OS 2020 | Wielrennen (BMX, MTB, Race, Time Trial, Track)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Welke helper had kunnen volgen op die klim én dan nog eens Wout op sleeptouw nemen? Niemand. Het was daar man tegen man met de beste in koers. Iedereen zat daar geïsoleerd. Remco bashen als de schuldige dat VA geen goud haalde is er wel los over.
 
Wout zegt zelf dat het op geraakt en hij naar rust snakt. Meer zat er dus niet in, en het is geen schande!

Geef de man eens ongelijk, wat een prestaties heeft deze man weer laten zien dit jaar. Genieten voor iedere wielerliefhebber me dunkt.

Wat zouden jullie kiezen, goud pakken op de weg op de OS of de 3 ritten in de TdF.

Ik denk dat Wout altijd voor het tweede gaat? (Ik doe hier trouwens geen afbreuk op de sportieve prestatie van Carapaz, ik heb het hier louter over voorkeur).
 
Had Remco zich gekwalificeerd via het EK ipv het WK had hij perfect de enige deelnemer kunnen zijn. De voorwaarden die het BOIC stelde waren top 8 WK of top 5 EK. Door het uitstel was er een extra voorwaarde, nl top 7 in een protour TT. Remco heeft die allemaal voldaan dus ze konden hem niet thuislaten.

Waar in de wegrit had Wout een extra helper kunnen gebruiken? Wel rekening mee houden dan na de Mikuni Pass geen enkele helper mee was.
Niet kunnen is veel gezegd. Als BOIC leg je die voorwaarden op om genomineerde atleten te bekomen. Maar je kan altijd kiezen om toch een andere aanpak te doen.
Had hij het recht om in deze TT te starten? ja natuurlijk. Was dit een goeie prestatie voor hem in zijn huidige vorm? Ja zeker.
Maar dat laatste zegt het eh, in zijn huidige vorm. De kans dat hij hier een medaille ging pakken was niet groot.
Dan kan je een keuze maken, van uw hart een steen maken en u focussen op de wegrit en de TT zien als een bijkomstigheid. Ik zeg het of hij nu 9de wordt of 15de omdat hij kruit had verschoten in de wegrit dat maakt voor het BOIC weinig uit. Dat is en blijft geen medaille.
De 2de plek op het WK van 2019 doet er nu niet meer toe, dat was voor een grote blessure en voor een eerder matig wielerjaar voor hoe hoog de verwachtingen lagen. Dan kan je die plek niet meer zo klakkeloos verantwoorden. Een WK waar Wout niet bij was overigens.
Een Wout die wordt vorig jaar op het WK 2de, heeft nog maar recent een TT gewonnen in een grote ronde. En is gewoon in topvorm.
Je kan dus perfect Wout in de plaats van Remco kopman in de TT maken, en daar nog een helper laten meerijden.

Of je kiest ervoor om Remco mee te nemen en hem meesterknecht te maken. Als hij vol had gereden had hij zeker de mikuni over gekomen samen met Wout en had in de finale als enige knecht mee geweest. Had dat een garantie geweest op goud? Nee dat zeker niet. Maar het had onze kansen toch fameus vergroot. Op dat moment had hij gewoon voor de betere renner gereden, iets wat Mauri, Tiesj en Greg gewoon vol hebben gedaan zonder er vragen bij te stellen.
Ja dan was zijn TT gehypothekeerd, dan had zijn persoonlijke prestatie slechter geweest. Maar wat had dat voor verschil gemaakt vanuit het oogpunt dat je naar daar gaat voor medailles, en nog het liefst goud? Dat je nog verder verwijderd bent dan dat je bent als je fris bent?

Je mag goud op de OS trouwens niet onderschatten. Dat is toch een heel mooie overwinning op uw palmares, en ook eentje die langer dan een jaar blijft staan.
 
Wat zouden jullie kiezen, goud pakken op de weg op de OS of de 3 ritten in de TdF.
Geen van beiden ...
Ik zou kiezen voor 3 ritten in TdF + Belgisch kampioenschap + Gent-Wevelgem + Amstel + 2 ritten in de Tirreno :biglaugh:
En iedereen vergeet dan nog het eindklassement wereldbeker in het veld, Belgisch kampioen in het veld, ... Wat ook allemaal dit jaar nog was.
 
Wat zouden jullie kiezen, goud pakken op de weg op de OS of de 3 ritten in de TdF.
Ikzelf sowieso de OS.


Ik snap de waarde van ritoverwinningen in de TDF niet zo goed. Het gaat gewoon om het eindklassement.

Een hoop renners rijdt in dienst van een andere.

De klassementsrenners rijden voor een zo hoog mogelijk gemiddelde, niet om op één rit een monsterscore te halen en de dag erna als ne pudding in elkaar te vallen.

En dan een hoop renners kiezen enkele ritten uit die ze willen pakken. Dus als gij een andere rit uitkiest zijn dat ook al geen tegenstanders.

Zo bijvoorbeeld de MontVentoux rit van Wout.
Als Pogacar zich volledig op die rit smijt dan weet ik niet of Wout dat wel wint?

Of Mathieu zijn overwinning/gele trui. Dat heeft toch niks betekenis als ge op voorhand weet: 'ik stop na de 1ste week, dus ik knal gewoon alles compleet naar de kl*** de eerste dagen'.




Dat gevoel heb ik altijd gehad bij ritwinsten in grote rondes... Maar misschien ben ik helemaal fout :)
 
Dat paard in je avatar is dat het paard die je een stamp in het hoofd heeft verkocht? Met alle respect maar je klinkt een beetje achterlijk. Alsof je nog nooit een koers hebt gezien. Hij is gevallen in de Giro en daarom moeten opgeven. Hij stond na 10 dagen Giro 2e na 9 maanden zonder competitie. Daarna won hij ook de ronde van Belgie. Dus wat jij hier allemaal van maakt dat is echt niet normaal hoor, je posts zijn gewoon stuk voor stuk van het domste dat ik hier al gelezen hebben. Stuk voor stuk onzin.
Jongens, kan het wat vriendelijker? (niet persé naar dadash gericht)
Oke, we moeten hier niet allemaal vriendjes zijn. Maar met elkaar uit te maken, komen we nergens.
 
Als Campenaerts niet valt in die tijdrit op het WK 2019, gaat die ook gewoon mee naar de Spelen en rijdt hij de tijdrit in de plaats van Van Aert hé. Zat daar op het eerste tussenpunt nog op schema voor podium.
Is dat? Of was het enkel de beste Belg in de top 8 (omdat dat extra ticket geeft)?
 
Jongens, kan het wat vriendelijker? (niet persé naar dadash gericht)
Oke, we moeten hier niet allemaal vriendjes zijn. Maar met elkaar uit te maken, komen we nergens.
How how @Jonas89, bepaalde individuen behoren ten allen tijden hun superioriteit verbaal kracht bij te zetten, 9lives wielerorakel wetewel :unsure:

++++++++++++++++++++++++++++++++++

Ik volg @MrKend54l ergens wel, geen enkel land had nog een 2de pion in de finale. Je zag toch ook de ploegbelangen spelen, een Pogacar reed ook niet echt door met McNulty vooraan. We hadden hier de kans om een numerieke meerderheid te hebben in de finale.

Adam Yates & Kwiat zijn ook komen aansluiten voor de top van de Mikuni, heck zelf een Bettiol was mee. Allemaal nu toch ook niet de absolute top speerpunten in het peleton. Een Remco, op niveau, mocht toch geacht zijn om met zulke mannen mee te zijn, en dan Wout bij te staan in de afdaling en stuk na de finish, door eventueel te rijden bij aanvallen. Tot daar de theorie.

In realiteit was Remco echter niet goed genoeg en laat ie het "volledig" (wie zal het zeggen)? schieten.
Wat hebben we nu gehad aan Remco eigenlijk niks. Had ie niet aangevallen, had ie dan kunnen volgen ? Heel waarschijnlijk ook niet.

Maar ik kan in dat opzicht de egoïsme statement van @MrKend54l ergens wel begrijpen. Als we daar nu een Dylan Teuns (oh no you didn't) hadden gezet in de plaats, dan had Wout Dylan kunnen laten trekken, egaal tempo. Eventueel met lichte achterstand op Wout mee de top over, en dan komen aansluiten. Die had zich zeker murw gereden voor Wout, no questions asked,1000% zeker.

Strategiëen met veel kopmannen klinkt allemaal goed in theorie, maar in realiteit is dat altijd zever als plan A mislukt. Kan me zo paar races/wks voor de geest halen met 2 kopmannen. Ben bijna zeker met Gilbert elke keer, en nooit of te nimmer offerde Gilbert zijn kansen op of trok ie voor de andere, zelf al was ie minder. Volgens mij kan een Van Avermaet ook nen boek schrijven over dat soort situaties :')

Om dan achteraf menig bondcoach mea culpa te horen slaan: Ja, we waren niet goed genoeg, het zat niet mee.
Soit mooi zilver, maar achteraf gezien vind ik toch een beetje een gemiste kans.

1CARAPAZ RichardIneos - ECU+0
2van AERT WoutJumbo - BE+1:07
3POGACAR TadejUAE - SLO+1:07
4MOLLEMA BaukeTrek - NL+1:07
5WOODS MichaelIsrael - CA+1:07
6McNULTY BrandonUAE - USA+1:07
7GAUDU DavidFDJ - FRA+1:07
8URAN RigobertoEF - COL+1:07
9YATES AdamIneos - GB+1:07
10SCHACHMANN MaximilianBora - GER+1:21
11KWIATKOWSKI MichalIneos - PL+1:35
12FUGLSANG JakobAstana - DEN+2:43
 
Laatst bewerkt:
Jongens hoeveel keer moet het nog vertelt worden Evenepoel was zeker van deelname door zijn top 8 in het WK TT 2019. Die was dus altijd mee. Als je dan toch klachten hebt over de selectie moet je elders kijken hoor.
 
Had Remco mee over de top gegaan in de eerste groep, was dat niet als helper voor Wout geweest. Dan hadden we gewoon 2 evenwaardige kopmannen in de kopgroep. De taktiek had dan ook totaal verschillend geweest. Dan was het Remco meekrijgen in een klein groepje en Wout zich laten meedrijven in de achtervolging.
 
Had Remco mee over de top gegaan in de eerste groep, was dat niet als helper voor Wout geweest. Dan hadden we gewoon 2 evenwaardige kopmannen in de kopgroep. De taktiek had dan ook totaal verschillend geweest. Dan was het Remco meekrijgen in een klein groepje en Wout zich laten meedrijven in de achtervolging.
Maar dat is nu net het probleem waar zowel Eagle en ik over spreken. Dat idee van twee kopmannen dat werkt niet, het mag toch duidelijk zijn dat Wout hier de betere renner van de Belgische ploeg was? Op dat moment moet je als Remco nederig zijn en gewoon meesterknecht zijn. Dat wil dus zeggen vol voor Wout en alleen voor Wout rijden. Veel moeilijker dan dat is het niet. Dat is uiteindelijk ook wat de andere Belgen hier gedaan hebben.
 
Maar dat is nu net het probleem waar zowel Eagle en ik over spreken. Dat idee van twee kopmannen dat werkt niet, het mag toch duidelijk zijn dat Wout hier de betere renner van de Belgische ploeg was? Op dat moment moet je als Remco nederig zijn en gewoon meesterknecht zijn. Dat wil dus zeggen vol voor Wout en alleen voor Wout rijden. Veel moeilijker dan dat is het niet. Dat is uiteindelijk ook wat de andere Belgen hier gedaan hebben.
Maar dan had hij nog altijd alleen gezeten de laatste 30km. Ik denk niet dat een paar 100m een extra knecht op de Mikuni Pass veel verschil zou gemaakt hebben.
 
Maar dat is nu net het probleem waar zowel Eagle en ik over spreken. Dat idee van twee kopmannen dat werkt niet, het mag toch duidelijk zijn dat Wout hier de betere renner van de Belgische ploeg was? Op dat moment moet je als Remco nederig zijn en gewoon meesterknecht zijn. Dat wil dus zeggen vol voor Wout en alleen voor Wout rijden. Veel moeilijker dan dat is het niet. Dat is uiteindelijk ook wat de andere Belgen hier gedaan hebben.
Jij slaat er nog een beetje naast hoor. Je weet toch dat Evenepoel moest lossen hé? Evenepoel is niet over de top van geraakt met de besten dus waar moet hij dan in godsnaam beginnen knechten? In de achtergrond? Wat helpt dat VA nu?

En moest je al eens wat koersen hebben gezien dan zou je ook weten dat als Evenepoel mee over de top geraakt iedereen naar hem zou hebben gekeken om alle gaten voor VA dicht te rijden. Dus als hij mee over de top geraakt zou het ook gewoon beter zijn geweest van hem mee te sturen met aanvallen dan zich gewoon 35km op kop te zetten en zo de koers proberen te controleren want met een dozijn kleppers in je wiel lukt dat toch niet.

Dat is zo hatelijk met dit soort koersen dat volk dat nooit een koers ziet ook plots zijn zegje wil komen doen.
 
Dat paard in je avatar is dat het paard die je een stamp in het hoofd heeft verkocht?
Da's Bojack.

Horseman, obviously.


De overmacht van Roglic was toch fenomenaal om naar te kijken. Hoe hij de klims naar boven knalde. De lichaamstaal zei alles al.


PS: Bojack Horseman is een steengoeie reeks. Zeker vanaf seizoen twee
 
Da's Bojack.

Horseman, obviously.


De overmacht van Roglic was toch fenomenaal om naar te kijken. Hoe hij de klims naar boven knalde. De lichaamstaal zei alles al.


PS: Bojack Horseman is een steengoeie reeks. Zeker vanaf seizoen twee
Weet ik, was een poging tot grapje, paarden staan er om bekend om af en toe eens met de achterpoten te trappen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan