OS 2020 | Wielrennen (BMX, MTB, Race, Time Trial, Track)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja die helm, bizar... Dat gaat toch over een significant aantal Wattages die je mist tegenover je concurrenten... maar Dhoore sowieso duidelijk niet op niveau... Moest telkens gaten laten als zij aan zet was, kon de inspanningen van Kopecky niet doorzetten, en nu die val... Alsof ze zelf niks meer van kracht kon tegenzetten bij die aflossing en dus gewoon door Kopecky tegen haar achterwiel werd getrokken
 
Laatst bewerkt:
Toch een beetje een ontgoocheling. Ook voor de valpartijen was het niet fameus. Ondermaatse koers toch voor de Belgen.
Van de heren verwacht ik morgen eigenlijk ook niet veel.
 
Voor Dhoore was 2021 toch duidelijk het jaar te veel. Geen enkel deftig resultaat gereden...
Toch bizar, als je zo lang op voorhand je afscheid aankondigd, zou je toch verwachten dat je je nog 1 maal kan opladen om met een knaller af te sluiten...
 
Simpelweg niet goed genoeg. Zelfs voor hun 2 vallen kwamen ze al helemaal niet in het stuk voor.

Ik denk dat ze sowieso gokten op een ronde.

Wat ik nu zeg is een als verhaal (het is niet zo, maar een medaille zat er eigenlijk goed in).

Zonder die valpartijen pakten ze een ronde (want ze zaten in de goede groep en ze gingen geen ronde verloren hebben door die eerste valpartij).
stonden ze op 22 punten (dan is er ook meer inzet om punten te halen in die laatste sprint en bij 3de in die eindsprint waren ze zeker van brons).

Maar ze moeten inderdaad maar niet vallen (zeker die 2de is hun eigen fout).
 
Spijtig. Had ze vooraf niet veel kans gegeven, maar ze hebben er toch een knap slot uitgeperst.

Helaas, weer een 4e plaats erbij... Vanavond misschien nog een 4e plek met de aflossing...
 
Mss teveel gegokt op eindfase? Op einde reden de landen die geen medaille konden nemen ook niet meer voor de punten precies.

En die wissel (tik door val USA?) heeft mss ook wel deketele even wat extra krachten gekost / kans om punten te pakken op dat moment
 
Goede race van de Belgen. Geen krachten verspillen door in zesde of lagere positie mee te strijden voor de sprintpunten, maar rustig afwachten en nu en dan een sprint eruit te kiezen. Gelukkig nam er niemand een ronde en ook merkwaardig na afloop, mede door de hoge gemiddelde snelheid (60km/u - vier per uur sneller dan in Peking, zeiden ze). De Britten waren in het eerste deel constant in de voorste gelederen en ik zag ze al goud pakken.
De Ketele en Ghys, die na de Fransmannen, een moedige poging waagden om rond te gaan, maar zoals ze vermeldden, twee ronden te snel afgelopen de ploegkoers.
Verduivelde Britten :angry:.

Redelijk wat valpartijen en eigenlijk een wonder dat er niet meer werd gevallen. Ons Belgisch duo gaf het aan, dat het chaos was met het wringen.
Knap dat De Ketele dertien jaar na datum weerom kon meestrijden voor een medaille. Zijn er niet velen gegeven.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan