Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Trumps aanpak zou toch wel kunnen werken. Poutin gaat enkel de oorlog willen stoppen als hij hierbij geen gezichtsverlies gaat lijden, hem paaien is dus wel een taktische zet volgens mij.Dan valt zijn masker echt af voor zover dat het geval nog niet was. Die move bewijst trouwens dat Trump helemaal geen geniaal plan heet om Putin schaakmat te zetten maar dat hij echt Putin een handje wil helpen. Naast zichzelf dan.
Zo'n grondstoffendeal doet me denken aan de Anglo-Persian Oil Company, waar de Britse overheid 51% van de aandelen bezat en Iran economisch exploiteerde. Waar zit de catch?
Het boeit mij wel.Waarom moeten ze aan de grote klok gaan hebben wat er in dat aanbod staat zolang dat niet getekend is ?
Dat boeit toch geen orgel ? Discretie is toch nog altijd een belangrijk gegeven, niet ?
De EU zal wel blijven steunen maar het artikel waar ik op reageerde sprak over een deal tussen EU en Oekraïne ivm grondstoffen, gelijkaardig aan wat de VS wil. Dus ik veronderstel dat de EU wel meer zou steunen indien de EU in ruil compensaties krijgt in de vorm van toegang tot grondstoffen.Waarom zouden ze dat doen? Europa heeft nog steeds hetzelfde standpunt als de voorbije drie jaar en blijft Oekraïne sowieso steunen, enkel de VS is opeens 180 gedraaid en moet dus wat gepaaid worden.
Het resultaat is er van de logge reactie van Europa. De amerikaanse belangen zijn verdedigd wel.Het boeit mij wel.
En vooral omdat dit bericht althans bij mij 100% de indruk wekt dat de EU raprap Oekraïne wil overtuigen om niet met de VS in zee te gaan, maar dat men totaal nog geen idee heeft van wat ze Oekraïne kunnen bieden (lees: terwijl de VS de eindmeet in zicht heeft, is het logge EU apparaat nog maar net van neutraal naar 1e versnelling geschakeld en voordat we naar 2e vitesse kunnen zijn er nog 87 topoverleggen nodig met een Hongarije dat ondertussen naar reverse probeert te schakelen).
Allemaal goed en wel als je zo veel tijd nodig hebt om over iets als vissersrechten te discussiëren, maar ondertussen sterven er wel elke dag x aantal Oekraïners.
Dusja ik had graag wat details gezien om toch een beetje geloofwaardigheid te hebben.
En aangezien Oekraïne nu blijkbaar een deel heeft met de VS ga ik er vanuit dat de EU inderdaad nog niet eens een schijn van een plan klaar had, anders had Oekraïne wel even afgewacht en beide partijen tegen elkaar uitgespeeld.
Dan spreek je toch over decennia?Maar het zou een deal zijn zonder veiligheidsgaranties van de VS?
Dus zal Rusland wachten tot de VS daar de grondstoffen heeft ontgonnen en dan terug aanvallen?
Dit. Ik zou afwachten wat er de komende dagen gebeurd want er komt zoveel tegenstrijdige informatie voorbij, zowel vanuit de VS, waar Trump A zegt, Vance B zegt en de onderhandelaars C zeggen, als vanuit Rusland waar Poetin D zegt en een ander ministerie E.Moeten we dit niet allemaal nog met een kruiwagen zout nemen? Tot nu toe is er eigenlijk alleen nog maar, redelijk ambigue en vage, communicatie vanuit (blijkbaar) het witte huis.
Nog geen reactie van Kyiv/Zelensky, geen gelekte details of inhoud,...allez ja, waar is raaskallende Trump om in´t luid en breed te verkondigen dat dit de beste deal in de geschiedenis van deals is?
Heel die communicatie errond is eigenlijk totaal niet in lijn met wat we intussen gewoon zijn
Langs de andere kant, waarom zou Oekraine niet gewoon als Rusland kunnen. Namelijk als de onderhandelingen nefast zijn voor Oekraine gewoon de deal afblazen.Is het niet voorbarig om nu al een deal (zonder veiligheidsgaranties) te sluiten met de VS, niet goed wetende wat er uit de onderhandelingen tussen VS en Rusland gaat komen?
De VS (lees: Trump) is capabel om Oekraïne een mes in de rug te steken wanneer Rusland een paar 'mooie' voorstellen doet.