Oorlog tussen Rusland en Oekraïne (2022-...)

Nog eens duidelijk maken hoe het zit. Onder meer een kinderziekenhuis vernield in Kiev. Een dag nadat Orban bij Poetin op de thee is geweest. Sjonge jonge.

De aanval bij daglicht omvatte hypersonische Kinzhal-raketten, een van de meest geavanceerde Russische wapens, aldus de luchtmacht. De Kinzhal vliegt 10 keer sneller dan geluid, waardoor hij moeilijk te onderscheppen is.
...

Zegt eigenlijk veel over wat voor ziekelijk krapuul daar aan de knoppen zit als je met je 'meest geavanceerde wapens' een kinderziekenhuis raakt.

Nog eens duidelijk maken hoe het zit. Onder meer een kinderziekenhuis vernield in Kiev. Een dag nadat Orban bij Poetin op de thee is geweest. Sjonge jonge.

Zegt eigenlijk veel over wat voor ziekelijk krapuul daar aan de knoppen zit als je met je 'meest geavanceerde wapens' een kinderziekenhuis raakt.
idd walgelijk, de mentaliteiten van regelrecht terroristen

@Avondland dan horen we je niks posten. Wel als mogelijk een patriot geraakt zou zijn, of als de Russen een vooruitgang boeken.

idd walgelijk, de mentaliteiten van regelrecht terroristen

@Avondland dan horen we je niks posten. Wel als mogelijk een patriot geraakt zou zijn, of als de Russen een vooruitgang boeken.

Enkele pagina's terug berichtte ik nochtans iets over de brakke luchtverdediging op de Krim.
DS liveblog.

Twee radarsystemen vernietigd. Is het niet zo dat het commandovehikel van zo'n batterijgroep de gevoeligste schakel is? Niet dat de Oekraïense luchtverdediging waterdicht is, maar aan dit tempo gaat Rusland op den duur meer gaten in zijn luchtverdediging hebben dan Oekraïne. Misschien was dat eigenlijk al het geval, maar Rusland heeft dan ook véél meer grondgebied te verdedigen dan Oekraïne (dat al zeer groot is). Het kan alle luchtverdedigingssystemen naar Oekraïne brengen, maar dan heeft het elders in het land werkelijks niets meer.

Een beetje zoals België. :unsure:

De Russen boeken wel degelijk vooruitgang, dus daar valt gewoon meer over te berichten. Maar die vooruitgang is relatief: gebeurt aan een zware kost en voorlopig houdt Oekraïne voldoende stand om niet in paniek te geraken of te vrezen voor een dijkbreuk.

Dat deze massale aanval van Rusland gepaard gaat met vele burgerdoden en dat Rusland moord en brand schreeuwt wanneer Oekraïne zelf eens een aanval uitvoert met burgerdoden tot gevolg (recent op de Krim) is uiteraard hypocriet. Met de lidmaatschapsaanvragen tot de EU en de NAVO zou het gatachterlijk zijn van Oekraïne om doelbewust burgerdoelen aan te vallen. Omgekeerd geeft Rusland daar geen fuck om en draait het rond de pot dat het allemaal strategische doelen zijn die ze met de uiterste accuratesse uitschakelen.

De Russen boeken wel degelijk vooruitgang, dus daar valt gewoon meer over te berichten. Maar die vooruitgang is relatief: gebeurt aan een zware kost en voorlopig houdt Oekraïne voldoende stand om niet in paniek te geraken of te vrezen voor een dijkbreuk.
Oekraïne heeft vorige week nochtans verschillende dorpen heroverd in de omgeving van Bachmoet en ook in Vovchansk boeken de Oekraïners langzaam vooruitgang.

Afgelopen week ook weer een aantal olieraffinaderijen aangevallen, een munitiedepot in Sergeevka vernietigd en de 2 USV's die Novorossiysk hebben aangevallen zouden in die positie geraakt zijn doordat een Russische officier al eens graag een aantal flessen Wodka lust volgens een Russische Milblogger.

Het front is een volledige stalemate. Het is zoals gewoonlijk de Westerse media die de schijn opwerpt dat de Oekraïners alleen maar achteruit gedrukt worden door hun oogkleppen-visie op plekken zoals Chassiv Yar. Wie heeft Russische desinformatie nodig als in je eigen leefwereld elke idioot die net goed genoeg is om voor Dag allemaal of de Joepie te schrijven, artikels kan publiceren voor kranten en aan de hand van die "research" een hoop onzinnige opiniestukken mag schrijven die kant noch wal raken.

Oekraïne heeft vorige week nochtans verschillende dorpen heroverd in de omgeving van Bachmoet en ook in Vovchansk boeken de Oekraïners langzaam vooruitgang.

Afgelopen week ook weer een aantal olieraffinaderijen aangevallen, een munitiedepot in Sergeevka vernietigd en de 2 USV's die Novorossiysk hebben aangevallen zouden in die positie geraakt zijn doordat een Russische officier al eens graag een aantal flessen Wodka lust volgens een Russische Milblogger.

Het front is een volledige stalemate. Het is zoals gewoonlijk de Westerse media die de schijn opwerpt dat de Oekraïners alleen maar achteruit gedrukt worden door hun oogkleppen-visie op plekken zoals Chassiv Yar. Wie heeft Russische desinformatie nodig als in je eigen leefwereld elke idioot die net goed genoeg is om voor Dag allemaal of de Joepie te schrijven, artikels kan publiceren voor kranten en aan de hand van die "research" een hoop onzinnige opiniestukken mag schrijven die kant noch wal raken.
Ik dacht gelezen te hebben dat de Russen in Vovchansk weer terrein aan het winnen waren? En het beeld dat Oekraïne slechts lijdzaam incasseert is inderdaad fout. Rusland heeft nog steeds voldoende gaten in haar luchtruim, waardoor de AFU aanvallen kan uitvoeren op depots en raffinaderijen. Mocht het Westen gevoelig meer langeafstandsraketten voorzien aan Kiev, zou dat een zeer gevoelige impact hebben op de Russische oorlogsmachine. En dat is het probleem: er is wel steun en de meest acute problemen zijn voorlopig opgelost, maar de steun is onvoldoende om het initatief over te nemen, momentum op te bouwen en Rusland weer over de grens te duwen.

Oekraïne incasseert wel en probeert hier en daar wel terrein weer in te nemen, maar heeft het initatief niet laat staan dat het momenteel in staat is een offensief uit te voeren. De F-16's komen eraan, maar dan hoop ik voor hen dat er ook meteen extra Patriotbatterijen worden aangevoerd. De VS heeft er meer dan genoeg.

Idd... echt vuil, misselijkmakend. :sick:

Rusland beweert dat het 'de val van een Oekraïense luchtdoelraket' is en ze zelf enkel "militaire installaties" heeft geraakt.

Tuurlijk, die Oekraïense raketten hebben altijd de neiging te vallen op ziekenhuizen en medische centra, appartementsgebouwen, etc... Ik lees hier dat één of andere Russische zender het zelfs op Azovbrigade steekt en het als een false flag ziet... Hun propagandamachine is ook niet goed afgesteld.

:sop:

Rusland beweert dat het 'de val van een Oekraïense luchtdoelraket' is en ze zelf enkel "militaire installaties" heeft geraakt.

Tuurlijk, die Oekraïense raketten hebben altijd de neiging te vallen op ziekenhuis en medische centra, appartementsgebouwen, etc... Ik lees hier dat één of andere Russische zender het zelfs op Azovbrigade steekt en het als een false flag ziet... Hun propagandamachine is ook niet goed afgesteld.

:sop:
Dat is natuurlijk onzin. Uiteraard kunnen brokstukken onbedoelde schade veroorzaken, maar de Russen zijn wel meesters in het op flessen trekken en hun paraplu open te trekken dat ze enkel militaire doelwitten bestoken.

Wat mij betreft omvat het woord 'meesters' dan niet het gevolg dat het zo klaar is als wat dat hun excuses goedkope leugens zijn.

Dat is gewoon het bewijs dat de uitleg van het Kremlin gelogen is: 'het gaat om brokstukken van een luchtafweerraket van Oekraïne zelf'.

Zouden beelden zijn van de inslag. Ik zeg zou want is HLN en zie het nog nergens anders.

Klopt idd.
Volledige intacte raket met een geclaimde precisie van 10-20m die op minstens 200m van eender welk normaal doelwit (zavod artem, regeringsgebouwen, enz) neerkomt.
Kinderziekenhuis geraakt, vruchtbaarheidsziekenhuis geraakt en een 3e ziekenhuis in Dnipro. Wat n toeval.

Rusland doet zo'n dingen al zover je kan teruggaan, Syrië, Tsjetsjenië, Dagestan, Afghanistan,...
Gewoon terreur om de bevolking en politieke wil te breken en dan hun eisen op te leggen.

Probleem is: al druk je die Russen met de neus op dat filmpje, ze gaan blijven beweren dat het oftewel fake is oftewel brokstukken zijn. En ze doen gewoon verder omdat niemand hen gaat tegenhouden. Oekraïne wil wel, maar heeft daarvoor niet de tools die het Westen in overvloed heeft.

Laatst bewerkt:
Een razernij voelen opborrelen en daarna de schouders ophalen, zo voel ik me bij zulke berichten.
De NAVO gaat weer samenzitten, een schuif opentrekken om te kijken of er nog een sanctiepakket ligt en daarna zichzelf op de borst kloppen.
Ze hadden al lang (een deel van) Rusland moeten herleiden tot de grootste parking op het Europese continent. Dat is de enige taal dat ze begrijpen in Moskou.

Een razernij voelen opborrelen en daarna de schouders ophalen, zo voel ik me bij zulke berichten.
De NAVO gaat weer samenzitten, een schuif opentrekken om te kijken of er nog een sanctiepakket ligt en daarna zichzelf op de borst kloppen.
Ze hadden al lang (een deel van) Rusland moeten herleiden tot de grootste parking op het Europese continent. Dat is de enige taal dat ze begrijpen in Moskou.
En het de Europese unie zal wel ook weer met het vingertje zwaaien terwijl Orban die momenteel de leider is van het land dat de voorzitter van Europa is lekker op de koffie in Rusland. En dan geloven we dat we respect afdwingen als Europa / NAVO. Hoog tijd dat we eens inzien hoe belachelijk we ons wel niet gedragen met onze morele superioriteit

Wie Moskou herleidt tot een parking, herleidt zichzelf tot een parking. Dat dan ook weer. De wereld had er heel anders gezien zonder kernwapens. Misschien bloediger, maar dat verbleekt bij de totale reddeloosheid van een kernoorlog.

Ik blijf het vreemd vinden, de russen vechten met een hoop dronkaards en nog net niet met wapens getekend op een stuk karton. TOT er iets geraakt wordt zoals dat ziekebhuis dan is het ineens high tech raketten die opzettelijk zo een doel kunnen raken.

Ik blijf het vreemd vinden, de russen vechten met een hoop dronkaards en nog net niet met wapens getekend op een stuk karton. TOT er iets geraakt wordt zoals dat ziekebhuis dan is het ineens high tech raketten die opzettelijk zo een doel kunnen raken.
Dat is in mijn ogen een terechte opmerking.

Terug
Bovenaan