Neen, dat is geen realiteit! Dat is een kans. Ik schat die eigenlijk klein in. Sommigen willen dat risico helemaal niet nemen. Dat is hun mening, dat mag, net zoals ik de mijne mag hebben. Maar verkondig een mening niet als een vaststaande realiteit aub.Je sluit toch vredesverdragen met de pen en niet met het geweer? De realiteit is dat als wij ze nu aanpakken dat je naar een totale (kern)oorlog gaat. Rusland zal elke gewapende actie van de NAVO op haar grondgebied of zelfs tegen haar troepen als een fundamenteel levensbedreigende actie zien. Zeker als we daar "alles gaan plat gooien".
Feit is wel dat we nu al enkele maanden dingen aan het doen zijn, waarvan de Russische media en Russische politiekers zeiden dat dat tot WW3 ging leiden.
Maar daar ga ik niet verder over discussieren want die hebben we hier al tientallen keren gehad.
En vredesverdragen sluit je inderdaad met pen en papier. In het verleden zijn die vredesverdragen ook het papier niet waard gebleken.
Je krijgt meestal pas de tegenpartij aan tafel als je hen kan dwingen. Het is toch al duidelijk dat men tot nu toe Putin nog niet serieus aan tafel heeft kunnen krijgen? Hoe ga je dan vredesverdragen met hem afsluiten? Door hem alles te geven wat hij wil?
En over 5 of 10 jaar blijken die verdragen weer het papier niet waard waarop ze geschreven zijn en vallen er alsnog evenveel slachtoffers.