En hop, sinds een aantal dagen werkt mijn decoder van Proximus niet meer.
Wat een strontbedrijf is dat toch.
Het heeft me een paar dagen geduurd voor ik de goesting bij elkaar had geraapt om mij opnieuw in die Kafkaiaanse hel van de klantenservice van Proximus te wagen.
Gisteren was het dan zover.
- Irritante chatbot. 20 000 idiote vragen, 20 000 keer begrijpt hij me niet, tot ik eindelijk bij een mens uitkwam.
- 20 000 idiote testjes en dingen die iedereen weet. Uiteindelijk toestemming gekregen om en nieuw toestel te ontvangen.
- Toestel vandaag al geleverd. Unboxing, aansluiten, instellen, ... Zelfde foutmelding.
- Weer de kafkaiaanse hel van de klantendienst induiken.
- Repeat:
- Irritante chatbot. 20 000 idiote vragen, 20 000 keer begrijpt hij me niet, tot ik eindelijk bij een mens uitkwam.
- 20 000 idiote testjes en dingen die iedereen weet. Modem uitzetten, aanzetten, decoder uitzetten, aanzetten, modem resetten, ... Die ondingen die Proximus modem noemt, resetten ook megatraag. Bij Telenet had je binnen de minuut weer internet. Bij Proximus moet je die prehistorische 5Hz-bakken verdomme 10 minuten laten op stoom komen, tegen dat die weer internet leveren.
- Niets helpt. Uiteraard. Of wat had je gedacht?
Weer heel de avond naar de kloten.
Volgende stap?
Proximus: Een expert zal u bellen. Wanneer kan je?
Ik: 's avonds vanaf 20u30.
Proximus: oei, dan werken die niet meer. Kan dat niet vroeger?
Ik: Neen, overdag werk ik uiteraard zoals iedereen, dan moet ik voor de kinderen zorgen, dus 's avonds vanaf 20u30.
Proximus: Kan er niemand anders?
Ik wou beginnen uitleggen dat mijn vrouw ook werkt, dat ze eventueel met de hond mogen proberen (die ik niet heb) maar heb mij maar die moeite gespaard. Dus dan heb ik maar gezegd dat die expert maar moet langskomen en het probleem fixen terwijl ik aan het werk ben. Wat de logica zelve is, als ze hun eigen brol moeten opkuisen.
Proximus: Daar kan ik niet over beslissen.
Ik: Dat ze dan maar naar mij bellen. Als ze chance hebben werk ik toevallig thuis die dag. Als ze chance hebben zit ik niet in meeting. Met de vraag wie mijn uren zal vergoeden en dat ik geen cent meer betaal tot dat het probleem opgelost is.
Jezus. Dat die niet elke dag door de grond zakken van schaamte, en dit allemaal normaal vinden. Hemeltergend.