OS 2020 | Gymnastiek/Turnen: Biles takes it all?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mja maar wij staan dacht ik 10 punten achter op nummer 1, dus zelfs al hadden wij die fouten niet op balk, dan gingen we nog altijd niet al te hoog gestaan hebben toch?
Nee, Amerika en Rusland zijn in principe sowieso heel andere categorie. China heb je dan ook nog, medaille was sowieso aartsmoeilijk, nu niet laatste zou wel leuk zijn natuurlijk.
 
Tbh vind ik het ook niet gezond hoe ze daar, naar goede gewoonte van dat land, een soort halfgod van hebben gemaakt in de VS. Een hele polemiek waarom ze een bepaalde beweging niet mocht doen (veiligheid), naar aanloop van de OS geregeld artikels over hoe goed ze wel niet was, andere gymnastes die gewoon even goed wilden zijn als "Simone".

Lijkt me ongeloofelijk veel druk voor één iemand, infeite ook gewoon een jonge dame. Ik hoop dat ze nu geen bakken kritiek gaat krijgen voor wat zeer waarschijnlijk neerkomt op het risico beperken na een terug opspelende (enkel?)blessure.
oh ze zijn al bezig hoor. nieuws artikel erover kwam voorbij op fb, comments staan vol met amerikanen die boos zijn omdat ze zichzelf wil sparen voor haar individuele competitie en zo haar eigen team laat stikken voor haar eigen ego, met voorbeelden van amerikaanse gymnastes in 't verleden die zelfs op een gebroken enkel verder deden voor hun team, dus dit is een schande dat ze niet verder doet voor de trots van haar land!
USA! USA! USA! :sarcastic:
 
oh ze zijn al bezig hoor. nieuws artikel erover kwam voorbij op fb, comments staan vol met amerikanen die boos zijn omdat ze zichzelf wil sparen voor haar individuele competitie en zo haar eigen team laat stikken voor haar eigen ego, met voorbeelden van amerikaanse gymnastes in 't verleden die zelfs op een gebroken enkel verder deden voor hun team, dus dit is een schande dat ze niet verder doet voor de trots van haar land!
USA! USA! USA! :sarcastic:
Kerri Strug is wel Olympische geschiedenis natuurlijk :p .

Maar had net iets minder op t spel staan dan Biles.
 
Mja maar wij staan dacht ik 10 punten achter op nummer 1, dus zelfs al hadden wij die fouten niet op balk, dan gingen we nog altijd niet al te hoog gestaan hebben toch?
Uiteraard niet, ik had over een 6de plaats of zo.

Misschien is het verschil tussen moeten presteren (om u te plaatsen voor de finale) tegen over niks te winnen hebben en alleen maar kunnen verliezen (vandaag) een deel van de verklaring voor het mindere presteren van België vandaag. Of toch gewoon zenuwen.
 
Kerri Strug is wel Olympische geschiedenis natuurlijk :p .

Maar had net iets minder op t spel staan dan Biles.
haha ja, maar op een gebroken enkel verder doen, daarvoor moet ge goed zot zijn natuurlijk. slim is het niet. :D niet dat biles iets gebroken heeft, maar ik vind het maar erg dat er zo gereageerd wordt. ze zetten er wel heel veel druk op. ze had het zelf ook graag anders gezien, die meisjes zijn daar tenslotte al 4 jaar voor aan het trainen voor dit ene moment.
 
De jury houdt het spannend voor de finale aan brug en geeft Derwael exact dezelfde score als Lee. Dat wordt nagelbijten...
 
haha ja, maar op een gebroken enkel verder doen, daarvoor moet ge goed zot zijn natuurlijk. slim is het niet. :D niet dat biles iets gebroken heeft, maar ik vind het maar erg dat er zo gereageerd wordt. ze zetten er wel heel veel druk op. ze had het zelf ook graag anders gezien, die meisjes zijn daar tenslotte al 4 jaar voor aan het trainen voor dit ene moment.
Dat is ook klassiek natuurlijk, mensen die vanuit hun zetel even beter dan de coaches weten dat een atleet/atlete maar de langetermijnsgezondheid moet opofferen.
 
Alleen Nina was foutloos. Maar ze is natuurlijk ook de meest ervarene. Gebrek aan ervaring (15 en 16 jaar), heeft ons in de finale de das omgedaan. Jammer!

Nee, de zenuwen op de balk maken een herhaling van de uitstekende kwalificaties helaas niet meer mogelijk.

Juist nog kijken of Derwael de uitstekende score van Lee kan beantwoorden.
Ja dus. Het goud zal straks gaan tussen Lee en Derwael. Moeilijk te zeggen wie ermee aan de haal gaat, ze zijn evenwaardig.

Ik hoop wél dat 1 van de 2 straks niet valt of een zware fout maakt, en dat ze echt gewoon zilver en goud behalen op basis van een echte tweestrijd.
 
En dan komt de IOC voorzitter nog wat met u praten.. Dat zal Biles ook niet vooruit helpen.

België komt uiteindelijk nog binnen het 1,5 punt China, die hebben het ook serieus laten afweten. Als we ooit die kwalificatie score in een finale kunnen halen is er wel iets mogelijk als je kijkt naar waar de UK eindigt. Er is natuurlijk ook het verschil dat alle scores van je 3 turnsters tellen.
 
die Amerikaanse was wel stevig aan die brug met ongelijke leggers. Nina mag geen enkel foutje maken.
 
Kijken wat onze favoriete co-commentator vandaag weer allemaal gaat zeggen. Hij verschuilt zich al achter het feit dat hij gisteren niet alle info had. Miscchien moet je dan gewoon je mond houden.
Oh ook nog een steek naar de sociale media want de traditionele media zijn natuurlijk onschuldig en leggen geen druk...
 
Ik vind dit wel een moeilijke kwestie, natuurlijk is Simone topfavoriet en komt er enorm veel druk bij kijken.
Anderzijds is er ook al vele jaren veel geld en heel veel tijd in haar gestoken door middel van een uitgebreide en zeer professionele omkadering etc, net om op deze grote momenten te presteren.

Nu zomaar alles afblazen owv mentale problemen moet ook voor die omkadering echt wel ontzettend zuur zijn, ook al heeft ze natuurlijk al zeer veel gerealiseerd/gepresteerd.
Ze heeft deze OS ook nog weinig foutloos geturnd, ook niet in de kwalificaties, terwijl ze dit in eerdere edities 'met de vingers in de neus' deed, relatief gezien dan natuurlijk ;-). Het feit dat haar concurrentes dus naderen op haar zal ook wel meespelen bij die 'druk', die denk ik niet alleen komt van de (sociale) media en de menselijke verwachtingen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan