Avondland
Well-known member
Dat betekent concreet een verhoging van de paraatheid binnen de alliantie, maar daar heeft Oekraïne niet zoveel aan op dit moment.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Dat betekent concreet een verhoging van de paraatheid binnen de alliantie, maar daar heeft Oekraïne niet zoveel aan op dit moment.
Dit dus hé, ik snap niet hoe we geopolitiek zo achterlijk kunnen zijn: energie afhankelijkheid van Rusland laten toenemen en tegelijkertijd onze elektronica quasi compleet afhankelijk maken van een land dat op een steenworp van en op een gespannen voet met China leeft.
Gelukkig lijken er stappen gezet te worden om ook in Europa en V.S. terug meer microchips te produceren maar véél te traag.
Oekraïne is ook geen onderdeel van de NATO he... Uiteindelijk hebben ze er niks te zoeken tot Rusland aan de grens met Polen ofzo staan.Dat betekent concreet een verhoging van de paraatheid binnen de alliantie, maar daar heeft Oekraïne niet zoveel aan op dit moment.
Nog drie extra helikopters neergehaald bij de luchthaven van Hostomel. Ik vermoed dat die verliezen wel ingecalculeerd zijn, het is niet dat Oekraïne compleet weerloos is en ze verweren zich verbeten. Maar het is een overmacht.![]()
Live updates: Russia invades Ukraine
Russian President Vladimir Putin announced a military operation in Ukraine early Thursday, and forces have entered the country from three sides. Follow here for the latest updates.edition.cnn.com
31 min ago
Ukraine armed forces say a sixth Russian plane has been shot down
From CNN's Tim Lister in Kyiv and Vasco Cotovio in Moscow
The General Staff of the Ukrainian Armed Forces says it has shot down a sixth Russian plane, this time in the Kramatorsk area.
The update follows a claim earlier Thursday that it had shot down five aircraft and a helicopter as Russian forces attacked Ukraine.
In response, the Russian military earlier denied the claims, according to state news agency TASS.
Zou me niet verbazen mocht China van de gelegenheid profiteren om Taiwan aan te pakken. Eén-tweetje met Rusland zodat de VS verlamd blijft.
Ach, het was leuk geweest, die 75 jaar van welvaart en vrede maar het kon niet blijven duren. Tof dat ik nog een onbezorgde jeugd heb gehad, onze kinderen zullen minder geluk hebben.

En veel fietsgerelateerde zaken, nochtans is de koers van ons!
Ik vrees er ook voor. Wat zou de veiligste plek zijn op dit moment? De faroër eilanden?
Dit soort opmerkingen dragen echt niet bij. Denk ze, maar schrijf ze dan niet neer.Op een schip in het midden van de Noordzee zitten lijkt me wel redelijk veilig.
We zijn geen raket of torpedo waard.
Winnen de Russen eigenlijk ook echt terrein want ik heb de indruk dat het veel ter plaatse trappelen is. Ik kan het moeilijk volgen op dit moment
Wat een dag om weer int hol van pluto te zitten zonder deftig internet.....
Winnen de Russen eigenlijk ook echt terrein want ik heb de indruk dat het veel ter plaatse trappelen is. Ik kan het moeilijk volgen op dit moment
Wat een dag om weer int hol van pluto te zitten zonder deftig internet.....
Kharkhiv is nu wel niet super ver van de grens precies
In het Oosten is de terreinwinst beperkt, maar in het Zuiden maken ze sterke vorderingen. Vanuit de Krim hebben ze reeds doorgestoten tot Kherson, 150 km noordelijker.
t lijkt me voor de hand liggend dat het hier niet gaat over de wereld maar wel ons deel ervan of zelfs specifiek België.Nu niet overdrijven hé, 75 jaar welvaart mss, maar vrede?
hoeveel jaar van die 75 zou er nergens in de wereld een conflict uitgevochten zijn waar china/rusland of de vs niet bij betrokken was?
We kunnen er wel mee lachen, maar als gewone burger zijt ge toch echt gigantisch fucked als ge daar woont ze. U spaargeld is niets meer waard, veel goederen (zelfs basisgoederen) kan je niet meer krijgen, en als ge pech hebt wordt ge in goede oude stijl op nen trein gestoken naar het front waar ge ofwel vooruit kunt lopen om over geknald te worden, ofwel achteruit lopen waar u waarschijnlijk ook ne kogel te wachten staat.
Rusland had dit toch ingecalculeerd dat Oekraine wss zonder enige militaire tegenactie zou ingenomen kunnen worden. Met een aanval op de NATO verliezen ze alles.Ik hoop toch echt dat rusland stopt aan de grens met NATO-landen, én dat China zich niet gaat moeien. Anders zien we vandaag de start van een mogelijke WO3 vrees ik.