Oorlog tussen Rusland en Oekraïne (2022-...)

Opgezet spel om Wagner een uitweg te geven en poetin manoeuvreerruimte in Oekraïne te geven dus. En meteen even testen wie te vertrouwen is en hoe de wereld reageert. Niet eens heel dom.
Een deel van de bevolking heeft dit nu wel gezien (via via), en er was even verwarring, dus dit verzwakt toch wel de oorlog tegen Oekraïne (op lange termijn)?
Maar nu kan hij dit verkopen als 'moest de oorlog mislukken' dan is het de schuld van ... (en niet meer Poetin zijn schuld)?

Of hoe moeten we dit nu echt bezien op de lange termijn?

Amai, de wit Russische oppositie zal zich nu ook wel eventjes koud gepakt voelen. Die waren al volop aan het dromen van een leven zonder Russisch juk op de schouders.

Echt dieptepunt voor Rusland in deze oorlog.
De generaals die ruzie maken tegen elkaar en een huurlingleger dat nog net niet naar de hoofdstand trekt "mars v rechtvaardigheid" om rekening te vereffenen.
Het moraal van de russiche soldaat moet nu echt wel onder het vriespunt zitten. Die denkt nu waarschijnijk echt f*ck this crap. (maar dan int russisch)

Poetin is nu toch compleet belachelijk gemaakt geweest? Spijtig had gehoopt op een paar weken of maanden burgeroorlog.
Hij wordt al 485 dagen (of hoelang is het al), belachelijk gemaakt. Ik denk niet dat Poetin het interesseert wat jij of ik over hem denken he.

Morgen in de Russische kranten

Redder des vaderland en onze nieuwe TOPgeneraal!

2023-06-02T183500Z_1215111228_RC27A0AD2ZRX_RTRMADP_3_UKRAINE-CRISIS-RUSSIA-PRIGOZHIN.jpg

De gewone Rus: Ach ja het leven gaat verder!

Als Prigozjin minister van Defensie wordt heeft hij alvast een indrukwekkend CV .. 😦

Wagner:

- verkrachtingen
- plunderen
- vermoorden van journalisten
- rekruteren van neo nazi's en criminelen
- folteringen
- massamoorden

Zou me niet verbazen als mars richting moskou in het donkere straks wordt verder gezet en we morgen wakker worden met weer nieuwe situatie.

Dit is al super bizarre oorlog geweest

Poetin is nu toch compleet belachelijk gemaakt geweest? Spijtig had gehoopt op een paar weken of maanden burgeroorlog.
Ik denk dat de Russen dat anders zien. En de oorlog gaat dus gewoon door, blijkbaar. Geen easy way out voor de Oekraïense strijdkrachten, tenzij ze een doorbraak kunnen doen en een klinkende overwinning behalen.

Ik betwijfel toch dat het opgezet spel was, hoor. Zijn toch wat dingen opgeblazen, en bv. dat vliegtuig neergehaald.
Als dit een Russisch toneel was, chapeau

Dus nu gaat Wagner terug naar hun kazernes.
Morgen:
- ofwel allemaal plat gebombardeerd door Putin
- ofwel gaat Wagner verder naar Moskou na goede nachtrust
- of terug naar Oekraïne ?
- of ... ?

Hallucinant eigenlijk.

Als Prigozjin minister van Defensie wordt heeft hij alvast een indrukwekkend CV .. 😦

Wagner:

- verkrachtingen
- plunderen
- vermoorden van journalisten
- rekruteren van neo nazi's en criminelen
- folteringen
- massamoorden
Was hij het ook niet die voorstander was om nukes in te zetten in Oekraïne?
Putin kan dan zeggen "Ja, maar dat heeft hij op eigen houtje beslist. Je weet toch tot wat hij in staat is wanneer hij z'n zin niet krijgt."

Terug
Bovenaan