Oorlog tussen Rusland en Oekraïne (2022-...)

Oh please....
Ga dan naar ginder. Als je zo weinig moeite hebt om iemand het leven te ontnemen.

Die oorlog moet zo snel mogelijk stoppen. Er moet dialoog komen, tegemoetkomingen van beide kanten. Als daarnaast alle mogendheden die een proxy oorlogje tegen rusland of het westen ook nog een stoppen met sponsoren zou het al helemaal leuk zijn.

Finaal zit ge nu in een situatie waar deze oorlog maar blijft duren. Waar stoppen we? Oekraine volledig van de kaart geveegd of eerder rusland? Of (hoogstwss) gaan ze toch eindelijk beginnen praten en proberen tot een vergelijk komen.
En dan zijn al die doden, ook die dankzij ons gesponsord BG bommetje, nutteloos geweest.
De kans om een babbelke te slaan en aan beide kanten toegevingen te doen is allang verkeken.
Het begon met de wereldwijde leugen dat er oefeningen gaande waren en daar is het niet gestopt... .

Er moet een dialoog afgedwongen worden. En ja, met gesponsord geweld. Als we de Westerse media mogen geloven dan bestaat de kans dat Oekraïne nu serieus tegengas aan het geven is.
Of gaan we een deal sluiten met zo'n onbetrouwbaar persoon (en aanhang) en nog meer afhankelijk worden nadat we grond, voedselproductie, .... uit handen geven?
Hopelijk kunnen ze Putin en zijn aanhang stoppen vooraleer zijn stoppen helemaal doorslaan.

Eerlijk gezegd ben ik heel erg benieuwd naar wat er zich in Rusland afspeelt.
Maanden geleden stopten de berichtgevingen met de beelden van straatprotesten (die de kop werden ingedrukt).

Ik geloof toch dat we moeten oppassen om niet mee te gaan in de Russische tactiek van het dehumaniseren van de tegenstander. Imo zien we hier toch de laatste pagina's te veel berichten in de trant van "de enige goeie rus is een dode rus" . Dat de Russen beestachtigeheden uitsteken en dat we ze niet mogen laten begaan zal ik niet ontkennen maar daarom moeten we ons niet verlagen tot hun niveau.

Die oorlog moet zo snel mogelijk stoppen. Er moet dialoog komen, tegemoetkomingen van beide kanten.
Akkoord dat de oorlog al snel mogelijk moet stoppen, akkoord dat de oplossing om dit te bereiken met zo weinig mogelijk menselijk leed een dialoog is.
Ik zie niet in waarom Oekraïne al direct tegemoetkomingen zou moeten geven, Rusland is de agressor. Tijdens de dialoog kan dit misschien gebeuren, maar dat is aan Oekraïne om te beslissen, niet aan ons.

Maar er is klein probleem met je voorstel: Rusland wil geen serieuze dialoog, enige dialoog die Putin aanvaard is capitulatie. Sterker nog: ze hebben al meermaals gezegd dat ze Oekraïne en alle cultuur willen vernietigen. Hoe ga je met zo'n 'mensen' in dialoog?

Diegene die russen doodwillen...Is dit bij somigge geen mentale voorbereiding en schrik voor als de russen hier echt tot aan ons voordeur staan??😁

Ik geloof toch dat we moeten oppassen om niet mee te gaan in de Russische tactiek van het dehumaniseren van de tegenstander. Imo zien we hier toch de laatste pagina's te veel berichten in de trant van "de enige goeie rus is een dode rus" . Dat de Russen beestachtigeheden uitsteken en dat we ze niet mogen laten begaan zal ik niet ontkennen maar daarom moeten we ons niet verlagen tot hun niveau.
Ik verlaag mij toch tot niets?

Om Rusland uit Oekraïne te krijgen, of om tot een degelijke onderhandelde oplossing te komen, zal eerst op het slagveld voldoende gewonnen moeten worden.
Dit houdt toch het doden van de Russische soldaten in?

De kans om een babbelke te slaan en aan beide kanten toegevingen te doen is allang verkeken.
Het begon met de wereldwijde leugen dat er oefeningen gaande waren en daar is het niet gestopt... .

Er moet een dialoog afgedwongen worden. En ja, met gesponsord geweld. Als we de Westerse media mogen geloven dan bestaat de kans dat Oekraïne nu serieus tegengas aan het geven is.
Of gaan we een deal sluiten met zo'n onbetrouwbaar persoon (en aanhang) en nog meer afhankelijk worden nadat we grond, voedselproductie, .... uit handen geven?
Hopelijk kunnen ze Putin en zijn aanhang stoppen vooraleer zijn stoppen helemaal doorslaan.

Eerlijk gezegd ben ik heel erg benieuwd naar wat er zich in Rusland afspeelt.
Maanden geleden stopten de berichtgevingen met de beelden van straatprotesten (die de kop werden ingedrukt).

Akkoord dat de oorlog al snel mogelijk moet stoppen, akkoord dat de oplossing om dit te bereiken met zo weinig mogelijk menselijk leed een dialoog is.
Ik zie niet in waarom Oekraïne al direct tegemoetkomingen zou moeten geven, Rusland is de agressor. Tijdens de dialoog kan dit misschien gebeuren, maar dat is aan Oekraïne om te beslissen, niet aan ons.

Maar er is klein probleem met je voorstel: Rusland wil geen serieuze dialoog, enige dialoog die Putin aanvaard is capitulatie. Sterker nog: ze hebben al meermaals gezegd dat ze Oekraïne en alle cultuur willen vernietigen. Hoe ga je met zo'n 'mensen' in dialoog?
Jullie hebben beide wel gelijk hoor.
ik had gehoopt dat er in de eerste gesprekken meer uit de bus ging komen eind februari. Maar helaas tis ijdele hoop gebleken.

Ik verlaag mij toch tot niets?

Om Rusland uit Oekraïne te krijgen, of om tot een degelijke onderhandelde oplossing te komen, zal eerst op het slagveld voldoende gewonnen moeten worden.
Dit houdt toch het doden van de Russische soldaten in?
Ik zeg niet dat Russische soldaten niet gedood mogen worden, ik hekel de trots dat ze gedood worden. Imo is het doden van de vijand een noodzakelijk kwaad en niet iets waar je moeten voor juichen of doen. Het zijn en blijven altijd iemands kinderen die je om zeep helpt.
In dat geval moeten we hopen dat er in de USA geen Zwarten zijn die zeggen 'laat ze maar gewoon onderhandelen met Rusland, geeft ze maar de landen die ze ondertussen veroverd hebben als beloning'.
Aan persoonlijke vete's doe ik niet mee hoor.

Als Oekraïne geen tegemoetkoming wil, waarom zouden ze dat geven?
Rusland is de agressor, Rusland is de schuldige, Rusland neemt land af.
Als Oekraïne onze hulp blijft vragen, dan blijven we dat geven ja.
Blijkbaar veel rek in uw portefeuille. Kunt misschien ook wat gaan rondstrooien in de energie topic? :)
Iets nuttiger dan een bom met een tekst erop.

Ik vraag me toch ook wel af hoe dit verder moet. Praten met de Russen dat klinkt wel mooi maar doet mij denken aan de "Peace for our time" van Chamberlain, met als verschil dat we nu al weten dat de Russen totaal niet betrouwbaar zijn. Het smerige gaat waarschijnlijk zijn dat Oekraïne én Rusland zwaar op hun bakkes gaat moeten geven én alsnog bepaalde toegevingen gaat moeten doen om hieruit te geraken.

Ik denk dat jullie missen dat het niet om die tekst gaat. Je sponsert de bom. Rusland heeft naar schatting minstens 10x zoveel artillerie op de frontlijn als oekraine en Rusland heeft al zowat de helft van het land in puin gelegd. Oekraine heeft dringend meer counter ordnance nodig want anders gaat er van de steden in het zuiden en oosten echt niet veel meer overschieten.

0,0% verschil tussen sponsoren van voedsel voor Oekraine of bommen. Als je ze steunt, steun je ze. Als ze genoeg eten hebben dankzij donaties, kopen ze met de rest van hun eigen geld bommen. Als ze genoeg bommen hebben, kopen ze met de rest eten. Het idee dat je enkel geld wilt geven voor één bepaald soort steun en geen ander is feelgood-nonsens.

0,0% verschil tussen sponsoren van voedsel voor Oekraine of bommen. Als je ze steunt, steun je ze. Als ze genoeg eten hebben dankzij donaties, kopen ze met de rest van hun eigen geld bommen. Als ze genoeg bommen hebben, kopen ze met de rest eten. Het idee dat je enkel geld wilt geven voor één bepaald soort steun en geen ander is feelgood-nonsens.
Je kan nooit genoeg bommen hebben.

Iedere mens die deze oorlog die Rusland gestart is steund mag voor mij direct naar de hel bij wijze van spreken.

Hoe kan je nu in godsnaam als je kijkt naar de geschiedenis van de mens wat een oorlog teweeg brengt nog een land binnen vallen en onschuldige burgers vermoorden en folteren.

Enige dat deze oorlog teweeg brengt is pijn, bloed, dood verderf en nog veel meer.

Deze nutteloze oorlog moet direct stoppen maar, Oekraine moet geen toevoegingen doen. Je kunt met Rusland niet onderhandelen je kan nog beter met de duivel onderhandelen.

Zeer triestig dit en dan nog mensen zeggen dat Oekraine toevoegingen moet doen kan er bij mij niet in.

Iedere mens die deze oorlog die Rusland gestart is steund mag voor mij direct naar de hel bij wijze van spreken.

Hoe kan je nu in godsnaam als je kijkt naar de geschiedenis van de mens wat een oorlog teweeg brengt nog een land binnen vallen en onschuldige burgers vermoorden en folteren.

Enige dat deze oorlog teweeg brengt is pijn, bloed, dood verderf en nog veel meer.

Deze nutteloze oorlog moet direct stoppen maar, Oekraine moet geen toevoegingen doen. Je kunt met Rusland niet onderhandelen je kan nog beter met de duivel onderhandelen.

Zeer triestig dit en dan nog mensen zeggen dat Oekraine toevoegingen moet doen kan er bij mij niet in.
Zonder toegevingen gaat die oorlog niet direct stoppen.

Ik vraag mij af hoe je onderhandelt met een land dat een ander land binnenvalt, continu leugens verspreidt en zich nooit aan afspraken kan houden.
Van bijna elk tijdelijk staakt-het-vuren dat er afgesproken geweest is, hebben ze zich niet veel aangetrokken en zijn ze blijven schieten op burgers.
Komt er eigenlijk op neer dat er zou moeten een akkoord komen waar Poetin zijn ego mee kan wegkomen, of dat Poetin moet uit de weg geruimd worden zonder WOIII te starten.

Terug
Bovenaan