Oorlog tussen Rusland en Oekraïne (2022-...)

Indien waar getuigt dus weerom van de absolute meedogenloosheid van de Russen.
Piloten, boordpersoneel, whatever, sorry, collateral damage...

Tver, dat is precies dichtbij Moskou.

Lijkt me dus in ieder geval extreem onwaarschijnlijk dat Oekraine er voor iets tussen zat (maar vermoedelijk gaan de Russen dat wel beweren?). Drone aanvallen op stilstaande gebouwen en installaties, tot daar aan toe, maar een vliegtuig in volle vlucht is toch andere koek lijkt me.

Indien hij omgekomen is, kunnen we hopen dat Wagner implodeert en in het beste geval opnieuw in opstand komt t.o.v. het kremlin.
Voor Oekraïne is dat idd wa tver. Maar sws zal Rusland ze wel beschuldigen (hoe kan het ook anders).

Tver, dat is precies dichtbij Moskou.

Lijkt me dus in ieder geval extreem onwaarschijnlijk dat Oekraine er voor iets tussen zat (maar vermoedelijk gaan de Russen dat wel beweren?). Drone aanvallen op stilstaande gebouwen en installaties, tot daar aan toe, maar een vliegtuig in volle vlucht is toch andere koek lijkt me.

Indien hij omgekomen is, kunnen we hopen dat Wagner implodeert en in het beste geval opnieuw in opstand komt t.o.v. het kremlin.
En als hij er niet inzat, over land reizen terwijl het passagiersmanifest aangaf dat hij in het vliegtuig zat, dan zitten ze in Moscow toch wel met een probleempje denk ik...

Dag op dag 2 maanden geleden dat de Wagner mutenij een vliegtuig en 2? heli's neerschoot.
Dmitry Utkin, de oprichter van Wagner, zou ook op de passagierslijst staan.
En natuurlijk zijn de russen al aan het zeggen dat het een terreuraanslag was...

Strelkov aan het sterven id gevangenis, Surovikin 'verdwenen', Peskov nietmeer gezien sinds 9 augustus, Prigo en Utkin dood.
Alles volgens plan!

Dan geven ze ineens toe dat hun IADS op geen hol trekt en Oekraïne eender welk vliegtuig in Russisch luchtruim kan neerhalen. :unsure:

"As for Prigozhin, I can say for now: today he really flew to Russia from Africa, with him was the entire command staff of the Wagner PMC.
"It will be a miracle if he is on another plane," they tell me."

En als boodschap zou dit compleet bij Poetin passen, net als het gebeurd wordt ie gefotografeerd met een orkest (Wagner bijnaam was 'het orkest")

Feit dat zijn naam op de passagierlijst staat is al een weggever dat hij er juist niet op zat.
...en om het Westen te doen geloven dat die man voorgoed verdwenen is. Om maanden later zwaarbewapend te verschijnen aan het front bij een belangrijk Russisch offensief.
Ik verschiet van niks meer, elk scenario lijkt me mogelijk met die onvoorspelbare Russen.

Terug
Bovenaan