Proximus - Ervaringen, discussies & vragen

7/7 telefonisch contact gehad aangezien ze in een fysieke winkel als Proximus vertegenwoordiger niet veel kunnen doen. Het ging over het omruilen naar de nieuwe bbox modem.

Mevrouw zei: geen probleem. Je zal eerstdaags gecontacteerd worden voor een afspraak met een technieker, want die nieuwe bbox is niet zo eenvoudig te installeren. Je hebt dan tijd tot 31/7 (opsturen voor 31/7) om de oude bbox binnen te brengen in een postpunt.

Huidige situatie: niemand gehoord en ondertussen op reis tot 30/7 (zondag).

Lijkt me evident om de oude box niet terug te sturen vooraleer er een nieuwe is en de extra kost van 99€ niet te betalen waarmee ze alvast dreigen. Klojo's.
 
Mijn vrouw haar proximus abonnement was plots die van mij geworden. Ze kreeg ook mijn factuur binnen om te betalen ipv dat ik die kreeg.
(Daardoor hadden wij dit opgemerkt)

Haar eigen abonnement was dan weer verdwenen en ook haar klantennummer bestond niet meer.

Blijkbaar (weer) een 'slechte update' bij Proximus, want aan de telefoon was de wachtrij al ruim een half uur. :tongue:
Ondertussen is alles weer in orde.

Ik vind dit nu wel best grappig, zolang het geen vreemde is die mijn data ziet (tenzij hij/zij mijn factuur betaalt dat mag altijd hé :D)
 
Heeft er iemand een internet box die niet op de internet box lijkt op de site?

DSL/management/lan zijn de enigste 3 icoontjes die ik heb vooraan. Achteraan heb ik 2 LAN-poorten (router - support)
Er is dus geen wifi-icoon vooraan te vinden.
Ik heb alles aangesloten zoals in de tutorials te vinden is, maar geen verbinding...

Iemand die me wil/kan helpen? Want ik word er stilaan wat moedeloos van.
 
Post er eens een foto van? (voor- en achterkant) Waarschijnlijk modem zonder routing & wifi functionaliteit en daar moet nog een router achter met wifi en zo. Het lijkt mij wel straf dat ze die dingen leveren bij consumentenabonnementen.
Fiber of DSL?
 
Post er eens een foto van? (voor- en achterkant) Waarschijnlijk modem zonder routing & wifi functionaliteit en daar moet nog een router achter met wifi en zo. Het lijkt mij wel straf dat ze die dingen leveren bij consumentenabonnementen.
Fiber of DSL?

Het gaat om DSL. Fiber is nog niet beschikbaar op ons adres.

Ik heb er een router aan proberen koppelen, maar ook dat bracht geen zoden aan de dijk.
 
Best eens contact opnemen met Proximus. Dit is geen toestel voor een consumentenaansluiting.
Ze hebben inderdaad een verkeerde opgestuurd.

Enfin, morgen/overmorgen komt de juiste aan. Ik zie wel hoe en wat dan. Alvast bedankt om te replyen. Ik had het eventjes gehad met 1000 keuzemenu's en tig mensen aan de lijn die zelf niet goed wisten hoe en wat.
 
Best eens contact opnemen met Proximus. Dit is geen toestel voor een consumentenaansluiting.
De internet box werkt een stuk beter nu. Gemiddeld 70mbps download itt de 15mbps met de vorige bbox.

Ik was nu al in Coolblue een router gaan halen ook, maar die breng ik dan best gewoon terug denk ik.
 
Ik was nu al in Coolblue een router gaan halen ook, maar die breng ik dan best gewoon terug denk ik.
Als je voldoende hebt met die internetbox en evt. daaraan gekoppelde wifi accesspoints heb je idd. geen aparte router nodig. Met die internetbox moet je ook het één en ander regelen via Proximus (wsl. via het portaal) als je de internet box als puur modem wil gebruiken en een eigen router daarachter wil hangen, oa MAC adres van de WAN poort van uw router doorgeven en een VLAN instellen op uw router (10 of 20 dacht ik). Op zich kan je de internetbox ook laten routeren en daarachter nog eens een router hangen maar dan zit je met dubbele NAT en dat is voor een aantal toepassingen dan weer niet ideaal.
 
Als je voldoende hebt met die internetbox en evt. daaraan gekoppelde wifi accesspoints heb je idd. geen aparte router nodig. Met die internetbox moet je ook het één en ander regelen via Proximus (wsl. via het portaal) als je de internet box als puur modem wil gebruiken en een eigen router daarachter wil hangen, oa MAC adres van de WAN poort van uw router doorgeven en een VLAN instellen op uw router (10 of 20 dacht ik). Op zich kan je de internetbox ook laten routeren en daarachter nog eens een router hangen maar dan zit je met dubbele NAT en dat is voor een aantal toepassingen dan weer niet ideaal.

Is het dan interessanter/gemakkelijker om van die mesh wifi points te plaatsen of toch accesspoints?
Over extenders lees ik dat die de sterkte van het wifi signaal verminderen, dus dat lijkt me geen optie.

Met die Proximus snelheidtest zie ik dat ik op het tweede verdiep alleszins al veel minder snelheden haal.
 
Is het dan interessanter/gemakkelijker om van die mesh wifi points te plaatsen of toch accesspoints?
Over extenders lees ik dat die de sterkte van het wifi signaal verminderen, dus dat lijkt me geen optie.

Met die Proximus snelheidtest zie ik dat ik op het tweede verdiep alleszins al veel minder snelheden haal.
AP's als je ze bekabeld kan aansluiten, mesh als dat niet mogelijk is. Er moet ergens een mesh master zijn, je kan die dingen van Proximus huren maar dat is op termijn de dure oplossing. Of een setje mesh router + 2 mesh AP's en dan die router bvb. instellen als "domme switch", ze hebben vrijwel allemaal die optie. Of voor de hard way gaan en die internet box enkel als router gebruiken (bridge mode).

Hier bbox als modem, daarachter fritzbox die de PPPoE connectie legt en dus router speelt met nog twee fritzbox mesh AP's. Fritzbox is nu wel niet de goedkoopste oplossing (gebruik ik vooral omdat ik die ooit eens gewonnen heb en de VoIP + DECT functionaliteit is handig). Die PPPoE kan je niet meer gebruiken als je een internet box kreeg, dan zit je op single VLAN. Technisch gezien is dat ook de betere werkwijze (de PPPoE overhead valt weg) maar het is wel wat complexer om in te stellen als je een eigen router wil gebruiken. Ik heb zelf geen ervaring met internet box + eigen router, op het userbase forum zitten er ongetwijfeld wel.
 
Mailtje gekregen dat de snelheden verhoogd zullen worden,
Download van 350 naar 500
Up van 50 ook naar 500

(Flex fiber S)
toch teleurgesteld, tbh. van hogere snelheid valt niet zo héél veel te merken, maar ondanks dat de mail het tegendeel beweerde is mijn factuur wél omhoog gegaan.
 
  • Verdrietig
Waarderingen: 515
toch teleurgesteld, tbh. van hogere snelheid valt niet zo héél veel te merken, maar ondanks dat de mail het tegendeel beweerde is mijn factuur wél omhoog gegaan.
Op WiFi zal je er misschien weinig van merken, maar hun router is dan ook echt brol, als je overal goeie snelheid en dekking wilt moet je ook wel wat investeren, heb zo eens bij een klant 8 PLC's en 8 access points weggehaald, techniekers bij Proximus net als Telenet bakken er echt niks van zodra ze in een professionele omgeving zoals een dokterspraktijk voor goeie WiFi dekking moeten zorgen :rofl:

Dat hoopje hardware ligt daar nu bij de klant te blinken, klaar voor afhaling door Proximus, terwijl ik maar 3 access points heb moeten plaatsen met een veel beter resultaat.

Voor hier kan ik niet wachten om m'n eigen 10 Gbit router in te schakelen als XGS-PON beschikbaar is, fiber rechtstreeks in m'n router met een module.
 
AP's als je ze bekabeld kan aansluiten, mesh als dat niet mogelijk is. Er moet ergens een mesh master zijn, je kan die dingen van Proximus huren maar dat is op termijn de dure oplossing. Of een setje mesh router + 2 mesh AP's en dan die router bvb. instellen als "domme switch", ze hebben vrijwel allemaal die optie. Of voor de hard way gaan en die internet box enkel als router gebruiken (bridge mode).

Hier bbox als modem, daarachter fritzbox die de PPPoE connectie legt en dus router speelt met nog twee fritzbox mesh AP's. Fritzbox is nu wel niet de goedkoopste oplossing (gebruik ik vooral omdat ik die ooit eens gewonnen heb en de VoIP + DECT functionaliteit is handig). Die PPPoE kan je niet meer gebruiken als je een internet box kreeg, dan zit je op single VLAN. Technisch gezien is dat ook de betere werkwijze (de PPPoE overhead valt weg) maar het is wel wat complexer om in te stellen als je een eigen router wil gebruiken. Ik heb zelf geen ervaring met internet box + eigen router, op het userbase forum zitten er ongetwijfeld wel.
Allee, ondertussen mesh geïnstalleerd. Werkt prima.

Digitale tv deed het plots niet meer een paar dagen later. Geen verbinding want de modem zou foutief aangesloten zijn. Vreemd, want de 2 dagen ervoor deed ie het wel en was er ondertussen niks veranderd. Die brol dan maar opgezegd. Mooi via dat online formulier ingevuld en aangevinkt dat we énkel tv opzeggen (hadden een pack internet + tv). Ook zo aangeklikt en ook zo bevestigd gekregen via mail. Paar dagen later dan een mail gekregen met de excuses dat het pas later afgesloten ging zijn dan de gekozen datum (14/8), maar dat die extra dagen niet als extra kost gaat worden aangerekend.
Open ik de PDF in bijlage. Staat daar netjes aangevinkt dat alles geannuleerd is. Dus ook internet. Dat ging afgesloten worden 17/8. We zijn nu 20/8 en internet werkt nog steeds prima. Als ik naar de app ga van Proximus hebben we echter geen producten en krijgen we de boodschap: "wordt snel nieuwe klant".

Er werken daar toch écht wel domme kloten precies. Ik zal maandag maar eens bellen voor de tigste keer. :sop:


UPDATE: ik check nu nog eens opnieuw de app/site. En nu staat er wél "internet maxi" als product. Echt, wtf, dit is verborgen camera ofzo.
 
Laatst bewerkt:
Komt met die Fiber bij Proximus dan het tv signaal ook over de fiberkabel?

Momenteel geen Proximus aansluiting hier, enkel telenet. Fiber ligt wel al in de straat maar nog niet naar binnen
 
Iemand al eens contact genomen met proximus voor een "geschenk"?

Ik zag gisteren de reclame op tv voor nieuwe "Flex-klanten"
PS5 of TV etc voor nieuwe klanten
Voor bestaande klanten waarschijnlijk niks? of iemand al eens succes gehad met ze te contacteren ?
 
Iemand al eens contact genomen met proximus voor een "geschenk"?

Ik zag gisteren de reclame op tv voor nieuwe "Flex-klanten"
PS5 of TV etc voor nieuwe klanten
Voor bestaande klanten waarschijnlijk niks? of iemand al eens succes gehad met ze te contacteren ?
Doe GEEN moeite , dit is effectief enkel voor nieuwe klanten.
Ik zie jaar na jaar mensen dit vragen op facebook etc als vaste klant en dan beginnen ze gewoon over hun domme Enjoy pagina waar je als vaste klant geweldige dingen hebt zoals gratis wat foto's laten afdrukken.

Zowel bij PX als bij Telenet zijn dit pure lokkertjes voor fresh customers.
 
Vanmorgen weer een technische storing bij Proximus.

Hopla, weer die irritante AI-bot. Man dat ding werkt op mijn zenuwen. Ze zouden dat moeten verbieden.
Standaard vraagjes. -> Standaard antwoord: "Geen storing hoor!".

Neen, bleek achteraf na mijn aandringen om met een human te spreken, natuurlijk dat ze zich baseerden op mijn corporate klanteninformatie (ik heb ook een gsm-abonnement via mijn werk). Uiteraard zijn er 100 km verder op het hoofdkantoor geen problemen op hun netwerk. :sarcastic:

Er was dus wél een storing. Bla bla bla. Ze gingen mij op de hoogte houden via sms. Intussen is de storing voorbij. Nooit een sms gehad. Geen enkele.

Of ik schadevergoeding kan krijgen? -> Daarvoor moet je naar de klantendienst, ik ben slechts technieker.
Of hij mij dan niet gewoon kan doorverbinden? -> Kan niet. Gaat niet. Geen standaardprocedure. Computer says no.

Intussen dus weer aan de AI-chatbot. Deze keer om een schadevergoeding te vragen. Joy! Wat een absoluut kutbedrijf is Proximus toch.

Oja, de conclusie van mijn klacht bij de FOD over mijn vorige slechte ervaringen bij Proximus? -> Standaard antwoordje teruggestuurd. Ze gaan totaal niet in op wat ik zeg. En hop, kous is af. Wat moet ik doen? Wééééér tegenwoord bieden? Wéééééér weken wachten op respons? *zucht*

Gewoon de mensen zodanig op hun systeem werken en de mensen zodanig laten vechten tegen windmolens, dat ze het beu worden en de klacht stopzetten. En relaxen. Met de voetjes op tafel. Zwemmend in hun duopolie en zwemmend in het geld.
Of neen, ik overdrijf. Voor 1 iets komen ze nog uit hun hangmat: om hun (nu al schandalig hoge) tarieven nogmaals op te trekken deze maand.

Dieven. Gangsters.
 
Je kan switchen he @mac-bc .
Telenet, Orange en vanaf midden dit jaar DIGI. Of een goedkopere B-brand met zelfde connectiviteit zoals Scarlet / Hey! telecom.
 
Terug
Bovenaan