Over- en ondergewicht

Vandaag was die weegschaal van hierboven toegekomen bol.com
Ik ga hem terug sturen. Zonder app zie je enkel je gewicht staan. Is wel jammer.
upgrade model heeft dit extra op het display staan. Prijs is dan wel x2, maar is minder vervelend
 
Vandaag was die weegschaal van hierboven toegekomen bol.com
Ik ga hem terug sturen. Zonder app zie je enkel je gewicht staan. Is wel jammer.
upgrade model heeft dit extra op het display staan. Prijs is dan wel x2, maar is minder vervelend
Heb een ander merk weegschaal en als'k gewoon op de weegschaal ga staan zie ik ook enkel de kilo's. Als'k connecteren met de app zie ik ook wel alles op't display (en ook in de app zelf uiteraard). Dus misschien zie jij't ook op't display als je even connecteert?
Op zich duurt het nu niet lang om gewoon effe verbinding te maken.
 
Ja de andere is al geleverd. Deze zie je alle info in de app en al een heel deel op het scherm van weegschaal.
Was handiger zei madam hier thuis :)
 
Amai niet goed bezig vandaag. Paaseitjes gegeten op't werk en frieten gaan halen. Had zooooo'n ongelooflijk ongezonde goesting vandaag.

Vanaf morgen terug opnieuw vollenbak concentratie op dieet!

En 't is men verdiende straf, ben zo mottig als een krab van de frieten 🤣.
 
Gisteren kwam madam met mosseltjes thuis als avond eten. (1kg voor ons 2)
2 kleine frietjes gaan halen voor er bij. (ze wou oven friet, maar dan smaakt me niet)
Viel nog relatief mee.
Daarna toch nog een klein rondje gaan lopen :)
 
Ik weet dat ik een ongezonde levensstijl heb, weinig beweging, onregelmatige uren, laat (warm) avondeten en vooral ongezond en teveel eten. Mijn gewicht zat normaal altijd rond de 104 - 105 kg, maar dit is de laatste maand gestegen naar 106 - 107 kg. Voel me daar helemaal niet zo goed bij en dus tijd om in actie te komen...
 
Ga mijn gegevens hier eens posten van de weegschaal.
Het meeste zegt me vrij weinig, maar staat redelijk wat rood bij in de app (onderstreept in de spoiler )
Gewicht: 97,5kg ( Mijn doel is: stabiel 80-85 zijn)
Ideaal lichaamsgewicht: 69,7Kg
Vetmassa: 28,7Kg
Vetvrij lichaamsgewicht: 68,8Kg
Spiermassa: 66,1Kg
Botmassa: 2,7Kg
Eiwitmassa: 15,9Kg
Watergewicht: 50,2Kg

Lichaamswater: 51,5%
Lichaamsvet: 29,4%
Spiersnelheid: 67,8%
Skeletspier: 37,8%
Eiwit: 16,3%
Onderhuids vet: 21,0%
Visceraal vet: 18,5

BMI: 30,8

BMR: 1978 Kcal

Obesitasniveau: Obesitas niveau 1
Lichaamstype: Obesitas
Lichaamsleeftijd: 50 (binnen paar maanden 41)

Ik ben midden maart begonnen aan 101,5Kg. Gaat dus traag, maar ik steek nog dagelijks iets kleins in mijn mond (beetje chips, chocolade eitjes, koeken,..)
Paar kwaaltjes tijdens het lopen, rechterkuit wil niet mee. Of door het gewicht, of door iets anders. :unsure:
Ga wel wandelen. Tot nu toe rond de 8à10km/week (Dit zou nog beter kunnen als mijn benen mee willen)
Ben ook aan het bekijken wat het handigste toestel zou zijn voor thuis: roeitrainer of crosstrainer (wel nog niet voor onmiddellijk)
Dus als er daar ervaringen mee zijn..
 
Ik heb mij in januari ne fietstrainer gekocht en ben beginnen zwiften omdat we met 3 ons hadden ingeschreven voor de RVV amateurs.
Dus ik moest wel trainen of toch iets dat er op leek. van 108 naar 100kg gegaan, nu wel de goesting gepakt om te fietsen het is ook beter weer aant worden dus we blijven gaan he.
Ik ben voor den eerste keer terug een beetje fit sinds ik 10 jaar geleden noodgedwongen moeten stoppen ben met de voetbal
 
Heb je al eens overwogen om te beginnen zwemmen Tita? Zo'n jaar abonnement kost 'maar' 100 euro ofzo (en je trekt normaal gezien nog wat terug van de ziekenkas). Is minder zwaar op je lichaam en traint je hele lichaam, ik kan het alvast super aanraden ;)
 
Heb je al eens overwogen om te beginnen zwemmen Tita? Zo'n jaar abonnement kost 'maar' 100 euro ofzo (en je trekt normaal gezien nog wat terug van de ziekenkas). Is minder zwaar op je lichaam en traint je hele lichaam, ik kan het alvast super aanraden ;)
Heb ik in de winter aan gedacht. Maar die verplaatsing..
Dagelijks chauffeur/slaaf van kids hun hobby’s.
Dus dat gaat minder optie zijn.
Als de zon dagelijks van de partij is, kan ik hier in de tuin ‘baantjes’ trekken (10m)
 
Ik ben midden maart begonnen aan 101,5Kg. Gaat dus traag, maar ik steek nog dagelijks iets kleins in mijn mond (beetje chips, chocolade eitjes, koeken,..)
Dit is toch heel goed?
Beter langzaam en het kunnen volhouden, dan snel en weer hervallen in slechte gewoontes!

Ik worstel met gewrichtspijn (uitgebreid onderzocht geweest, niets te vinden). Normaal ging ik 1 a 2 keer per week naar de fitness (rustig opbouwen en voornamelijk cardio) maar ik heb de laatste tijd zoveel last van mijn knieën niet verder raak dan +/- 5 km rustig wandelen. En ik vind zwemmen verschrikkelijk 😬 geen muziek, druk zwembad én dat om kleren achteraf... Uuugh 😩

Ik ga nu al een tijdje naar een diëtiste en hier is het gewichtsverlies ook een beetje stil gevallen en ik ga mogelijk onderzoeken moeten doen om te zien of alles wel werk zoals het moet.

Ik vind het echt zo zo moeilijk. Ik heb al eens een operatie overwogen en mijn neuroloog raadt het ook aan als ik niet meer gewicht verlies maar ik heb er zoveel angst voor complicaties en mijn man ook.
 
paar maanden wat minder actief geweest in fitness door hernia in rug, bijgevolg wat minder gemotiveerd en ook niet op eten gelet.
Wil proberen een dikke 5-7kg vetmassa te verliezen zonder al te veel spiermassa op te offeren. Gaat wel redelijk onrealistisch zijn ... maar gaan ons best doen :)

Gewicht: 107.9 kg (doel: 100kg)
Vetmassa: 21.6 Kg
Vetvrij lichaamsgewicht: 86.3 Kg
Spiermassa: 80.9 Kg
Botmassa: 4.5 Kg
Eiwitmassa: 29.7 Kg
Watergewicht: 52.2 Kg

Lichaamswater: 48.4%
Lichaamsvet: 20%
Spiersnelheid: 75%
Skeletspier: 55%
Eiwit: 27.5%
Onderhuids vet: 13.6%
Visceraal vet: 13.4

BMI: 31.5

BMR: 2439 Kcal

Obesitasniveau: Obesitas niveau 1
Lichaamstype: Obesitas
Lichaamsleeftijd: 35 (echte leeftijd 37)
 
Laatst bewerkt:
paar maanden wat minder actief geweest in fitness door hernia in rug, bijgevolg wat minder gemotiveerd en ook niet op eten gelet.
Wil proberen een dikke 5-7kg vetmassa te verliezen zonder al te veel spiermassa op te offeren. Gaat wel redelijk onrealistisch zijn ... maar gaan ons best doen :)

Gewicht: 107.9 kg (doel: 95kg)
Vetmassa: 21.6 Kg
Vetvrij lichaamsgewicht: 86.3 Kg
Spiermassa: 80.9 Kg
Botmassa: 4.5 Kg
Eiwitmassa: 29.7 Kg
Watergewicht: 52.2 Kg

Lichaamswater: 48.4%
Lichaamsvet: 20%
Spiersnelheid: 75%
Skeletspier: 55%
Eiwit: 27.5%
Onderhuids vet: 13.6%
Visceraal vet: 13.4

BMI: 31.5

BMR: 2439 Kcal

Obesitasniveau: Obesitas niveau 1
Lichaamstype: Obesitas
Lichaamsleeftijd: 35 (echte leeftijd 37)
Wat ga je wijzigen in uw voeding om dat te bekomen?

Ik wil ook wat droger staan. Weeg nu 80 kg en wil terug naar 77 kg.
3x trainen/week, 1x boksen en 1x lopen + weer wat cutten in carbs en vet zou mij in een maand of 2 toch zeker moeten lukken.
 
Wat ga je wijzigen in uw voeding om dat te bekomen?

Ik wil ook wat droger staan. Weeg nu 80 kg en wil terug naar 77 kg.
3x trainen/week, 1x boksen en 1x lopen + weer wat cutten in carbs en vet zou mij in een maand of 2 toch zeker moeten lukken.
Vooral lowcarb eten, maar focus op eiwitten en minder op vetten.
In het verleden heeft dat voor mij toch nog het meest haalbare gebleken, veel minder cravings door een stabiele suikerspiegel.

Trainen probeer ik ook weer op te pikken, 4 of 5x per week een krachttraining van 1u
 
Heb een tijdje moeite gehad om de 5-tal 'coronakilo's' er af te krijgen, maar het laatste jaar door terug deftig te gaan fitnessen er toch in geslaagd om het lichaam terug wat meer te tonen.

1m79
schommel rond de 72 kg
14% lichaamsvet

Vooral blij dat er eindelijk in m'n armpjes wat spiermassa (begint) te komen.
 
Dit is toch heel goed?
Beter langzaam en het kunnen volhouden, dan snel en weer hervallen in slechte gewoontes!

Dit. In tijden waarin keto en onsoorten het normaal laten lijken om 8kg per maand af te vallen worden verwachtingen imo veel te hoog gelegd. 8kg per maand is niet normaal.

4kg op een maand verliezen is dan ook verre van traag. Dat is een mooi resultaat en veel duurzamer mits je het met goede principes doet.
 
Terug
Bovenaan