DwightSchrute
Well-known member
Al 3 dagen geen mobiel internet, nog iemand problemen of tips om dit op te lossen ?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Dat heeft weinig met service te maken en alles met de lengte en kwaliteit van de telefoonkabel (en dat kan evengoed vooral het allerlaatste stuk dat door uw huis loopt zijn), dat is de technische beperking van VDSL. Uw 18mbit is het standaardprofiel, nu doorloopt uw lijn het DLM proces om de snelheid langzaamaan op te krikken. Die Sagem bbox tool gaat dat proces niet versnellen, het kan enkel inzicht geven in uw profiel en wat er mogelijk is maar met een profiel van 18 mbit gaat dat sowieso niet spectaculair zijn.Zwaar teleurgesteld in deze service.
Hier de stappen eens bekijken, mogelijks moet je dat opnieuw instellen: https://www.proximus.be/support/nl/...iening-via-radiofrequenties-of-bluetooth.htmlIemand een idee om op te lossen voor volgend probleem:
Alles moeten resetten van box en afstandsbediening tv wegens problemen (schemeren beeld en geen opgenomen programma's kunnen bekijken) en nu kunnen we als de deur van de kast dicht is niet meer van kanaal wisselen of aan en uit doen (bakje is van Proximus)..
Als we de deur openzetten lukt alles zoals normaal.
Beetje stom om telkens de deur te moeten open zetten als je tv wil kijken als je weet dat alles voor de reset wel werkte..
Alvast bedankt.
Gelukt..Hier de stappen eens bekijken, mogelijks moet je dat opnieuw instellen: https://www.proximus.be/support/nl/...iening-via-radiofrequenties-of-bluetooth.html
De vraag is ook welke snelheid je nu haalt bij Telenet, dat zou ook richting 1Gbps down moeten zijn momenteel. FTTH kan theoretisch bij Proximus (op hun huidige technologie) tot 1Gbps up/down tenzij je extra betaalt. Ik geloof dat het standaard fiber abo bij Proximus duurder is dan hun koper abo en ze daar cappen op 350 Mbps down.Ik zit momenteel bij Telenet maar wou overschakelen naar Proximus omdat zij fiber aanbieden. Nu heb ik de indruk dat ze er totaal nog niet klaar voor zijn. Er ligt al fiber in de straat maar de aftakkingen zijn nog niet naar binnen getrokken in de huizen. Ze proberen me dan maar wanhopig eerst nog binnen te rijven als klant op hun koper-netwerk. Maar dan heb ik geen enkele reden om over te schakelen en blijf ik liever bij Telenet.
Zonet was er een Proximus-callcenter-medewerker die me opbelde "voor mijn afspraak morgen". Ik wist van niets en vroeg: "Ah, is het om die fiber binnen te trekken?".
Antwoord: "Neen, we gaan eerst de koper kabel binnentrekken!".
Mac-bc: "Neen, dank u, ik heb Fiber gevraagd"
Antwoord: "Ja, maar je hebt koper nodig om daarna op de fiber te kunnen aansluiten".
Mac-bc "Dat lijkt me sterk."
Antwoord: "Ok, dan ga ik uw afspraak annuleren voor morgen!".
Mac-bc "Euh, ok."
Die kerel was nu toch totaal uit zijn nek aan het lullen? Je hebt toch geen koper telefoondraad nodig om op de fiber te kunnen aansluiten?
Je kan ook overschakelen naar MV, die gebruiken gewoon het Proximus netwerk en cappen de snelheid niet zoals Proximus.Ik zit momenteel bij Telenet maar wou overschakelen naar Proximus omdat zij fiber aanbieden. Nu heb ik de indruk dat ze er totaal nog niet klaar voor zijn. Er ligt al fiber in de straat maar de aftakkingen zijn nog niet naar binnen getrokken in de huizen. Ze proberen me dan maar wanhopig eerst nog binnen te rijven als klant op hun koper-netwerk. Maar dan heb ik geen enkele reden om over te schakelen en blijf ik liever bij Telenet.
Zonet was er een Proximus-callcenter-medewerker die me opbelde "voor mijn afspraak morgen". Ik wist van niets en vroeg: "Ah, is het om die fiber binnen te trekken?".
Antwoord: "Neen, we gaan eerst de koper kabel binnentrekken!".
Mac-bc: "Neen, dank u, ik heb Fiber gevraagd"
Antwoord: "Ja, maar je hebt koper nodig om daarna op de fiber te kunnen aansluiten".
Mac-bc "Dat lijkt me sterk."
Antwoord: "Ok, dan ga ik uw afspraak annuleren voor morgen!".
Mac-bc "Euh, ok."
Die kerel was nu toch totaal uit zijn nek aan het lullen? Je hebt toch geen koper telefoondraad nodig om op de fiber te kunnen aansluiten?
En zulke verhalen zorgen er voor dat ik bij Telenet blijf voorlopig. Telenet is ook niet oke, maar de praktijken die Proximus aanhangt... Ben er zelf een tiental jaar geleden klant geweest en ik ben nog jaren daarna lastiggevallen door verkopers aan de telefoon.Proximus. Arrogante gangsters.
Contract getekend om op Fiber aan te sluiten. Hun vooropgestelde datum om aan te sluiten wordt niet gehaald. Intussen continu agressieve verkoopsmannetjes aan de deur, die precies niet begrijpen dat ik al een contract heb getekend maar dat ze zélf ervoor zorgen dat ik nog niet kan aansluiten door hun ongelofelijke traagheid.
Intussen ook nog agressieve verkoopsmannetjes aan de telefoon die staan liegen dat ze zwart zien. Ze wilden mij eerst nog een koperen kabel aansmeren. Ik heb geweigerd omdat ik enkel Fiber wil. Begint die daar te liegen dat je eerst koper nodig hebt vooraleer je fiber kunt hebben. Gezegd dat me dat nogal sterk leek. Zijn antwoord: "Ah ok, dan wens ik u nog een prettige dag meneer". Fucking leugenaars. Het gore lef.
Nu kreeg ik vandaag een sms: "Hallo, uw factuur van 25 euro staat klaar en moet betaald zijn binnen de 14 dagen. Groetjes, Proximus."
België heeft echt een ongelofelijk groot probleem met zijn twee duopolisten en hun daaruit voortvloeiende arrogantie. Wat een kutbedrijven.
Vorige week ook zo'n dametje aan de lijn in naam van Proximus die iemand wou langs sturen om de telecomkosten even te herbereken.Intussen ook nog agressieve verkoopsmannetjes aan de telefoon die staan liegen dat ze zwart zien.