Proximus - Ervaringen, discussies & vragen

DwightSchrute

Well-known member
De tegenhanger van Telenet kon natuurlijk niet achterblijven.
Heb je goede of slechte woorden over de klantenservice, prijzen, diensten, ...

Vraag raak
 
Bedankt voor het topic DwightSchrute

Mijn ervaring vandaag met de Proximus chat

Ik: Beste, ik had graag even wat info gehad omtrent het aanpassen van mijn abonnement. Kan ik mijn tv opzeggen en mijn internet + gsmnr behouden ?
Prox: Dag Meneer, moenmtje [sic] aub
Prox: Ik heb IT probleem
Prox: Het lukt niet om u over te schakelen.
Ik: Ja maar ik vroeg info, ik heb niet gevraagd om mij reeds over te schakelen. Wat is het prijsverschil aub ?
Prox: Monmejt [sic] aub
Prox: Ik weet het niet, kan ik je verder helpen ?

------

Beslist om dan maar over te schakelen op telefoon.
Uitleg gedaan over mijn situatie nu en waar ik naartoe wil.
Prox: Meneer dat zou ik niet doen, ik kijk ook niet veel TV maar soms ga je blij zijn dat je nog TV hebt.
Ik: (beslis om er niet te diep op in te gaan, geen zin om uit te leggen dat je met een chromecast geen tv nodig hebt). Wat zou het prijsverschil precies zijn bij het afsluiten van mijn tv-abonnement.
Prox: Meneer, ik denk 2 of 3 EUR.

------

Uiteindelijk terug gechat met een zeer bekwame dame die alles verstond, je moet een beetje chance hebben natuurlijk.
Oh ja, als ik één zaak opmerkelijk vind aan Proximus, dan is het wel hoe schabouwelijk die app functioneert. Tot het absurde toe hoe slecht die app werkt. Je zou verwachten van een telecomprovider dat die wel kunnen scoren met een degelijke app en ik weet niet hoe het zit bij de concurrenten van Proximus maar het is zover gekomen dat ik op punt sta om over te schakelen enkel en alleen hierdoor. Ik zit met een telefoonnr. van het werk en daarnaast heb ik een account voor mijn huiselijke zaken. Het is gewoonweg onmogelijk om over te schakelen van account op de Proximus app. Wat ik ook doe, wie ik ook aanspreek (met alle respect, ik ben opgegroeid met IT en apps en weet heus wel hoe een app hoort te werken) er is niemand die het aan de praat krijgt. 50% vd keren geeft de site en/of app ook foutcodes, zowel op een gsm/ipad/pc. Enkele van de designkeuzes zijn ook erg lachwekkend.
 
Die app is idd dikke nest geworden. Tot een paar maanden terug had ik totaal geen problemen met die app, maar tegenwoordig....
Is volgens mij allemaal begonnen na een update en sindsdien niet meer goed gekomen.
 
...ik weet niet hoe het zit bij de concurrenten van Proximus maar het is zover gekomen dat ik op punt sta om over te schakelen enkel en alleen hierdoor.
Succes daarmee. Telenet & Proximus zijn alletwee even slecht kwa customer support.

Nee, das nie waar, Telenet is zo mogelijk nóg slechter. Proximus is er ten minste in geslaagd van mijn factuur van de eerste keer goed te krijgen waardoor ik in de eerste plaats al niet moet bellen naar die godawful support. Telenet was bij elke mogelijke aanpassing minstens 2-3 keer bellen voor het in orde was, voor mijn slotfactuur een telefoon of 5-6 moeten doen.
Bij start contract stonden er 2 digicorders in huur terwijl ik er maar 1 had, dan stonden hun "gratis" Wifi booster er dubbel op zodat ik er toch eentje betaalde om dan nog maar te zwijgen over het afsluiten van het contract op mijn apartement en het terug binnenbrengen van mijn apparatuur.

En voor de stabiliteit/snelheid van het netwerk moet je het ook niet meer doen. Wij zitten een klein half jaar op Flex Fiber nu en (voorlopig) 0 problemen gehad.
 
Redelijk vaak problemen met de decoder van tv, waardoor we deze vaak moeten resetten. Het valt me wel op dat wanneer je hun support opbelt, je elke keer een andere versie krijgt. Toen onze decoder stuk was 3 à 4x een andere versie mogen aanhoren.

#1: ah 't ligt bij ons meneer, da's binnen het halfuurtje opgelost -> uiteraard niet.
#2: ah, ik zie dat er een update moet worden gedaan. Ik ga die doen, en daarna is' t opgelost. -> update gedaan, zelfde probleem.
#3: aaah nee meneer, ik ga hier weetikveelwat doen, en dan moet dat werken --> heeft 10 min gewerkt, terug stuk.
#4l meneer, uw decoder is gewoon stuk, ik ga u een nieuwe opsturen. Mag dat op dit adres? "Neen, da's mijn oud adres". -> Oei, ik krijg uw nieuw adres niet in ons systeem. Zeker dat het niet dat adres is? "Ik weet godverdomme toch waar ik woon zeker??? De ganse fucking boel is toch op dat adres geïnstalleerd???" -> Meneer, ge moet u niet boos maken, ik heb het hier voor mij staan. Het systeem zegt me dat... BEGIN ZELF EENS NA TE DENKEN DEBIEL.

Uiteindelijk in een postpunt een nieuwe toegestuurd gekregen want ze krijgen mijn oud adres er niet uit. Like wtf? Daarna ging het wel.
 
mensen die nog problemen hebben met Proximus mobiele data/bellen
 
Hier echt een irritant probleem.
Ik heb 2 decoders, eentje op mijn slaapkamer en eentje in de living.
Die in de living werkt prima, maar op de slaapkamer is dat gewoon een ramp.

Wanneer je te lang kijkt valt hij uit en geeft als foutcode geen internettoegang terwijl hij gewoon met netwerkkabel is aangesloten.
Mijn wifi valt dan ook weg en herstart na 1-2 minuten.
Na 15min tv-kijken terug repeat.
Erg behulpzaam zijn ze momenteel niet bij Proximus.
 
Hier echt een irritant probleem.
Ik heb 2 decoders, eentje op mijn slaapkamer en eentje in de living.
Die in de living werkt prima, maar op de slaapkamer is dat gewoon een ramp.

Wanneer je te lang kijkt valt hij uit en geeft als foutcode geen internettoegang terwijl hij gewoon met netwerkkabel is aangesloten.
Mijn wifi valt dan ook weg en herstart na 1-2 minuten.
Na 15min tv-kijken terug repeat.
Erg behulpzaam zijn ze momenteel niet bij Proximus.
Heb je al eens geprobeerd om de decoders met elkaar te wisselen om na te gaan of hetzelfde probleem zich voordoet?
 
Proximus doet het hier best wel oké.

Internet is stabiel en snel genoeg voor alles wat we hier doen. Ik heb ook nooit last gehad van een downloadlimiet en piek en daluren bestaan er niet. Hun GSM dekking is ook uitstekend en heb ik niet over te klagen. Maar het TV aanbod is een hit or miss ervaring. Met een oudere decoder met HDD hadden we ooit lang geleden heel veel problemen, maar die zijn opgelost geraakt over verloop van tijd (software en firmware updates). Nu hebben we een nieuwe decoder ontvangen (gebaseerd op android tv) en beginnen we terug van vooraf aan, veel uitval, vastlopers e.d. maar naarmate ze de software verder ontwikkelen hoe stabieler het ding wordt. Wel jammer dat je jezelf een beta tester voelt.

Als het op software/firmware aankomt lijkt het wel vaker mis te gaan. De modem blinkt ook al niet uit in dat departement net als hun mobiele apps. Wat ook lijkt slecht te gaan zijn de telefonische klant- en supportdiensten. Deze lijken ook de afgelopen jaren van slecht naar slechter gegaan te zijn. De kennis en bereidwilligheid om je effectief te helpen ligt zeer laag. Dit zal wel iets te maken hebben met dat deze eerste lijn volledig extern is en het feit dat ze ook niet snel mogen escaleren naar tweedelijns of expert. Dit maakt dat als je een vraag of probleem hebt die niet in een standaard draaiboek opgenomen is, je vaak veel problemen hebt om tot bij een juiste persoon te geraken.

Zelf heb ik meestal meer geluk via twitter of hun eigen forum, daar lijken de medewerkers wel nog voor Proximus zelf te werken en kunnen en mogen ze soms al eens iets meer. Maar het kan ook mijn perceptie zijn, ik ben alvast telkens min of meer geholpen via deze kanalen ipv bellen of chatten.
 
Heb je al eens geprobeerd om de decoders met elkaar te wisselen om na te gaan of hetzelfde probleem zich voordoet?
Hout vasthouden, maar is redelijk deftig momenteel.

Nu terug een ander probleem sinds een tweetal weken.
Decoder wil niet meer opstarten (zowel in living als in slaapkamer).
Ik moet dan steeds de decoder resetten of hem even uit het stopcontact halen.

Stopt nooit precies.
 
En het is hier weer miserie met de facturatie... ongelooflijk eigenlijk. Alles wat ze kunnen missen (in hun voordeel) zullen ze ook "per ongeluk" missen. Proximus, Telenet... tzijn al dezelfde.

In principe zou mijn werkgever via split billing vanaf 8 augustus het internet deel van mijn abonement betalen. In augustus was hiermee geen rekening gehouden op de factuur maar kreeg ik het riedeltje "de facturen zijn opgemaakt op 5 augustus, we zullen dit in september verrekenen" voor mijn ogen gedraaid. Ok... fair enough.
Daarnet factuur voor september gehad... 2 keer raden. Verrekening staat er *uiteraard* niet op. Direct gemailed naar support, bellen doe ik gewoon niet meer want ze zijn daar te dom om te helpen donderen en op de koop toe behandelen ze u alsof ge mentaal gehandicapt zijt. Telecom operatoren :puke:
 
Onder het motto "als het positief is mag het ook gezegd worden". Contact opgenomen met de helpdesk over bovenstaand probleem, hen duidelijk gemaakt dat er een rechtzetting van €24,07 diende te gebeuren. Had gelukkig direct een goeie te pakken deze keer die direct snapte dat er iets niet juist was. Nu hebben ze een rechtzetting gedaan voor... €53,31 :unsure:

Dat is meer dan ik vorige maand uberhaupt betaald had. Maar ok, I'll take it.
 
Ik heb sinds eind vorige maand tv en internet van proximus. Als ik naar mijn verbruik kijk in de app, zie ik dat ik deze maand al meer dan 1 GB data heb verbruikt. Dit kán gewoon niet van mijn zijn want ik ben al een paar dagen niet meer in mijn huis geweest. Verbindigsduur is elke dag zo'n 15 à 30 minuten op willekeurige tijdstippen, ook midden in de nacht, maar de laatste 3 dagen in de namiddag...Ik vraag me af dit precies is? Lijkt me sterk dat er iemand anders op mijn wifi zit te surfen?
 
Heeft er ooit al keer iemand klachten mail gezonden ivm nieuwe leden krijgen pc/ps5/gsm en bestaande klanten laten ze in de kou staan.
 
Heeft er ooit al keer iemand klachten mail gezonden ivm nieuwe leden krijgen pc/ps5/gsm en bestaande klanten laten ze in de kou staan.
Ja.
 
Heeft er ooit al keer iemand klachten mail gezonden ivm nieuwe leden krijgen pc/ps5/gsm en bestaande klanten laten ze in de kou staan.
Ik heb tot nu toe al twee maal een korting van 12 maanden op die manier kunnen los weken. 5€ per maand, maar toch ...

Wel telkens gebeld en vriendelijk korting gevraagd.
 
Hout vasthouden, maar is redelijk deftig momenteel.

Nu terug een ander probleem sinds een tweetal weken.
Decoder wil niet meer opstarten (zowel in living als in slaapkamer).
Ik moet dan steeds de decoder resetten of hem even uit het stopcontact halen.

Stopt nooit precies.
Hier ook dit probleem. Decoder start met zwart scherm. Moet hem dan telkens volledig uitzetten. Heb je een oplossing gevonden?
 
Terug
Bovenaan