Proximus - Ervaringen, discussies & vragen

Je kan switchen he @mac-bc .
Telenet, Orange en vanaf midden dit jaar DIGI. Of een goedkopere B-brand met zelfde connectiviteit zoals Scarlet / Hey! telecom.
Lol, die gebruiken dezelfde methode hoor. :p

Nee, ik heb ook ervaring met die AI-chatbots en dat moet je gewoon niet gebruiken bij storingen, dat is goed voor algemene info maar voor de rest...

Best is te bellen naar het storingsnummer en dan krijg je ofwel de automatische melding dat er een algemeen probleem is en dat ze al op de hoogte zijn. of, vrij snel, een persoon aan de lijn die je verder helpt en een meeting doet/technieker regelt.
Hier geen klagen over de helpdesk van proximus.
 
En hop, sinds een aantal dagen werkt mijn decoder van Proximus niet meer. :frown: :wallbash::help::angry::angry: Wat een strontbedrijf is dat toch.

Het heeft me een paar dagen geduurd voor ik de goesting bij elkaar had geraapt om mij opnieuw in die Kafkaiaanse hel van de klantenservice van Proximus te wagen.

Gisteren was het dan zover.
- Irritante chatbot. 20 000 idiote vragen, 20 000 keer begrijpt hij me niet, tot ik eindelijk bij een mens uitkwam.
- 20 000 idiote testjes en dingen die iedereen weet. Uiteindelijk toestemming gekregen om en nieuw toestel te ontvangen.
- Toestel vandaag al geleverd. Unboxing, aansluiten, instellen, ... Zelfde foutmelding. :sarcastic:
- Weer de kafkaiaanse hel van de klantendienst induiken.
- Repeat:
- Irritante chatbot. 20 000 idiote vragen, 20 000 keer begrijpt hij me niet, tot ik eindelijk bij een mens uitkwam.
- 20 000 idiote testjes en dingen die iedereen weet. Modem uitzetten, aanzetten, decoder uitzetten, aanzetten, modem resetten, ... Die ondingen die Proximus modem noemt, resetten ook megatraag. Bij Telenet had je binnen de minuut weer internet. Bij Proximus moet je die prehistorische 5Hz-bakken verdomme 10 minuten laten op stoom komen, tegen dat die weer internet leveren.
- Niets helpt. Uiteraard. Of wat had je gedacht?

Weer heel de avond naar de kloten.

Volgende stap?
Proximus: Een expert zal u bellen. Wanneer kan je?
Ik: 's avonds vanaf 20u30.
Proximus: oei, dan werken die niet meer. Kan dat niet vroeger?
Ik: Neen, overdag werk ik uiteraard zoals iedereen, dan moet ik voor de kinderen zorgen, dus 's avonds vanaf 20u30.
Proximus: Kan er niemand anders?
Ik wou beginnen uitleggen dat mijn vrouw ook werkt, dat ze eventueel met de hond mogen proberen (die ik niet heb) maar heb mij maar die moeite gespaard. Dus dan heb ik maar gezegd dat die expert maar moet langskomen en het probleem fixen terwijl ik aan het werk ben. Wat de logica zelve is, als ze hun eigen brol moeten opkuisen.
Proximus: Daar kan ik niet over beslissen.
Ik: Dat ze dan maar naar mij bellen. Als ze chance hebben werk ik toevallig thuis die dag. Als ze chance hebben zit ik niet in meeting. Met de vraag wie mijn uren zal vergoeden en dat ik geen cent meer betaal tot dat het probleem opgelost is.

Jezus. Dat die niet elke dag door de grond zakken van schaamte, en dit allemaal normaal vinden. Hemeltergend.
 
Het is toch vrij logisch dat als er techniekers moeten langskomen dat jij als klant moet zien dat je thuis bent? Of verwacht je dat ze techniekers hebben die tot 23u werken? Die dan wss ook niet meer mogen langskomen want dan slapen de kinderen.
 
De vrouw kan dan niet efkes "voor de kinderen zorgen" terwijl je aan de telefoon hangt met Proximus of bezig bent met die technieker? 🤷‍♂️
 
Laatst bewerkt:
En hop, sinds een aantal dagen werkt mijn decoder van Proximus niet meer. :frown: :wallbash::help::angry::angry: Wat een strontbedrijf is dat toch.

Het heeft me een paar dagen geduurd voor ik de goesting bij elkaar had geraapt om mij opnieuw in die Kafkaiaanse hel van de klantenservice van Proximus te wagen.

Gisteren was het dan zover.
- Irritante chatbot. 20 000 idiote vragen, 20 000 keer begrijpt hij me niet, tot ik eindelijk bij een mens uitkwam.
- 20 000 idiote testjes en dingen die iedereen weet. Uiteindelijk toestemming gekregen om en nieuw toestel te ontvangen.
- Toestel vandaag al geleverd. Unboxing, aansluiten, instellen, ... Zelfde foutmelding. :sarcastic:
- Weer de kafkaiaanse hel van de klantendienst induiken.
- Repeat:
- Irritante chatbot. 20 000 idiote vragen, 20 000 keer begrijpt hij me niet, tot ik eindelijk bij een mens uitkwam.
- 20 000 idiote testjes en dingen die iedereen weet. Modem uitzetten, aanzetten, decoder uitzetten, aanzetten, modem resetten, ... Die ondingen die Proximus modem noemt, resetten ook megatraag. Bij Telenet had je binnen de minuut weer internet. Bij Proximus moet je die prehistorische 5Hz-bakken verdomme 10 minuten laten op stoom komen, tegen dat die weer internet leveren.
- Niets helpt. Uiteraard. Of wat had je gedacht?

Weer heel de avond naar de kloten.

Volgende stap?
Proximus: Een expert zal u bellen. Wanneer kan je?
Ik: 's avonds vanaf 20u30.
Proximus: oei, dan werken die niet meer. Kan dat niet vroeger?
Ik: Neen, overdag werk ik uiteraard zoals iedereen, dan moet ik voor de kinderen zorgen, dus 's avonds vanaf 20u30.
Proximus: Kan er niemand anders?
Ik wou beginnen uitleggen dat mijn vrouw ook werkt, dat ze eventueel met de hond mogen proberen (die ik niet heb) maar heb mij maar die moeite gespaard. Dus dan heb ik maar gezegd dat die expert maar moet langskomen en het probleem fixen terwijl ik aan het werk ben. Wat de logica zelve is, als ze hun eigen brol moeten opkuisen.
Proximus: Daar kan ik niet over beslissen.
Ik: Dat ze dan maar naar mij bellen. Als ze chance hebben werk ik toevallig thuis die dag. Als ze chance hebben zit ik niet in meeting. Met de vraag wie mijn uren zal vergoeden en dat ik geen cent meer betaal tot dat het probleem opgelost is.

Jezus. Dat die niet elke dag door de grond zakken van schaamte, en dit allemaal normaal vinden. Hemeltergend.
ik zou blij zijn als proxiums zijnde dat je je 100 euro per maand ergens anders naartoe stuurt.
 
Het is toch vrij logisch dat als er techniekers moeten langskomen dat jij als klant moet zien dat je thuis bent? Of verwacht je dat ze techniekers hebben die tot 23u werken? Die dan wss ook niet meer mogen langskomen want dan slapen de kinderen.

Dat is het net. Die vroegen niet om langs te komen, die vroegen om te mogen telefoneren op een moment dat ik thuis ben zodat ik moet uitvoeren wat zij telefonisch van mij vragen. Dat bespaart hen tijd, dat bespaart hen brandstof, dat bespaart hen andere mobiliteitskosten, ... en men schuift die factuur (onder de vorm van tijdsbesteding, het hoogste goed) integraal naar mij.

Dit durven ze nadat ik al minstens 5 avonden heb opgeofferd van mijn extreem schaarse vrije tijd om HUN stront op te kuisen, terwijl ze mij gewoon blijven doorfactureren. Vind jij dat normaal misschien?
Ik moet 8 uur werken per dag. Mijn tarief is x euro/uur. Hoe denkt Proximus daar aanspraak op te maken? Het zou verdomme omgekeerd moeten zijn, en er zou enkel moeten gesproken worden over hoeveel schadevergoeding zij betalen aan mij. Niet omgekeerd.

Je moet je eens voorstellen dat jij morgen zelfstandig wordt, dat je schaamteloos torenhoge bedragen vraagt voor uw product (zie vergelijking met buitenland) en het werkt gewoon niet.
Ik zou door de grond zakken van schaamte en mij de volgende dag persoonlijk A) excuseren en B) engageren en aan de deur komen, om daar niet weg te gaan tot het opgelost is.

Maar van een telecombedrijf, van een miljardenbedrijf, ... vinden we het blijkbaar allemaal normaal dat er 0,0 service is, dat wij als klant zelf hun problemen moeten oplossen, dat ze amper bereikbaar zijn, en uuuuuuren moeten besteden om hun eigen contractuele afspraken na te komen.

Wat een collectieve verdwazing.
 
Laatst bewerkt:
Ja amai.
Aan de andere kant van de lijn zullen ze het ook wel hebben over die idioot die denkt dat hij de koning is. (en terecht)

Ik voel me inderdaad behandeld als een idioot.

Terwijl ik gewoon een doodnormale burger ben, die altijd stipt zijn facturen betaalt en die daarvoor in ruil gewoon de afgesproken diensten voor verlangt. Niets meer. Niets minder.

Maar dat is blijkbaar al een onredelijke eis voor Proximus.
 
Toen mijn decoder stuk was vorige maand ben ik een Proximus winkel binnengestapt. Die mensen helpen altijd heel snel verder. Hij had zelfs terwijl naar mijn abbonementen gekeken en aangeraden om deze te veranderen, waardoor mijn maandelijkse factuur 11 EUR goedkoper is geworden. Dat vond ik nu eens top service, i.p.v. de upselling die meestal wordt gedaan.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Maar dus nog eens, welke foutmelding krijg je dan? Of is het intussen opgelost mac-bc ?

Al sinds het begin (een half jaar geleden) startte dat bakje nooit goed op. Ofwel kregen we een volledig groen scherm, zonder geluid, zonder bedieningsmogelijkheden. Ofwel kregen we wel beeld, maar was het helemaal geen HD.
Dus moesten we altijd (als in, letterlijk: 100% van de keren) die decoder volledig uitschakelen en weer inschakelen hardwarematig. Dan een minuut wachten tot het opgestart was, en dan werkte het min of meer. Maar zaken als het volume veranderen, hebben nooit gewerkt. Dat moesten we altijd met het bakje van de televisie doen.

Precies alsof er een doe-het-zelver een bakje ineen had geknutseld achter zijn uren. Vond het ook al opmerkelijk dat een miljardenbedrijf als Proximus een platform moet gebruiken als AndroidTV, waar ze dan hun laagje over leggen. :wtf:

En daar is recent dan bijgekomen dat we ook in geen enkel menu meer konden. We konden geen programma-informatie zien, geen TV Guide, dus ook niet uitgesteld kijken, enzovoort. Daarom nog eens de moed bij elkaar geraapt om te escaleren. Nieuw bakje ontvangen. Alles doorlopen. En dan werkte plots niets meer. Bij opstart krijgen we nu het scherm:
"Proximus TV Service niet beschikbaar. De Proximus TV Service is momenteel niet bechikbaar. Verifieer dat je geconnecteerd bent met het Proximus netwerk en probeer opnieuw."

Ethernetkabel werkt gewoon perfect. Want als ik in "offline modus" ga, kan ik gewoon naar YouTube gaan en filmpjes bekijken.
 
Is hij rechtstreeks aangesloten op de modem nu of via een switch? Ik vermoed het laatste. Want met de laatste update is er wat gepushed zodat hij de eerste maal connectie rechtstreeks moet hebben met de modem. Daarna kan hij wel terug aangesloten worden op de switch.

Betreffende de afstandsbediening, dit kan je zelf instellen onder het tandwiel, instellingen apparaat ofzo en dan instellingen afstandsbediening. Daaronder kan je configuratie afstandsbediening vinden als laatste puntje.

Wel jammer dat de technieker dit niet gedaan heeft :(.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Zowel bij mijn ouders, schoonouders als nu ook hier sinds kort thuis hebben we de Android TV box versie. Die is toch 10-tal keer beter dan hun oude boxen? Werkt vlot, instant respons. Die afstandsbediening ook geen probleem met gehad, ook veel beter dan die oude versies, moest zelfs niets configureren om het volume van mijn TV er met te regelen. Je moet die wel in bluetooth mode runnen, anders is veel minder responsief.

Ik heb trouwens ook mijn box achter mijn eigen switch proberen hangen, ik kreeg toen ook wel beeld maar in lage resolutie. Is dan ook geen supported opstelling.
 
Is hij rechtstreeks aangesloten op de modem nu of via een switch? Ik vermoed het laatste. Want met de laatste update is er wat gepushed zodat hij de eerste maal connectie rechtstreeks moet hebben met de modem. Daarna kan hij wel terug aangesloten worden op de switch.

Zowel bij mijn ouders, schoonouders als nu ook hier sinds kort thuis hebben we de Android TV box versie. Die is toch 10-tal keer beter dan hun oude boxen? Werkt vlot, instant respons. Die afstandsbediening ook geen probleem met gehad, ook veel beter dan die oude versies, moest zelfs niets configureren om het volume van mijn TV er met te regelen. Je moet die wel in bluetooth mode runnen, anders is veel minder responsief.

Ik heb trouwens ook mijn box achter mijn eigen switch proberen hangen, ik kreeg toen ook wel beeld maar in lage resolutie. Is dan ook geen supported opstelling.

Hangt inderdaad achter een switch.
Vreemd, ik had het hier een paar maanden geleden al eens over met een technieker van Proximus en die zei gewoon dat ik de switch eens uit- en in moest schakelen. Wat niets oploste uiteraard.
Verder zei hij niets over het feit dat deze opstelling niet ondersteund werd. :wtf:

Betreffende de afstandsbediening, dit kan je zelf instellen onder het tandwiel, instellingen apparaat ofzo en dan instellingen afstandsbediening. Daaronder kan je configuratie afstandsbediening vinden als laatste puntje.

Wel jammer dat de technieker dit niet gedaan heeft :(.

Waren twee techniekers die amper Nederlands praatten, die waren hier binnen en weer buiten.

Heb er zelf nooit actief naar gezocht, omdat we door al die andere problemen gewoon dachten dat we één of andere maandagmorgen-versie hadden waar niets bleek te werken.
 
Ik heb trouwens ook mijn box achter mijn eigen switch proberen hangen, ik kreeg toen ook wel beeld maar in lage resolutie. Is dan ook geen supported opstelling.
Een switch ertussen zou helemaal geen verschil mogen maken, of die switch moet een oud 100mbit beestje zijn of eentje die rare dingen doet met VLAN tags. Of evt. iets met een ethernetkabel.
Vond het ook al opmerkelijk dat een miljardenbedrijf als Proximus een platform moet gebruiken als AndroidTV, waar ze dan hun laagje over leggen.
Er is niks mis met een eigen app over AndroidTV leggen, dat doet zowat iedereen tegenwoordig, en terecht, iets met niet opnieuw het warm water hoeven uitvinden. Veel meer mis is het feit dat hun Pickx app enkel werkt op hun eigen Android TV boxen en niet op alles met Android TV. Hun AppleTV app werkt dan weer wél op alle AppleTV's.
 
Een switch ertussen zou helemaal geen verschil mogen maken, of die switch moet een oud 100mbit beestje zijn of eentje die rare dingen doet met VLAN tags. Of evt. iets met een ethernetkabel.

Sorry dat ik het moet meedelen maar deze tip heeft het wel degelijk het probleem verholpen. Ik heb de switch er vantussen gehaald waardoor de decoder nu rechtstreeks met de modem van Proximus is verbonden. -> Works like a charm.

@Retroglide : bedankt dus voor de tip!
Dit bevestigt nog eens de slechte klantenservice van Proximus: het feit dat een "random" (?) forumlid mij onmiddellijk weet te vertellen waar het probleem ligt, en de 35 Proximus-medewerkers niet.

Er is niks mis met een eigen app over AndroidTV leggen, dat doet zowat iedereen tegenwoordig, en terecht, iets met niet opnieuw het warm water hoeven uitvinden. Veel meer mis is het feit dat hun Pickx app enkel werkt op hun eigen Android TV boxen en niet op alles met Android TV. Hun AppleTV app werkt dan weer wél op alle AppleTV's.

Ok, blij voor hen dat het blijkbaar zo weinig moeite gekost heeft om hun systeem te ontwikkelen. Waarom is het dan zo duur?

Het voelt voor mij daardoor ook een stuk minder professioneel aan als de Telenet-omgeving. Maar bon. Ik ben al lang tevreden dat het nu tenminste werkt.
 
@Retroglide : bedankt dus voor de tip!
Dit bevestigt nog eens de slechte klantenservice van Proximus: het feit dat een "random" (?) forumlid mij onmiddellijk weet te vertellen waar het probleem ligt, en de 35 Proximus-medewerkers niet.

Graag gedaan.
Ik ben inderdaad wel een random forumlid, die toevallig werkt voor dat logge overheidsbedrijf ;).

Je kan die nu ook terug aansluiten via de switch en het zal terug werken tot een volgende update van de decoder, dus indien het gewoon kan dus rechtstreeks aangesloten laten aan de modem, en dan zou je normaal nooit geen zulke problemen meer mogen hebben met de decoder.

Is het ook gelukt om de afstandsbediening in te stellen?
 
Een switch ertussen zou helemaal geen verschil mogen maken, of die switch moet een oud 100mbit beestje zijn of eentje die rare dingen doet met VLAN tags. Of evt. iets met een ethernetkabel.

Zou in normale gevallen inderdaad geen verschil mogen maken. Maar om geen rariteiten te krijgen moet de switch wel igmp snooping aka multicast ondersteunen, anders kan je wel eens blokjes en andere rariteiten krijgen op de decoder.
 
Na ettelijke klaagzangen dat mijn wifi niet werkte, signaal kabel constant te zwak was waardoor programma's onderbroken werden, eindelijk weggegaan naar een andere provider (Telenet). Op 2 weken nu al 4x gecontacteerd met de vraag waarom ik geen klant meer ben en dat ze op de hoogte zijn van de problemen in de regio en dat deze opgelost worden...
 
Terug
Bovenaan