Liveuamap wordt niet altijd even consistent geupdate, dat is ook met die livethread van Reddit: soms komt daar op een dag tijd amper iets nieuwswaardigs op. Het kan trouwens inderdaad zo zijn dat Rusland tijdelijk wat mindert met bombardementen omdat ze hun reserves weer moeten aanvullen, herstellingen moeten uitvoeren en troepen moeten herpositioneren. Er is nu heel intensief gevochten om Severodonetsk en mogelijk is het nu tijd voor een tactische adempauze (die voor Oekraïne ongetwijfeld ook welgekomen zal zijn).
Of ze door hun voorraad conventionele munitie heen zijn weet ik niet, volgens mij kan je artilleriegranaten en "domme bommen" vrij snel weer aanvullen omdat die relatief makkelijk te produceren zijn. Kruisraketten en PGM's zijn moeilijker te maken, maar die dingen gebruik je niet voor massieve beschietingen. Net zoals Javelins en Stingers in de VS zijn dat technologisch complexe systemen die je niet in grote massa's kan produceren.
Er zijn nog gevechten gaande in die regio. Lijkt me niet dat de Russen zoveel vooruitgang boeken dat meeste van hun artilleriestukken moeten herpositioneren om mee te kunnen.
Eigenlijk geen idee welke capaciteiten Rusland heeft om snel munitie te produceren.
Het is gewoon opvallend omdat op liveuamap die regio al weken vol met rode symbolen stond