OS 2020 | Wielrennen (BMX, MTB, Race, Time Trial, Track)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als Remco geselecteerd is op basis van selectiecriteria, wat zitten we hier dan te zagen?

Aangezien Teuns toch de messias was die over de top ging geraken met de allerbesten, dan hadden ze die even goed ipv Vansevenant kunnen meenemen of zelfs Benoot. Die paar honderd meter dat Benoot aan het begin van die klim aan kop heeft gereden hebben echt geen verschil gemaakt voor VA zijn koers.
 
Laatst bewerkt:
Dat Benoot x-aantal keer op en af is gereden mag je zeker niet vergeten. Ik had ook kritiek op de selectie maar uiteindelijk heeft iedereen die bij de selectie werd gehaald wel zijn rol gespeeld
 
Jongens, kan het wat vriendelijker? (niet persé naar dadash gericht)
Oke, we moeten hier niet allemaal vriendjes zijn. Maar met elkaar uit te maken, komen we nergens.
Correct. Ik wil mij trouwens nogmaals excuseren moest ik tegen iemand zijn tenen hebben getrapt de afgelopen dagen. Is nooit mijn bedoeling geweest met mijn bepaalde uitspraken. Het is voor mij persoonlijk niet altijd even makkelijk om in een discussie bepaalde zaken correct te filteren en op een juiste manier te reageren. Ik ga hier in het vervolg proberen extra aandacht aan te besteden en anders beter niet te reageren.
 
De laatste paar pagina's uit deze thread komen los uit de Basta aflevering "Internet Etiquette" :')
 
Jij slaat er nog een beetje naast hoor. Je weet toch dat Evenepoel moest lossen hé? Evenepoel is niet over de top van geraakt met de besten dus waar moet hij dan in godsnaam beginnen knechten? In de achtergrond? Wat helpt dat VA nu?

En moest je al eens wat koersen hebben gezien dan zou je ook weten dat als Evenepoel mee over de top geraakt iedereen naar hem zou hebben gekeken om alle gaten voor VA dicht te rijden. Dus als hij mee over de top geraakt zou het ook gewoon beter zijn geweest van hem mee te sturen met aanvallen dan zich gewoon 35km op kop te zetten en zo de koers proberen te controleren want met een dozijn kleppers in je wiel lukt dat toch niet.

Dat is zo hatelijk met dit soort koersen dat volk dat nooit een koers ziet ook plots zijn zegje wil komen doen.

Nee hij demarreert, wordt teruggehaald en voelt dat de benen niet super zijn en trekt dan de rem op. Het is dus geen kwestie van niet kunnen, maar van krachten te sparen voor vandaag.

Dus ik noteer dat als je enige een ploegmaat mee hebt dit geen meerwaarde is? Wat dat is wat je zegt.

En jij wilt dan spreken over mensen die nooit koers kijken :rofl:
 
Nee hij demarreert, wordt teruggehaald en voelt dat de benen niet super zijn en trekt dan de rem op. Het is dus geen kwestie van niet kunnen, maar van krachten te sparen voor vandaag.

Dus ik noteer dat als je enige een ploegmaat mee hebt dit geen meerwaarde is? Wat dat is wat je zegt.

En jij wilt dan spreken over mensen die nooit koers kijken :rofl:
lol jij denkt dus dat Evenepoel wel die Mikuni pas zou overleeft hebben. WTF jongen als hij dat kon dan deed hij mee voor winst waarom zou hij dat laten? Hij laat niet lopen hé hij komt zichzelf gewoon tegen en laat dan lopen is een groot verschil met gewoon je aan de voet van de berg op de kant zetten zoals sprinters doen in een grote ronde.
 
Nee hij demarreert, wordt teruggehaald en voelt dat de benen niet super zijn en trekt dan de rem op. Het is dus geen kwestie van niet kunnen, maar van krachten te sparen voor vandaag.

Dus ik noteer dat als je enige een ploegmaat mee hebt dit geen meerwaarde is? Wat dat is wat je zegt.

En jij wilt dan spreken over mensen die nooit koers kijken :rofl:
Echt, de onzin die jij post in verband met het wielrennen wordt gewoon elke keer erger.
In één en dezelfde zin spreek je u gewoon tegen eh. Volgens jou zou Evenepoel met slechte benen de Mikuni pass overleeft hebben als hij wat meer moeite zou gedaan hebben? Alsof dat klimmetje niets voorstelt. :laugh: Elke keer ik die eerste zin van jou lees word ik precies dommer. :wallbash:

Ik zou zelfs over Roglic niet durven zeggen dat die zich volledig gespaard heeft voor de tijdrit van vandaag. Niemand die de benen heeft om over de Mukuni pas te komen met de kopgroep gaat die kans gewoon laten schieten.
 
lol jij denkt dus dat Evenepoel wel die Mikuni pas zou overleeft hebben. WTF jongen als hij dat kon dan deed hij mee voor winst waarom zou hij dat laten? Hij laat niet lopen hé hij komt zichzelf gewoon tegen en laat dan lopen is een groot verschil met gewoon je aan de voet van de berg op de kant zetten zoals sprinters doen in een grote ronde.
Dat zijn nochtans ook zijn eigen woorden.
Maar je ziet het volledig verkeerd, het ging te snel als in te snel om comfortabel te klimmen, als hij had meegegaan had hij dus veel krachten verspeeld en nooit tot de finish geraakt met de koplopers. Wat dus niet wilt zeggen dat hij niet tot de top mee had geraakt en kunnen assisteren tot na de afdaling. Die inspanning had zijn prestaties van vandaag zeker gehypothekeerd, en hij koos er bewust voor om dat dus niet te doen.

@Lode16
Leuk dat je op de man wilt spelen. Zegt heel veel over uw vermogen om een degelijke discussie te hebben.
 
Dat zijn nochtans ook zijn eigen woorden.
Maar je ziet het volledig verkeerd, het ging te snel als in te snel om comfortabel te klimmen, als hij had meegegaan had hij dus veel krachten verspeeld en nooit tot de finish geraakt met de koplopers. Wat dus niet wilt zeggen dat hij niet tot de top mee had geraakt en kunnen assisteren tot na de afdaling. Die inspanning had zijn prestaties van vandaag zeker gehypothekeerd, en hij koos er bewust voor om dat dus niet te doen.
NEE, gewoon nee jongen. Als je dat echt denkt ken je niks van koers.

Zoals ik zei hatelijk dit soort wedstrijden waardoor plots iedereen denkt iets van koers te kennen. Rond de RVV heb je dat ook altijd en ik hou mijn hart al vast voor het WK straks wat voor onzin er dan weer allemaal gaat worden uitgekraamt.
 
Misschien moeten we het eens over een andere boeg gooien en het nog eens over de plank hebben :unsure:

wyz4luku4ud71.jpg
 
Leuk dat je op de man wilt spelen. Zegt heel veel over uw vermogen om een degelijke discussie te hebben.
Ik ben al 100x met u in discussie gegaan, dat vermogen valt dus best goed mee. Ik speel ook helemaal niet op de man, zeggen dat je onzin verkoopt doet quasi iedereen hier de laatste pagina. Ik kan gewoon niet vatten dat je die zin daar neerschrijft. Dat is werkelijk gewoon dom. Daarmee zeg ik helemaal niets over u als persoon, in andere topics ben ik het namelijk al meermaals (stilzwijgend) eens geweest met jou.

Letterlijke qoute van Evenepoel ivm de wegrit:

“Ik moet zeggen dat het gevoel er wel was. De periode van herstel tussen mijn aanval en de start van de klim was kort. Daardoor zat ik snel op de limiet. Mijn benen draaiden goed en toen ik voelde dat het te rap ging, heb ik meteen laten lopen.”

“Ik heb toen de knop omgedraaid naar woensdag”

Daar staat dus op de limiet, het ging te rap. Daarna heb ik het laten lopen. Hoe maak jij daar dan van: Hij kon volgen maar deed het niet want hij is egoïstisch en denkt enkel aan zichzelf.
 
Draai of keer het hoe je wil... MrKendl heeft echt wel een punt. Ik geloof nooit dat Remco de Mikuni overleefd maar dat neemt niet weg dat wat hij doet gewoon objectief verkeerd en vooral egoistisch is. Als je DAT niet kan/wil zien kijk he met een gekleurde bril naar de situatie.

Hij zal op dat moment wel al gevoeld hebben dat hij geen overschot had toen Cicone het tempo de hoogte in joeg. Ik heb het al gezegd, de tijd dat ze hem op 40+km van de meet een minuut cadeau doen is voorbij. Dan kan je veel beter blijven zitten en in dienst rijden. Als de Belgen de Mikuni aanvatten met Benoot-Vansevenant-Remco dan gaan ze misschien ook niet van zo diep al aanvallen.

Of het aan de slotafrekening iets veranderd denk ik niet maar slim was het niet.
 
Draai of keer het hoe je wil... MrKendl heeft echt wel een punt. Ik geloof nooit dat Remco de Mikuni overleefd maar dat neemt niet weg dat wat hij doet gewoon objectief verkeerd en vooral egoistisch is. Als je DAT niet kan/wil zien kijk he met een gekleurde bril naar de situatie.

Hij zal op dat moment wel al gevoeld hebben dat hij geen overschot had toen Cicone het tempo de hoogte in joeg. Ik heb het al gezegd, de tijd dat ze hem op 40+km van de meet een minuut cadeau doen is voorbij. Dan kan je veel beter blijven zitten en in dienst rijden. Als de Belgen de Mikuni aanvatten met Benoot-Vansevenant-Remco dan gaan ze misschien ook niet van zo diep al aanvallen.

Of het aan de slotafrekening iets veranderd denk ik niet maar slim was het niet.
Ik ben het er toch niet 100% mee eens. Je weet niet wat de afspraken binnen de ploeg waren en wat ze nog tijdens de wedstrijd hebben gezegd tegen elkaar. Aanval was daar misschien de beste verdediging. Dat tussenstuk richting Mikuni Pass was vervelend. Als daar een groepje wegrijdt zonder Belgen, dan zit je ook in een vervelende situatie. Als Evenepoel daar nog 3-4 man meer mee krijgt, dan geraken ze misschien toch een stuk op de Mikuni.

In dienst rijden had ook gekund ja, maar Pogacar gaat nu ook terwijl Vansevenant daar tempo aan het rijden is. Voor hetzelfde geld zit Remco op dat moment in het wiel van Vansevenant en wordt hij gewoon gelost bij de aanval van Pogacar. Dan heb je er ook niet aan gehad.

Tuurlijk, Remco is wel gestart als mede-kopman. Hij is een winnaar die van de OS een doel had gemaakt, dus ja, hij zal ongetwijfeld ook met zichzelf bezig hebben gezeten. In San Sebastian zei die achteraf ook dat hij heel lang een slecht gevoel had in de wedstrijd. Hij rijdt daar dan toch weg en wint uiteindelijk de wedstrijd. Een slecht moment kan je dus wel overleven soms.
 
En iedereen die leutert dat Evenepoel een slechte tijdrit rijdt, bij zijn zilver medaille op het wk 19 verloor hij 1’09” op Dennis. En gisteren verloor hij 1’13” op hem. Dus ligt perfect in lijn met zijn fantastische tijdrit toen.
Waarom is Dennis ineens de maatstaf geworden of iemand een goede tijdrit rijdt of niet?

Als we dan afmeten aan Dennis dan rijden Roglic (op 3’ toen), Asgreen op (2’47”) en Kung op meer dan 3 minuten een fantastische tijdrit hè.

Nu ik vind ook dat we niet te streng mogen zijn over Evenepoel en dat een negende plaats best knap is maar ik snap het argument niet dat ie maar net zoveel verloor op Dennis als 2 jaar geleden.
 
In ander nieuws, Vanhoof naar 1/2-finale van het BMX'en.
Het was nipt en ze zal er uitliggen dan, maar het kwalificeren op de OS zelf liep niet van een leien dakje, door een blessure in 2019.
Gelukkig voor haar, werden de OS een jaar uitgesteld.
Missie geslaagd alvast.
 
Waarom is Dennis ineens de maatstaf geworden of iemand een goede tijdrit rijdt of niet?

Als we dan afmeten aan Dennis dan rijden Roglic (op 3’ toen), Asgreen op (2’47”) en Kung op meer dan 3 minuten een fantastische tijdrit hè.

Nu ik vind ook dat we niet te streng mogen zijn over Evenepoel en dat een negende plaats best knap is maar ik snap het argument niet dat ie maar net zoveel verloor op Dennis als 2 jaar geleden.
dan moet je ook zeggen dat Dennis een zwakke tijdrit reed en dat leek me niet het geval, hij reed er een op zijn niveau. Evenepoel was gewoon goed maar niet uitstekend.
Er waren gewoon andere die wel uitstekend hebben gereden en daardoor voor Evenepoel geëindigd zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan