Ern zijn paar posts van Oekraïnse soldaten welke spreken over inzet van bepaalde gassen in de loopgraven, natuurlijk is dit niet onafhankelijk bevestigd.Waar heeft Rusland chemische wapens ingezet in deze oorlog?
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ern zijn paar posts van Oekraïnse soldaten welke spreken over inzet van bepaalde gassen in de loopgraven, natuurlijk is dit niet onafhankelijk bevestigd.Waar heeft Rusland chemische wapens ingezet in deze oorlog?
Dat is wat Oekraïne zegt.Waar heeft Rusland chemische wapens ingezet in deze oorlog?
ok gratis dus niet: https://edition.cnn.com/2022/10/13/politics/elon-musk-spacex-starlink-ukraine/index.htmlDat is een urban legend. Het Amerikaanse ministerie van defensie betaalt Starlink voor het gebruik van die terminals. Bovendien heeft Elon tijdens de oorlog een behoorlijke ommekeer gemaakt en heeft hij tijdens cruciale momenten in het conflict Starlink zelfs uitgeschakeld aan het front.
Nu begrijp ik wel dat Starlink moet oppassen dat ze niet onder de Amerikaanse regelgeving rond wapenexporteurs zouden vallen omdat hun technologie gebruikt wordt in een gewapend conflict. Maar het is nu ook niet alsof het Elon's eerste keer is dat hij een dictator openlijk loopt op te vrijen.
Er zullen andere redenen zijn voor zijn acties bij Twitter. Maar het is wel een handig bijproduct.
Logisch. Rusland heeft een hoop gedoneerd aan de Oekraïense Boerenbond.Nog niet gepost hier:
![]()
Ukraine Has Caught Up With Russia’s Tank Numbers, Data Signal
New data on military aid to Ukraine highlights a significant change in the balance of heavy weapons on the nation’s battlefields after more than 16 months of war.www.bloomberg.com
Oekraïne zou nu meer actieve (!) tanks hebben dan Rusland.
Logisch. Rusland heeft een hoop gedoneerd aan de Oekraïense Boerenbond.
Ik dacht dat het gebruik van clusterbommen illegaal was, maar Amerika heeft dat akkoord blijkbaar niet ondertekend.Het grote nadeel van die clustermunitie is dat jaren na de oorlog mensen ledematen zullen verliezen door niet-ontplofte munitie, dat gaat nog lang duren voor alles daar veilig genoeg is.
En Oekraïne en Rusland hebben het aldus ook niet ondertekend. En dat is dus slecht nieuws voor Poetin.Ik dacht dat het gebruik van clusterbommen illegaal was, maar Amerika heeft dat akkoord blijkbaar niet ondertekend.
https://en.wikipedia.org/wiki/Convention_on_Cluster_Munitions

Ik vraag me gewoon dan af hoe europa of andere landen die het verdrag ondertekend hebben hier op reageren feitelijk.En Oekraïne en Rusland hebben het aldus ook niet ondertekend. En dat is dus slecht nieuws voor Poetin.
Hij kan nu op de staatsmedia staan brullen, roepen en tieren over een verdere escalaties van het Westen en zeggen dat het gebruik verboden is, maar dat is het dan ook denk ik?![]()
Het lijkt dat ze het wel steunen.Ik vraag me gewoon dan af hoe europa of andere landen die het verdrag ondertekend hebben hier op reageren feitelijk.
Eigenlijk gestoord hoeveel zij kunnen leveren aan Oekraïne. En dit is amper geavanceerd materiaal, dan denken mensen nog dat Rusland iets tegen de VS/NATO zou kunnne beginnen.
initieel op zijn kosten, nadien heeft de Amerikaanse regering dat op zich genomenDat is een urban legend. Het Amerikaanse ministerie van defensie betaalt Starlink voor het gebruik van die terminals. Bovendien heeft Elon tijdens de oorlog een behoorlijke ommekeer gemaakt en heeft hij tijdens cruciale momenten in het conflict Starlink zelfs uitgeschakeld aan het front.
Nu begrijp ik wel dat Starlink moet oppassen dat ze niet onder de Amerikaanse regelgeving rond wapenexporteurs zouden vallen omdat hun technologie gebruikt wordt in een gewapend conflict. Maar het is nu ook niet alsof het Elon's eerste keer is dat hij een dictator openlijk loopt op te vrijen.
Er zullen andere redenen zijn voor zijn acties bij Twitter. Maar het is wel een handig bijproduct.
Dan toch nog pushback van Spanje, duitsland en UK
https://www.politico.eu/article/spa...-sending-cluster-bombs-to-ukraine-russia-war/
https://www.reuters.com/world/europ...r-munitions-ukraine-minister-says-2023-07-07/
En waar stopt dat deugdpronken dan? Bij het EVRM? Bij oorlogsmisdaden? Bij kernwapens? Ah ja want de russen doen het ook....Ik snap er geen snars van. De russen lobben al van dag 1 clusterbommen op Oekraïnse steden. Maar het argument dat die landen aanhalen is risico op burgerslachtoffers?
Ik dacht dat we eindelijk voorbij de deugdpronkfase waren in Europe. Maar dat is blijkbaar een reflex die moeilijk sterft.
En waar stopt dat deugdpronken dan? Bij het EVRM? Bij oorlogsmisdaden? Bij kernwapens? Ah ja want de russen doen het ook....
Kijk er wordt hier nogal tegengas gegeven als iemand een vergelijking maakt met Amerika maar dit is dan bon ton?
Het getuigt tenminste dat Europa hier een niet hypocriete houding aanneemt en dat kan je alleen maar aanmoedigen. Wat van sommigen hier niet gezegd kan worden.
Kan het nu niet vinden maar het VK heeft een amendement in hun clustermunitiewet die 3e landen toelaat van deze te gebruiken in geval het VK ze om hulp vraagt. Is ongeveer verwoord als : "Het VK is niet tegen cluster gebruik als we niet zelf de eindbeslissing nemen."En waar stopt dat deugdpronken dan? Bij het EVRM? Bij oorlogsmisdaden? Bij kernwapens? Ah ja want de russen doen het ook....
Kijk er wordt hier nogal tegengas gegeven als iemand een vergelijking maakt met Amerika maar dit is dan bon ton?
Het getuigt tenminste dat Europa hier een niet hypocriete houding aanneemt en dat kan je alleen maar aanmoedigen. Wat van sommigen hier niet gezegd kan worden.