stoefen: Ik rij met ne BMW met RWD en ik drift graag ne keer. Ik ga jullie er allemaal afrijden.
Na de eerste sessie was m'n snelste ronde exact 3.5s sneller als de 2e van onze groep en mijn gemiddelde rondetijd was 9s per ronde lager 😅
Soit, de 2e sessie gingen ze me hard pakken. Ik had echt een kut sessie met verkeer en mensen die spinden en de boel blokkeerden waardoor ik er nooit een goeie lap uitgekregen heb. Wel nog steeds ruim 2.5s sneller dan de snelste van onze groep en gemiddeld 8s sneller per ronde op de 2e van de groep.
Ik kan het aantal keren dat ik al gekart heb op 2 handen tellen. Simracen helpt dus echt wel als je eens wil gaan karten of op circuit wil gaan rijden.
 
Ik kan het aantal keren dat ik al gekart heb op 2 handen tellen. Simracen helpt dus echt wel als je eens wil gaan karten of op circuit wil gaan rijden.
Ik ga geregeld karten in binnen- en buitenland. Ik heb zelfs mijn eigen kart. Ik heb ook nog een 2e auto voor op circuit waar ik geregeld mee naar "de ring" ga met kameraden. Maar simracing heeft mijn laptimes op de kartingbaan en de Nurnburgring ook verbeterd. Vooral "Kartkraft" heeft mijn tijden verbeterd.

Het feit dat ik al jaren remde met mijn linkervoet in de kart en in de auto maakte dat ik snel weg was met simracing.
 
Ben dit weekend gaan ice karten in Rucphen voor een vrijgezellen. Onderweg naar daar waren al een paar mannen aan het stoefen: Ik rij met ne BMW met RWD en ik drift graag ne keer. Ik ga jullie er allemaal afrijden.
Na de eerste sessie was m'n snelste ronde exact 3.5s sneller als de 2e van onze groep en mijn gemiddelde rondetijd was 9s per ronde lager 😅
Soit, de 2e sessie gingen ze me hard pakken. Ik had echt een kut sessie met verkeer en mensen die spinden en de boel blokkeerden waardoor ik er nooit een goeie lap uitgekregen heb. Wel nog steeds ruim 2.5s sneller dan de snelste van onze groep en gemiddeld 8s sneller per ronde op de 2e van de groep.
Ik kan het aantal keren dat ik al gekart heb op 2 handen tellen. Simracen helpt dus echt wel als je eens wil gaan karten of op circuit wil gaan rijden.

Rucphen is echt wel leuk om te karten idd. Met het RC team vroeger ook gedaan en eens een keer op een vrijgezelle.
Heb zo eens in een pretpark met wat tragere karts (papa+kind) eens iedereen op een ronde gezet. Iedereen was maar aan het remmen, maar als je de bochten juist aansneed hoefde dat helemaal niet :).

Qua FFB settings, ik heb de DD2 op 22,5Nm staan en in iRacing 65/25.
Voor AMS2 staat fanalab op 50-55% en ingame 65%. Dat is sterker dan iracing (vergelijk dan met Mazda MX5's).
 
Ben dit weekend gaan ice karten in Rucphen voor een vrijgezellen. Onderweg naar daar waren al een paar mannen aan het stoefen: Ik rij met ne BMW met RWD en ik drift graag ne keer. Ik ga jullie er allemaal afrijden.
Na de eerste sessie was m'n snelste ronde exact 3.5s sneller als de 2e van onze groep en mijn gemiddelde rondetijd was 9s per ronde lager 😅
Soit, de 2e sessie gingen ze me hard pakken. Ik had echt een kut sessie met verkeer en mensen die spinden en de boel blokkeerden waardoor ik er nooit een goeie lap uitgekregen heb. Wel nog steeds ruim 2.5s sneller dan de snelste van onze groep en gemiddeld 8s sneller per ronde op de 2e van de groep.
Ik kan het aantal keren dat ik al gekart heb op 2 handen tellen. Simracen helpt dus echt wel als je eens wil gaan karten of op circuit wil gaan rijden.
Dat Ice karten zegt nu niet zoveel over uw snelheid qua simracen :p
Maar het is zeker zo dat simracen kan helpen, het natuurlijk aanvoelen van racelijnen, perifeer zicht bij inhaalmanoeuvres, remzones inschatten, reflexen als het "fout" gaat, ... leer je daar wel allemaal mee.
En natuurlijk kennis van het circuit, al is dat meestal niet zo relevant. Maar Zolder heb ik grotendeels via iracing geleerd qua layout.
 
Rucphen is echt wel leuk om te karten idd. Met het RC team vroeger ook gedaan en eens een keer op een vrijgezelle.
Heb zo eens in een pretpark met wat tragere karts (papa+kind) eens iedereen op een ronde gezet. Iedereen was maar aan het remmen, maar als je de bochten juist aansneed hoefde dat helemaal niet :).

Qua FFB settings, ik heb de DD2 op 22,5Nm staan en in iRacing 65/25.
Voor AMS2 staat fanalab op 50-55% en ingame 65%. Dat is sterker dan iracing (vergelijk dan met Mazda MX5's).
In mijne 2e heat had ik 3 rondes meer gereden als nummer 2 😅
Dat Ice karten zegt nu niet zoveel over uw snelheid qua simracen :p
Maar het is zeker zo dat simracen kan helpen, het natuurlijk aanvoelen van racelijnen, perifeer zicht bij inhaalmanoeuvres, remzones inschatten, reflexen als het "fout" gaat, ... leer je daar wel allemaal mee.
En natuurlijk kennis van het circuit, al is dat meestal niet zo relevant. Maar Zolder heb ik grotendeels via iracing geleerd qua layout.
Ik heb toch het gevoel dat ik een serieuze voorsprong had op de anderen doordat ik al even aan simracen doe. Weten hoe je juiste lijn kiest, weten hoe je een optimaal gebruik maakt van balansverschuiving (gas/rem), correcties doen tijdens gewenste en ongewenste drifts, weten je waar je best wat snelheid kunt opgeven om daarna een betere exit te hebben, ...

Ik ben geen topper kwa simracen, maar ook gene tragen. Volgens de iRacing stats zit ik in de top 5% van de actieve player base.
 
Dat Ice karten zegt nu niet zoveel over uw snelheid qua simracen :p
Maar het is zeker zo dat simracen kan helpen, het natuurlijk aanvoelen van racelijnen, perifeer zicht bij inhaalmanoeuvres, remzones inschatten, reflexen als het "fout" gaat, ... leer je daar wel allemaal mee.
En natuurlijk kennis van het circuit, al is dat meestal niet zo relevant. Maar Zolder heb ik grotendeels via iracing geleerd qua layout.
Heb ooit als onervaren 18jarige snotter die net zijn rijbewijs had een ongeluk vermeden toen ik aan het slippen ging in winterse omstandigheden waarvan ik vrij zeker ben dat het simracen mij "gered" heeft van erger. Ik sta er nog altijd van versteld hoe ik dat gedaan heb, want dat zijn zaken die als je met uw ouders leerde rijden toen niet standaard aangeleerd zijn. Ik wist perfect wat de auto ging doen, wat ik moest doen qua manoeuvres om alles weer onder controle te krijgen en de wagens rondom mij te vermijden. En hoewel alles een fractie van een moment duurde, leek het alsof ik een zee van tijd had. Ik denk dat de gemiddelde 18 jarige bestuurder gewoon brokken zou gehad hebben. Ik denk zelfs dat we 18 jarige mogen weglaten en gewoon de gemiddelde bestuurder zeggen. Daarom ook dat ik voor een verplichte slipcursus ben, want die dingen kan je niet zomaar op de weg aanleren.
Ik ga wel niet zeggen dat ik daardoor een betere chauffeur ben, maar het maakt mij wel een pak bewuster in het verkeer om anderen in te schatten en reflexen en controle van de wagen zullen wel een beetje beter zijn dan gemiddeld.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Reacties
5K
Weergaven
219K
Deleted member 14
D
Terug
Bovenaan