Oorlog tussen Rusland en Oekraïne (2022-...)

Kan misschien ook een speciale militaire operatie starten.

Ons geheime wapen zal hem met open armen en het nodige enthousiasme ontvangen - onderstaande foto:

Net een markt - die grondstoffen, bovenstaande zet wel de deur open voor een salvo van dreigementen vanuit de VS richting Europa ...

Trump gaat helemaal los dan, voor zover dat nog niet het geval was
Misschien is het nodig om die reactie uit te lokken zodat de Amerikanen zich dan gaan distantiëren van hun president en zijn fratsen.

Dan valt zijn masker echt af voor zover dat het geval nog niet was. Die move bewijst trouwens dat Trump helemaal geen geniaal plan heet om Putin schaakmat te zetten maar dat hij echt Putin een handje wil helpen. Naast zichzelf dan.

Persoonlijk denk ik helaas dat Zelensky heel blij zal zijn om een deal met Trump te maken, als die deal iet of wat verteerbaar is - een deal met Europa is imo veel logischer maar op korte termijn heeft Oekraïne daar weinig tot niets aan. Wat ze nodig hebben is de steun van de VS want van Europa heeft Rusland geen schrik, integendeel - ze lachen ons uit waar we bijstaan.

Persoonlijk denk ik helaas dat Zelensky heel blij zal zijn om een deal met Trump te maken, als die deal iet of wat verteerbaar is - een deal met Europa is imo veel logischer maar op korte termijn heeft Oekraïne daar weinig tot niets aan. Wat ze nodig hebben is de steun van de VS want van Europa heeft Rusland geen schrik, integendeel - ze lachen ons uit waar we bijstaan.

Voor ons ook niet slecht als we nog door één deur kunnen met de VS en er een deal mee maken (al zal die allicht niet zijn zoals we willen).
Anders staan we daar met de billen bloot tov Rusland en die hebben dus inderdaad geen schrik van Europa alleen.

Dan valt zijn masker echt af voor zover dat het geval nog niet was. Die move bewijst trouwens dat Trump helemaal geen geniaal plan heet om Putin schaakmat te zetten maar dat hij echt Putin een handje wil helpen. Naast zichzelf dan.
Die maskers zijn al volledig afgevallen.

Die maskers zijn al volledig afgevallen.

Tja ja. Ik ga proberen om geen producten meer te kopen van landen met een rode vlag. Voor Noord Korea zal dat iets makkelijker zijn dan voor de US maar mijn Nike’s ruil ik met plezier in voor een paar Adidas.

Als er een goed niet-Amerikaans alternatief bestaat zal ik inderdaad daarvoor kiezen.
Spijtig genoeg is het moeilijk om volledig zonder Meta/Google/MS/Intel/AMD/Apple... te gaan.

Plusartikels, maar boordevol tips en Europese alternatieven voor quasi alle gekende en meeste gebruikte apps.

Goede reactie van de EU.
Ja goed, maar:
1) te laat - we hinkelen achterop op de VS en blijken hen schaamteloos te kopiëren (in se niets mis mee, maar het toont wel een gebrek aan initiatief en creativiteit)
en 2) welke deal? Er wordt niets gezegd over de inhoud, de voorwaarden, wat er geboden of gevraagd wordt.
Lijkt me alsof ze raprap (alleja rap, hoe lang is ondertussen al bekend dat Trump een deal wil voor mineralen?) een bericht de wereld in sturen om te zeggen dat ze een beter alternatief zullen bieden dat de VS. Maar wat dat alternatief is is vermoedelijk nog niet duidelijk (anders had men wel details gegeven) en zal naar typische EU werkwijze nog wel een aantal top-overleggen verwijderd zijn.

Hier vind je eemooi overzicht:

Handige website. Zo zie je eigenlijk dat we in Europa best even goede technologische services hebben, alleen minder bekend en op kleinere schaal.
Ik ga alleszins werk maken van het afsluiten van mijn main Google-account en overstappen op de relevante Europese alternatieven.

Ja goed, maar:
1) te laat - we hinkelen achterop op de VS en blijken hen schaamteloos te kopiëren (in se niets mis mee, maar het toont wel een gebrek aan initiatief en creativiteit)
en 2) welke deal? Er wordt niets gezegd over de inhoud, de voorwaarden, wat er geboden of gevraagd wordt.
Lijkt me alsof ze raprap (alleja rap, hoe lang is ondertussen al bekend dat Trump een deal wil voor mineralen?) een bericht de wereld in sturen om te zeggen dat ze een beter alternatief zullen bieden dat de VS. Maar wat dat alternatief is is vermoedelijk nog niet duidelijk (anders had men wel details gegeven) en zal naar typische EU werkwijze nog wel een aantal top-overleggen verwijderd zijn.

Van het akkoord met de VS is er toch ook niks bekend, op de grootspraak van Trump na?

Van het akkoord met de VS is er toch ook niks bekend, op de grootspraak van Trump na?
Uit het artikel:

"The European Union offered its own agreement on "critical materials""

vs.

"Ukrainian President Volodymyr Zelenskyy has so far refused to sign two draft agreements proposed by the Trump's administration, saying the terms — which the New York Times reported included Kyiv giving up minerals, oil and gas revenues, plus earnings from ports and other infrastructure to the tune of $500 billion — were too harsh."

Natuurlijk zijn niet alle details bekend maar toch wel meer dan wat het voorstel van de EU.

Aangezien de EU hier achterop hinkelt, het imago heeft van traag en soft te zijn en er tevens veel meer belang bij heeft om Rusland tegen te houden en Oekraïne als sterke bondgenoot te houden die niet leeggezogen wordt door de VS+Rusland, zou ik hopen dat de EU alles op alles zet om asap een sterk, concreet voorstel te doen dat kracht en vertrouwen uitstraalt. Die indruk krijg ik toch niet.

Uit het artikel:

vs.

"Ukrainian President Volodymyr Zelenskyy has so far refused to sign two draft agreements proposed by the Trump's administration, saying the terms — which the New York Times reported included Kyiv giving up minerals, oil and gas revenues, plus earnings from ports and other infrastructure to the tune of $500 billion — were too harsh."

Natuurlijk zijn niet alle details bekend maar toch wel meer dan wat het voorstel van de EU.

Aangezien de EU hier achterop hinkelt, het imago heeft van traag en soft te zijn en er tevens veel meer belang bij heeft om Rusland tegen te houden en Oekraïne als sterke bondgenoot te houden die niet leeggezogen wordt door de VS+Rusland, zou ik hopen dat de EU alles op alles zet om asap een sterk, concreet voorstel te doen dat kracht en vertrouwen uitstraalt. Die indruk krijg ik toch niet.

Dat is toch letterlijk de grootspraak van Trump? Hij wil 500 miljard terugbetaald krijgen. En Oekraine heeft het al tweemaal afgewezen.
Dus er is letterlijk niets concreet bekend, behalve dat de VS Oekrainr wil leegzuigen. En Europa zegt een deal te willen aanbieden zonder Oekraine leeg te zuigen.

Uit het artikel:

vs.

Waarom moeten ze aan de grote klok gaan hebben wat er in dat aanbod staat zolang dat niet getekend is ?

Dat boeit toch geen orgel ? Discretie is toch nog altijd een belangrijk gegeven, niet ?

Uit het artikel:

vs.

Oekraïne en VS bereiken akkoord over grondstoffendeal

Oekraïne en de Verenigde Staten hebben een akkoord bereikt over de grondstoffendeal, dat schrijft de krant 'Financial Times'. Oekraïense ambtenaren melden aan de Britse krant dat Kiev klaar is om het akkoord te ondertekenen. Vergeleken met een vorige versie van het akkoord zou Kiev gunstigere voorwaarden bedongen hebben. Een eerdere versie van het akkoord leidde nog tot wrevel in Oekraïne.

Terug
Bovenaan