Jammer genoeg veel onnozele en onzinnige postings hier van mensen die de zogezegde superioriteit van de UAF in de verf willen zetten maar dit geldt ook voor journalisten van de bekende media.
Als je kritiek hebt op mijn posts zou het je sieren mocht je mij taggen of mijn post quoten want momenteel kom je over als een 12-jarig meisje dat haar gal wilt spuwen maar niet durft discussiëren.
Ik heb hier nooit de Oekraïners voorgesteld als supersoldaten die Rusland alle hoeken van de kamer laten zien. Ik heb al vaak en uitgebreid kritiek gespuid op bepaalde beslissingen van de Oekraïners, zowel op militair als politiek vlak. De onwil om tot een algemene draft over te gaan, het feit dat er van de 800.000 Oekraïense militairen er maar een 2 á 300.000 aan het front zitten waarvan een groot deel TD's zijn die amper bewapening hebben en bijvoorbeeld het feit dat men tijdens het zomer offensief van '23 head-on aanvallen bleef uitvoeren door mijnenvelden. Ik heb eveneens kritiek gegeven op de acties van de bondgenoten zoals de onwil om een militaire interventie uit te voeren, de onwil om massaal over te schakelen op een oorlogseconomie om Oekraïne deftig te bevoorraden, de onwil van defensiebedrijven om de status-quo te herbekijken en nieuwe technologieën te ontwikkelen, het laks omgaan met allerlei sanctie pakketten door deze niet te durven afdwingen indien men deze schendt, etc.
(nota: per ongeluk gepost voor ik klaar was

)
Wat ik wel heb gedaan is feiten voorstellen. Volgens velen was de Russische overwinning een feit toen Bachmoet viel, niet dus. Volgens velen was de Russische overwinning een feit toen Avdiivka viel, niet dus. Volgens velen had Oekraïne geen troepen meer om een offensief in Sumi te stoppen, laat staan het 2de dat daarop ging volgen, niet dus.
Ondanks een massaal voordeel in manpower, bewapening en bevoorrading slagen de russen er al sinds de zomer van 2022 niet in om enige waardevolle vooruitgang te maken. Men post in de media graag doemberichten over de gestage Russische opmars maar vergeten wel dat de Russen, sinds de aanvang van het Kherson en Kharkiv offensief, waanzinnig veel terrein hebben verloren. Dus het moment waarop er een georganiseerde Oekraïense tegenstand is gekomen hebben ze in feite niets verwezenlijkt.
Het is waar dat Oekraïne redelijk wat militaire en financiële steun krijgt van zijn bondgenoten maar men vergeet maar al te graag dat de Russen diezelfde steun ontvangen van Iran, Noord-Korea en China.
Het feit dat Oekraïne desondanks nog steeds vecht en standhoud is niet minder dan een mirakel en een overwinning op zich.