Opzeg 'huur' reclamepaneel op huis

Dit lijkt inderdaad ingewikkeld te worden. Ik heb geen zicht of je een rechtsbijstandsverzekering hebt, maar het lijkt mij tijd om nu een advocaat om raad te vragen. Eventueel kan je met je notaris ook wel nog wat info krijgen, want heb je beide contracten overgekocht of enkel eentje? Is renovatiebedrijf ook even eigenaar van woning geweest? Hadden zij toen ook de reclame contracten e.d. Kunnen wel een verschil maken.
De vorige eigenaar was ook van overtuigd dat het bord dat al hing van mediabedrijf X was. Dus contract Y, het bord dat hangt, is niet in de akte opgenomen. Ik zal ook polsen bij de notaris
 
Geen schadebedingen of iets rond opzeg in opgenomen?
Ik heb het even nagekeken. Contract X heeft geen melding van kosten bij vervroeg breken van contract. Enkel dit:

"Onderhavige overeenkomst wordt voor een duurtijd van 3 jaar stilzwijgend verlengbaar, met inwerkingtreding op de datum van de plaatsing van de reclamedrager."

en verder

"Het huurcontract kan door elk van de partijen opgezegd worden tegen de conventionele vervaldatum (einde van een driejarige periode) mits naleving van een opzegtermijn van zes maanden betekend bij aangetekend schrijven."

en nog een puntje

"Indien de zichtbaarheid van de in huur gegeven ruimte gehinderd wordt, kan de huurder de overeenkomst met onmiddellijke ingang verbreken of opschorten."

Maar dat willen ze dus duidelijk niet. (Wij zijn dus verhuurder in dit verhaal)
 
Laatst bewerkt:
Dus contract X hebben jullie overgenomen, maar dit blijkt niet uitvoerbaar te zijn. Van contract Y was geen sprake in de notariële akte?

Interessante case... Jullie zagen 1 reclamepaneel hangen, en tekenden ook om contract X over te nemen. Jullie konden dus rederlijkerwijs niet vermoeden dat contract Y nog in het spel was. Tenzij de bewoording in contract X zodanig is, dat het eigenlijk wel te achterhalen was dat het ging om de muur met het raam in.

Ik vraag me dan ook af of X geen case heeft om een schadevergoeding te claimen omdat het contract niet kan nageleefd worden door het raam.

Heb je al met de notaris en/of de verkoper gesproken? Sowieso is er een serieuze fout gebeurd doordat jullie van contract Y niet op de hoogte waren.

Mij lijken er 3 opties te zijn:
1. Jullie laten het zo en respecteren contract Y hoewel het niet in de notariële akte stond. Jullie hopen verder dat party X verder niks onderneemt.
2. Jullie trachten bij de notaris of verkoper een minnlijke schikking te treffen — zij gingen in de fout.
3. Jullie trekken naar de rechter in dien 2 niks uithaalt.

Ik moet bekennen dat ik benieuwd ben naar de uitspraak in geval van 3 :unsure:
 
  • Leuk
Waarderingen: JPV
Dus contract X hebben jullie overgenomen, maar dit blijkt niet uitvoerbaar te zijn.
Vraag is of het wel onuitvoerbaar is. Mogelijks is het uitvoerbaar, maar niet interessant. Staan de exacte afmetingen en hoogte gespecifieerd in de overeenkomst? Als gewoon een oppervlakte van bvb 4 m² afgesproken is, zou je nog kunnen zeggen: "ja, je kan gerust nog een aan onze muur hangen, maar het zal er eentje moeten zijn met maximale hoogte 1m, dus 4m lang.

Sowieso ook eens aan stad voorleggen, misschien willen zij helemaal geen vergunning geven voor extra reclameborden aan een gevel en is het zo opgelost?
 
Terug
Bovenaan