Oorlog tussen Rusland en Oekraïne (2022-...)

De kans is dan reeël dat Gerasimov zal worden opgevolgd door Mikhail Mizintsev indertijd door Poetin ontslagen, wat al tot onenigheid heeft geleid. Terug iemand die niet vies is van 'brutaliteit'.

Maar wat levert dat Putin juist op?

Behalve wat neergeknalde helicopters, een neergehaald waardevol vliegtuig, opengebroken banen (was dat detail nodig? :-D ) , een eigenhandig door Rusland zelf opgeblazen groot oliedepot in Rostov (nb om Wagner logistiek te dwarsbomen), en een zwaar geschonden reputatie als autoritaire untouchable leider?

Kom kom...
Ontzenuwing van hoogoplopende frustraties tussen Wagner en de legertop. We zien wel of Shoigu en Gerasimov vertrekken en welke rol Wagner gaat spelen. Ik vind het ook allemaal absurd, misschien is het een uit de hand gelopen Russische melodrama.

Als de militaire top effectief vervangen wordt door Prigo gezinde mensen, is dit toch het begin van het einde van het Putin regime? Putin staat en valt toch met zijn leger? De legerleiding heeft hij dan niet meer in het gareel, de FSB evenmin. Dit zijn geen barsten, maar dikke scheuren voor zijn presidentiële functie.

Ik begrijp ook echt niet waarom het dan net Loekasjenko is die onderhandeld zou hebben met Prigozjin.

Dat is toch raar? Heeft Poetin dat dan aan Loeka gevraagd om dat te doen? En hoe heeft Loeka dan de autoriteit om "de veiligheid van Wagnerleden garanderen" (dixit vrt) in Rusland? Durfde er niemand van de Russische top om zelf te gaan babbelen met Prigo? Of was dat een initiatief van Loeka zelf, zonder dat Poetin op de hoogte was? (wat op zich ook vreemd zou zijn)

Wat een vreemde dag... hoe dan ook zal het toch iets teweeg brengen. Russische defensie die (weeral) gewijzigd wordt onder druk van Prigo, de Russische bevolking die toch ook ongerust wordt, meer macht voor Prigo en Wagner aangezien ze de big dick contest gewonnen hebben, enz.

Mensen die geloven in opgezet spel: wat heeft Rusland dan gewonnen? Tenzij de laatste scène van het toneel nog moet beginnen ofzo :unsure:

Ik begrijp ook echt niet waarom het dan net Loekasjenko is die onderhandeld zou hebben met Prigozjin.

Dat is toch raar? Heeft Poetin dat dan aan Loeka gevraagd om dat te doen? En hoe heeft Loeka dan de autoriteit om "de veiligheid van Wagnerleden garanderen" (dixit vrt) in Rusland? Durfde er niemand van de Russische top om zelf te gaan babbelen met Prigo? Of was dat een initiatief van Loeka zelf, zonder dat Poetin op de hoogte was? (wat op zich ook vreemd zou zijn)

Wat een vreemde dag... hoe dan ook zal het toch iets teweeg brengen. Russische defensie die (weeral) gewijzigd wordt onder druk van Prigo, de Russische bevolking die toch ook ongerust wordt, meer macht voor Prigo en Wagner aangezien ze de big dick contest gewonnen hebben, enz.

Mensen die geloven in opgezet spel: wat heeft Rusland dan gewonnen? Tenzij de laatste scène van het toneel nog moet beginnen ofzo :unsure:
Wat heeft Rusland verloren? Ook niets. Dat vliegtuig zou al van een paar maanden geleden zijn.
Kans voor Rusland om orde op zaken te stellen, Wagner een way out te geven en vertrouwen te testen. Tegelijk eens kijken hoe de wereld reageert.

Net omdat er zo veel gekke kanten aanzitten (Loeka, het absolute gebrek aan verzet,...) zou het me niet verbazen.
Ik zeg niet dat het per se zo is, maar het verhaal van een onderhandeling geloof ik ook niet zo snel..

Plot twist kan ook nog zijn dat Loekasjenko nu eigenlijk stiekem Prigo steunt, en dat ze het op een andere manier gaan oplossen dan Moskou te bestormen :unsure:
Het lijkt toch onwaarschijnlijk dat het helemaal voorbij is. Prigo zegt dat ze terug naar Oekraïne gaan om hun posities in te nemen, alsof er niks gebeurd is ofzo :wtf:

Wat heeft Rusland verloren? Ook niets. Dat vliegtuig zou al van een paar maanden geleden zijn.
Kans voor Rusland om orde op zaken te stellen, Wagner een way out te geven en vertrouwen te testen. Tegelijk eens kijken hoe de wereld reageert.

Net omdat er zo veel gekke kanten aanzitten (Loeka, het absolute gebrek aan verzet,...) zou het me niet verbazen.
Ik zeg niet dat het per se zo is, maar het verhaal van een onderhandeling geloof ik ook niet zo snel..

Had Wagner een "way out" nodig dan? En hebben ze die nu gekregen?
En op welke manier hebben ze "orde op zaken gesteld"?

Wat heeft Rusland verloren?

ze verliezen wagner, ze verliezen gezicht omdat putin aan zijn eisen moet toekomen na zijn mars op moskou, hij gaat zelfs na eerst op nationale tv te verkondigen dat de verrader gestraft zal worden en gerechtigheid niet zal ontlopen, hem nu immuniteit toekennen.

Voor prigo is het een gigantische win, hoeft niet te ontbinden, hoeft niet meer naar het front, krijgt amnestie en heeft laten zien dat hij ballen heeft en een sterke man is die zelfs putin onder tafel krijgt.

(er zouden trouwens wel enkele schermutselingen plaats gevonden hebben die levens gekost hebben en ook enkele helikopters)

En daarom rukte Prighozin letterlijk op naar Moskou, waardoor Putin in zijn hemd staat nationaal en internationaal?

Alé kom zeg.
Beetje rustig he. Ik beweer absoluut niets met zekerheid maar zeg enkel dat het me niet zou verbazen. Rusland geeft geen fuck om wat wij denken, enkel wat het binnenland denkt. Hoeveel weet de bevolking denk je?
Wij zien het als nederlaag, hij verkoopt het als onderhandelde overeenkomst om bloedvergieten te vermijden.

Heb jij verklaringen voor wat we vandaag zagen?

Putin kan de oude legertop aan de kant schuiven.
Na een staatsgreep waarbij Putin op zijn blote knieën moest smeken om niet naar Moskou op te rukken!?

Maar alé, hoe kunnen sommigen nu werkelijk denken dat dit echt het plan was van Putin? :laugh:

Ik voel mij weer in de Matrix of zo.

Na een staatsgreep waarbij Putin op zijn blote knieën moest smeken om niet naar Moskou op te rukken!?

Maar alé, hoe kunnen sommigen nu werkelijk denken dat dit echt het plan was van Putin? :laugh:

Maar enfin. Ik zeg niet dat het zo is. Ik zeg enkel dat het me niet zou verbazen na alle bizarre dingen die we in deze oorlog al zagen.
En opnieuw, heb jij verklaringen voor wat we zagen vandaag? :unsure:

Volgens 1 van de BBC analisten zou het ook kunnen dat Prigozhin gewoon gestopt is omdat hij gehoopt had dat iedereen zich achter hem zou scharen. Dat gebeurde niet, want ze zouden Moskou niet binnen geraakt zijn zonder echt te vechten (i.t.t. Rostov).

Dus volgens die analist heeft Prigo op die manier eigenlijk gegokt en verloren. Dat gaat sowieso nog gevolgen hebben.

Wagner gaat terug naar Oekraïne en Afrika. De Rostov Arena wordt momenteel verlicht met de kleuren van de Russische vlag en de boodschap "We are one people, and we are fighting with one external enemy. We believe in the Russian people and our President."

De liefde van het Russische volk voor president Poetin is blijkbaar gigantisch. 80 procent stond al achter Poetin, als er een nieuwe peiling wordt gehouden kan het wel oplopen naar 90 à 95 procent. Het is wel zo dat z'n populariteit stijgt bij onrusten.

Join the club, ik heb dat wel vaker hier op het forum.

Maar enfin. Ik zeg niet dat het zo is. Ik zeg enkel dat het me niet zou verbazen na alle bizarre dingen die we in deze oorlog al zagen.
En opnieuw, heb jij verklaringen voor wat we zagen vandaag? :unsure:

Wagner dat zich blauw ergerde aan het amateurisme van het Russische leger.
Rusland dat van plan was om alle Wagner soldaten een contract te laten ondertekenen met het Russische leger.
En dan een Russische raketaanval (mogelijks per vergissing) op een groep Wagner soldaten gisterenavond.
Prigo zat al wekenlang te zeiken op het Russische leger, en had er echt genoeg van.

Zoiets?

Wagner gaat terug naar Oekraïne en Afrika. De Rostov Arena wordt momenteel verlicht met de kleuren van de Russische vlag en de boodschap "We are one people, and we are fighting with one external enemy. We believe in the Russian people and our President."

De liefde van het Russische volk voor president Poetin is blijkbaar gigantisch. 80 procent stond al achter Poetin, als er een nieuwe peiling wordt gehouden kan het wel oplopen naar 90 à 95 procent.

Ben je nu serieus? 😅
Je denkt toch niet dat die oplichting van dat stadium een spontane actie is van een of ander individu dat zich geroepen voelde dat klaar te krijgen? En net zoals al die referenda en stemmigen in rusland zal idd 99% van het volk achter de president staan. 🙃 Waarschijnlijk de helft wel om hem neer te knuppelen maar daar zullen ze niet direct voor uitkomen.

Join the club, ik heb dat wel vaker hier op het forum.

Wagner dat zich blauw ergerde aan het amateurisme van het Russische leger.
Rusland dat van plan was om alle Wagner soldaten een contract te laten ondertekenen met het Russische leger.
En dan een Russische raketaanval (mogelijks per vergissing) op een groep Wagner soldaten gisterenavond.
Prigo zat al wekenlang te zeiken op het Russische leger, en had er echt genoeg van.

Zoiets?
Ja daar ben ik in mee, en dan de plotse door Luka onderhandelde terugtrekking? Die past totaal niet in dat scenario.

De liefde van het Russische volk voor president Poetin is blijkbaar gigantisch. 80 procent stond al achter Poetin, als er een nieuwe peiling wordt gehouden kan het wel oplopen naar 90 à 95 procent. Het is wel zo dat z'n populariteit stijgt bij onrusten.
Ga eens gauw terug naar uwe trollfarm he kameraad.

Terug
Bovenaan