OS 2020 | Gymnastiek/Turnen: Biles takes it all?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Een medaille in de gymnastiek schat ik toch heel hoog in.
Inderdaad.

Qua inschatting van deze prestatie, mijn gevoel zegt dat ze zichzelf hiermee absoluut in de top 5 beste belgische sporters ooit gekatapulteerd heeft, om niet te zeggen top 3.

Techniciteit van de sport, trainingsintensiteit, en algemene trainingsarbeid (van kleins af aan, zwemmen is ook absurd qua trainingsarbeid, maar belange niet zo slecht voor het lichaam), globaliteit van deze sport, middelen (als je ziet de opleidingsmachine/structuur die achter landen als US, Rusland, China, toch nog van een andere order dan in belgië bv.), concurrentie (Biles era), moment van prestatie (OS is allerhoogste voor turnen, voor wielrennen bv. niet.).

Absolute wereldprestatie wat mij betreft.
 
Laatst bewerkt:


"Geschrokken over wat er allemaal gezegd is": Nina Derwael verdedigt haar coaches, die vermeend machtsmisbruik weerleggen



Wat zeker is dat je geen topatletes kweekt (zeker in de gymnastiek) als je er met fluwelen handschoenen mee omgaat.

Gaëlle, Aagje en consorten, wat nu?
 


"Geschrokken over wat er allemaal gezegd is": Nina Derwael verdedigt haar coaches, die vermeend machtsmisbruik weerleggen



Wat zeker is dat je geen topatletes kweekt (zeker in de gymnastiek) als je er met fluwelen handschoenen mee omgaat.

Gaëlle, Aagje en consorten, wat nu?
Je hebt motivatie en afbraak natuurlijk.
 
Wat een glansprestatie!

Een gouden medaille op de Olympische Spelen; dan ben je écht 'gymnastics royalty'!

Oververdiend! Proficiat!
 
Gaat nog over de kwalificaties van de teamcompetitie. Biles is toen gestopt na een 'mindere' sprong wegens mentale issues.
Dirk had daarop wat commentaar gegevens die bij sommigen in het verkeerde keelgat is geschoten, die zijn dan ten oorlog getrokken op Twitter en you know what that means... 😲
 
Als ik mij niet vergis moeten atleten zo snel mogelijk terug naar huis nadat hun competitie is afgelopen (COVID en zo weet je wel). Dus als Biles officieel al voor alles zou hebben afgezegd zou ze aangemaand worden om asap terug naar de VS te gaan. Uiteraard kan je daarvoor uitzonderingen vragen, zoals België ook heeft gedaan om nog een andere atlete mij Nina te laten denk ik. Door dit op deze manier te doen kan Biles echter gewoon bij haar team blijven zonder verdere stappen te nemen. Ik kan uiteraard volledig mis zijn, maar ik geloof nooit dat ze nog iets gaat turnen. Die lijkt mij gewoon oprecht blij dat ze haar teamgenoten nog kan steunen.

Ik zeg dit overigens met het allergrootste respect voor haar als gigantische kampioene en vooral mens. Kan alleen maar respect hebben voor haar openheid, moet verschrikkelijk zijn.

Vandaag ook gekeken naar de finale van Nina en hoewel ik niets ken van het turnen echt zwaar onder de indruk. Die gefocuste blik, de uitstekende oefening, de ontlading achteraf, wat kan topsport toch prachtig zijn. Daarstraks ook de beelden gezien van de Red Lions die haar toejuichen wanneer ze uit de lift stapt, kippenvel gewoon, wat moet dat bij haar losweken.

Nu uitkijken naar onze andere fenomenale atlete die hopelijk weer met hetzelfde eremetaal naar huis mag.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan