Oorlog tussen Rusland en Oekraïne (2022-...)

Trump wordt live gefactchecked door Macron :laugh:

En dan Trump die daar met een belachelijke "If you believe that, it's okay with me" afkomen om toch maar het laatste woord te hebben :crazy:
Jezus Christus, zie dat zitten en hoor dat spreken. 30 jaar geleden maakte Jambers spraakmakende reportages van dat type mensen, nu is dat leider van de vrije wereld. Hoe kan je dat hoopje ellende nu zien zitten en denken “awel, dadism se!”.

Laatst bewerkt door een moderator:
Jezus Christus, zie dat zitten en hoor dat spreken. 30 jaar geleden maakte Jambers spraakmakende reportages van dat type mensen, nu is dat leider van de vrije wereld. Hoe kan je dat hoopje ellende nu zien zitten en denken “awel, dadism se!”.
Echt he. Ik dacht net hetzelfde. Hoe idioter je bent hoe verder je komt tegenwoordig. Triest.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hongarije dat ook tegen stemt. Da’s toch ook een schande eigenlijk. Ge zou daar maar wonen en moeten vaststellen dat uw regering pro Rusland is. Al is dat natuurlijk al lang geen verrassing meer.
Hongarije is een gigantisch risico aan het worden voor de Europese veiligheid. Die werken actief met de vijand samen terwijl ze dankbaar gebruik maken van ons geld en onze steun.

De EU moet écht wakker worden, sterker en centraler opereren, en zorgen dat dit soort verraad ferm bestraft wordt.

Willen de Hongaren heulen met de Russen? Zwier ze dan uit de EU, ze mogen dan zelf hun boontjes doppen.

Wanneer zijn het opnieuw verkiezingen in Hongarije? Misschien kan de oppositie daar de kar keren?
Ik kan me niet inbeelden dat de gewone Hongaar uit de EU of Navo wil.

Wanneer zijn het opnieuw verkiezingen in Hongarije? Misschien kan de oppositie daar de kar keren?
Ik kan me niet inbeelden dat de gewone Hongaar uit de EU of Navo wil.
In 2026 als ik het goed voorheb. Ik heb daar weinig hoop voor de oppositie eerlijk gezegd. Vorig jaar denk ik dat Péter Magyar de wind wat in de zeilen had door o.m. het schandaal met de minister van justitie (tevens zijn ex-partner). Maar dan lees ik dat zijn partij Oekraïne wel steunt maar geen wapens wil sturen (https://www.politico.eu/article/eur...gary-weapons-war-in-ukraine-aid-peter-magyar/).

Maar ik vrees ook dat tegen 2026 dat momentum misschien wel wat zal gepasseerd zijn. Zeker als Orban de media blijft controleren.

Goede reactie van de EU.
Net een markt - die grondstoffen, bovenstaande zet wel de deur open voor een salvo van dreigementen vanuit de VS richting Europa ...

Trump gaat helemaal los dan, voor zover dat nog niet het geval was

Wat er nu de laatste dagen naar buitenkomt lijkt het vooral toch een grondstoffen dingetje voor rusland, europa en de VS.
what happened to denazification...

Dat is nooit meer geweest dan een wel heel flauw excuus net zoals dat beschermen van russische minderheden. Dat was vanaf de start al zo doorzichtig als wat.

Terug
Bovenaan