Onbekende maagproblemen na innemen antibiotica - vraag om advies

Beste BG’ers,

3 jaar geleden heb ik antibiotica gekregen voor een blaasontsteking. Na het innemen van dit medicijn (Levaquin) is mijn maag nooit meer hetzelfde geweest.
Het is begonnen met boeren en slechte eetlust, en op het “hoogtepunt” was ik 20kg afgevallen op 3 maanden, had ik verschillende maag -en slokdarmzweren, en zat ik in de psychiatrie omdat ik niet meer om kon gaan met het maaglijden dat ik 24/24 had.

Mettertijd is dit stilletjes aan verbeterd, enkel het boeren is gebleven. Ik heb er ook een heel erge vorm van migraine aan overgehouden, iets waar ik voor mijn maagproblemen nooit last van heb gehad.

Ik heb zoveel verschillende onderzoeken gehad, 5 gastroscopies om een jaar tijd, maar men vond de oorzaak niet. Een professor aan het UZ Leuven zei net niet dat het allemaal in mijn hoofd zat. Daarvoor moest ik dan 8 maanden wachten. Schandalig eigenlijk.

Ikzelf ben van mening dat de antibiotica mijn maagflora om zeep hebben geholpen, en dat er nu een overgroei is van helicobacter pylori, of een andere ziekmakende bacterie dat het maagzuur kan overleven. Maar om de 1 of andere reden zijn de stalen en biopsies steeds negatief.

Mijn vraag is nu of er iemand goede ervaringen heeft met gastro-enteroloog, iemand die nog echte passie heeft voor zijn beroep en zijn patiënten, die tot op het bot wil gaan om dit mysterie op te lossen. Eeuwige dank zal uw deel zijn!

Andere tips & tricks ivm de maag zijn ook steeds welkom.
 
Ik weet niet in hoeverre ik je kan helpen omdat mijn problemen zich eerder rond het darmstelsel afspelen maar...
Checken op voedsel allergieen. Bij mij waren lactose en gluten twee allergieën die ervoor zorgde dat ik met ibs zat (spastische darmen in de volksmond).
Eens ik die uit mijn dieet weerde en dan iedere dag probiotica begon te nemen zijn mijn symptomen beginnen verminderen.
 
Hoe goedbedoeld ook, graag géén medisch advies geven. Zelfs iets onschuldigs voorstellen kan bij sommige personen ernstige gevolgen hebben en dat willen we hier NOOIT op ons geweten hebben.

Hier dus énkel referenties naar (erkende) gastrologen, maar graag niet "eet dit", "probeer eens dat". Het lijkt onschuldig, maar zo'n adviezen zonder medische begeleiding kunnen mensen naar een tunnelvisie lijden die kan leiden tot dit: https://www.beyondgaming.be/archive...n-op-een-rijtje.772769?page=129#post-20782141

Voor alle duidelijkheid: @Hellsdinner niet gericht op jouw, wel op iedereen die hier in de toekomst ander advies wil geven dan "ga naar de dokter"
 
Laatst bewerkt:
Is dit lid 'banned'??? Dergelijke hevige reacties heb ik nog nooit gezien met levofloxacine.
 
Terug
Bovenaan