rubenvb
Well-known member
Soms lijkt het erop dat ze dat wel willen of al deels proberen implementeren...Wagner is geen SS dat een parallelle staatsstructuur heeft in Rusland.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Soms lijkt het erop dat ze dat wel willen of al deels proberen implementeren...Wagner is geen SS dat een parallelle staatsstructuur heeft in Rusland.
In een traditionele maatschappij als Rusland gaat dat niet lukken. Er zullen wel vrouwen zijn die dat willen, maar niet veel. De casus Israël (https://en.wikipedia.org/wiki/Women_in_the_Israel_Defense_Forces) is hierin heel interessant. Een beperkt aantal vrouwen in gevechtsfuncties en indien wel, in eenheden die relatief weinig risico op geweld hebben. Vrouwen hebben gemiddeld minder fysieke kracht en bovendien blijkt dat gewonde vrouwen mannelijke soldaten compleet gek maken. Bij een gewonde vrouw vergeten andere militairen hun missie, terwijl dat bij een man niet zo zou zijn.Nog altijd zo'n 400K gevangenen in Rusland, dus er is nog veel reserve. Ik las ook dat men meer vrouwen gaat aannemen voor rollen, ook aan de frontlinie. Het is nog altijd kiezen tussen pest en cholera: nog jarenlang wegkwijnen in een bedenkelijke gevangenis of naar het front gaan met de ijdele hoop het zes maanden uit te houden en op vrije voeten te komen met een zak geld.

De SS is opgericht als een persoonlijke lijfwacht van Hitler en is uit kunnen groeien tot een machtige staat binnen de staat. Wagner bewandelt een ander pad en is eerder een PMC, zoals Blackwater dat bijvoorbeeld was. Ik sluit niet uit dat oorlog ooit geprivatiseerd zal worden, zoals dat vroeger was (Oost-Indische Compagnie dat Blackwater-oprichter Erik Prince zelf beschouwde als een model om het bezette Afghanistan te beheren).Soms lijkt het erop dat ze dat wel willen of al deels proberen implementeren...
Genoeg rollen in het hinterland om aan vrouwen te geven. Er zijn maar weinig voorbeelden van oorlogen waar vrouwen een prominente rol speelden. Hier en daar in de Spaanse Burgeroorlog, maar zelfs bij de CNT was het traditonele Spaanse patriarchaat aanwezig en recent de Peshmerga.In een traditionele maatschappij als Rusland gaat dat niet lukken. Er zullen wel vrouwen zijn die dat willen, maar niet veel. De casus Israël (https://en.wikipedia.org/wiki/Women_in_the_Israel_Defense_Forces) is hierin heel interessant. Een beperkt aantal vrouwen in gevechtsfuncties en indien wel, in eenheden die relatief weinig risico op geweld hebben. Vrouwen hebben gemiddeld minder fysieke kracht en bovendien blijkt dat gewonde vrouwen mannelijke soldaten compleet gek maken. Bij een gewonde vrouw vergeten andere militairen hun missie, terwijl dat bij een man niet zo zou zijn.
Ik vraag mij af hoe de Russen gaan reageren als er kapotgeschoten vrouwen gaan terugkomen.
Ik hoop wel dat het nu niet te lang duurt vooraleer die tanks ginder zijn en er soldaten getraind zijn om er mee te vechten.
Want, heel die aankondiging is volledig publiek, je zegt in het openbaar exact tegen Rusland welke tanks er aankomen (type en hoeveel). Dus je geeft ze tijd om zich daar op voor te bereiden...
Of het moet zijn dat men veronderstelt dat Rusland gewoon sowieso geen antwoord heeft op dergelijke tanks. Geen idee wat je juist nodig hebt om bv. een Leopard te vernielen, en of de Russen daar het materiaal voor heeft... Ik herinner me wel beelden van Oekraïense zijde die Russische tanks aan flarden schoten een paar maanden geleden![]()
daar heb je wel een punt eigenlijk , door dat allemaal zo openbaar te maken weet Rusland perfect wat er op zich afkomt en hoe ze daarop moeten anticiperen.Ik hoop wel dat het nu niet te lang duurt vooraleer die tanks ginder zijn en er soldaten getraind zijn om er mee te vechten.
Want, heel die aankondiging is volledig publiek, je zegt in het openbaar exact tegen Rusland welke tanks er aankomen (type en hoeveel). Dus je geeft ze tijd om zich daar op voor te bereiden...
Of het moet zijn dat men veronderstelt dat Rusland gewoon sowieso geen antwoord heeft op dergelijke tanks. Geen idee wat je juist nodig hebt om bv. een Leopard te vernielen, en of de Russen daar het materiaal voor heeft... Ik herinner me wel beelden van Oekraïense zijde die Russische tanks aan flarden schoten een paar maanden geleden![]()
Goh ik weet echt niet of die hinterland jobkes ook even tof zijn. In bezettingsmachten zie je toch altijd weinig vrouwen, omdat de omstandigheden even goed zeer slecht kunnen zijn + je zit nog met voldoende partizanen die het leven zuur van de bezetter kunnen maken. Niet dat er geen vrouwen zullen zijn, maar er zullen gewoon weinig tekenen. Eerder zou Poetin kunnen voorzien in vrouwen die posities van elders gelegerde mannen innemen. Vrouwen hebben voornamelijk de rol van weerstander of verdediger op zich genomen. Dus dat is gewoon heel moeilijk.Genoeg rollen in het hinterland om aan vrouwen te geven. Er zijn maar weinig voorbeelden van oorlogen waar vrouwen een prominente rol speelden. Hier en daar in de Spaanse Burgeroorlog, maar zelfs bij de CNT was het traditonele Spaanse patriarchaat aanwezig en recent de Peshmerga.
Die treinen naar Oekraïne worden in het oog gehouden hé. En ook binnen die ministeries zullen er wel spionnen zitten. Rusland zal wel weten hoeveel wapens er naar daar gestuurd worden.daar heb je wel een punt eigenlijk , door dat allemaal zo openbaar te maken weet Rusland perfect wat er op zich afkomt en hoe ze daarop moeten anticiperen.
Was dat in de WO's ook zo dat in de kranten stond hoeveel wapens de geallieerden meebrengen .
Mijn vrees is dat China logistiek Rusland begint te steunen.
Gaat China gewoon vanaf de zijlijn blijven toekijken terwijl de militaire capaciteit van hun grootste bondgenoot gedecimeerd wordt?
En via China (en anderen) zal Rusland ook wel komen aan microchips en ander high tech-materiaal, maar dan duurder en in minder grote aantallen en wellicht minder kwalitatief want Chinese namaak.Momenteel is het Noord-Korea die openlijk materiaal levert aan rusland. De Amerikanen kunnen de treinen gewoon via satelliet volgen.
China zie ik niet onmiddellijk materiaal leveren. Dat past ook niet in hun traditie van de zachte diplomatie. Maar ik zie hen wel aan putin een afzetmarkt voor zijn olie en gas garanderen. Wat de facto gewoon op financiële steun toekomt.
En via China (en anderen) zal Rusland ook wel komen aan microchips en ander high tech-materiaal, maar dan duurder en in minder grote aantallen en wellicht minder kwalitatief want Chinese namaak.
China is inderdaad kwalitatief er sterk op vooruit gegaan, maar de meest geavanceerde chips kunnen ze nog niet goed maken. Enfin, dat las ik toch in een interview in Knack met een Taiwanese onderzoeker die verbonden was met TSMC. De VS en Europa zijn daar ook nog niet goed in, maar we zijn wel vriendjes en de noodzaak om daarin wat meer zelfvoorzienend te zijn is dan toch gekomen. IMEC in Leuven is bij ons wel een troef.Dat is zo'n opvatting van 20 jaar geleden waar ik nog weinig geloof aan hecht hoor. Ik heb een kelder vol electronica opgebouwd uit een voorraad componenten die in alle waarschijnlijkheid voor meer dan 75% counterfeit is. Als die mosfet doet wat het moet doen maakt het weinig uit of hij uit een clandestiene fabriek in Shenzen komt of uit de fabriek van de OEM. De tijd dat Chinese namaak garant stond voor miserie ligt al een tijdje achter ons. Het zal rusland worst wezen of dat component maar twee 9's in plaats van zes 9's aan betrouwbaarheid heeft.
China is inderdaad kwalitatief er sterk op vooruit gegaan, maar de meest geavanceerde chips kunnen ze nog niet goed maken. Enfin, dat las ik toch in een interview in Knack met een Taiwanese onderzoeker die verbonden was met TSMC. De VS en Europa zijn daar ook nog niet goed in, maar we zijn wel vriendjes en de noodzaak om daarin wat meer zelfvoorzienend te zijn is dan toch gekomen. IMEC in Leuven is bij ons wel een troef.
Maar nog niet meteen, pas veel later. Focus ligt op de Leopardtanks en Leclerc/Challenger II die door Frankrijk en UK zijn toegezegd.De VS zouden 31 Abrams tanken naar Oekraine sturen.
Dat is zo'n opvatting van 20 jaar geleden waar ik nog weinig geloof aan hecht hoor. Ik heb een kelder vol electronica opgebouwd uit een voorraad componenten die in alle waarschijnlijkheid voor meer dan 75% counterfeit is. Als die mosfet doet wat het moet doen maakt het weinig uit of hij uit een clandestiene fabriek in Shenzen komt of uit de fabriek van de OEM. De tijd dat Chinese namaak garant stond voor miserie ligt al een tijdje achter ons. Het zal rusland worst wezen of dat component maar twee 9's in plaats van zes 9's aan betrouwbaarheid heeft.
Maar nog niet meteen, pas veel later. Focus ligt op de Leopardtanks en Leclerc/Challenger II die door Frankrijk en UK zijn toegezegd.
Nochtans voldoende youtube kanalen die allerlei Chinese electronica testen en die concluderen dat het troep is dat ver achterstaat op Westerse equivalenten.
Je wil thuis geen computer hebben met Chinese electronica (effectief Chinees en niet Westers made in china).
Aantal inwoners OekraïneFeitelijk wel opmerkelijk dat Oekraïne ondanks een overmacht ..
Ja want elke keer een Oekraïner een Rus doodschiet, schiet diezelfde Rus een Oekraïner dood. Ah neen wacht er klopt iets niet met mijn redenering denk ik?Voor iedere dode Russische soldaat is er ook een dode aan Oekraïense kant.