Oorlog tussen Rusland en Oekraïne (2022-...)

Ik weet niet welk gevoel ik hier bij moet hebben :unsure:
Bang? Blij? Benieuwd?

Dit lijkt me toch niet snel in de kiem te kunnen worden gesmoord?

Op zich is Wagner veel te klein om een coup te kunnen plegen. De vraag is echter of reguliere elementen Wagner zullen vervoegen... En dan is er veel mogelijk.

Ik weet niet welk gevoel ik hier bij moet hebben :unsure:
Bang? Blij? Benieuwd?

Dit lijkt me toch niet snel in de kiem te kunnen worden gesmoord?
Hadden we maar een glazen bol, want deze wending kan alle kanten uitgaan. Het kan het begin van iets héél groot zijn, maar het kan ook niets zijn. Wat Wagner betreft: als de kop van de slang is, lijkt het me ook gedaan met hen.

It's HAPPENING

2Nnb.gif

Laatst bewerkt:
Wagner heeft niet de stootkracht om het Russische leger aan te kunnen, dus ik ben benieuwd wat Prigy van plan is. De boel overnemen, Shoigu en Gerasimov martelen, en dan eventjes de oorlog verderzetten op zijn Wagners lijkt me een totaal onrealistisch scenario. Zoals hierboven: Nacht van de Lange Messen, wat ook met de SA gebeurde. Situatie liep toen ook uit de hand en Hitler moest hen uiteindelijk (zeer gewelddadig) ontbinden. De SS bleef dan over.

Ben dan wel benieuwd wat het gevolg gaat zijn voor de operaties van Wagner in Afrika.

General Suroviking "Armageddon" published a video calling Wagner to "obey the Supreme Commander".

"I have just returned by the order of the Ministry of Defence from the zero line, where our forces, our commanders, our soldiers, volunteers carry out the objective, fighting the superior enemy forces to death, take casualties, but stand on their positions.

I appeal to the leadership, commanders and fighters of PMC Wagner: Together with you, we walked a difficult path. Together with you, we fought, we took risks, we took losses, but overcome together. We are of the same blood. We are warriors.I call on you to stop. The enemy is waiting for our internal political situation to aggravate.

We shouldn’t play into the enemy’s hand in this difficult time for the country."It needs to be done before it’s too late: to obey the will and order of the people-elected President of the Russian Federation.

Stop the columns, and return them to their permanent positions and places of concentration.To solve all problems with civil means only under the leadership of the Supreme Commander of the Russian Armed Forces.

Wagner on the move?

Mja, slechts 25.000 man, geen munitievoorraden, en zijn zogezegde vriend Surovkin die hem zelfs niet steunt.

Prighozin is toast.

(Of misschien moet Oekraïne hem snel met ammo bevoorraden?
Wie heeft die wending op zijn bingokaart staan voor 2023 :-D )

Laatst bewerkt:
Mja, slechts 25.000 man, geen munitievoorraden, en zijn zogezegde vriend Surovkin die hem zelfs niet steunt.

Prighozin is toast.
Als het reguliere leger samenspant... wat kan, aangezien ze zelf kwaad zijn op de legerleiding
Ik ben even een paar uur weg van het internet en ineens lees ik dit? Holy shit! Spannende uren daar.
never leave the internets!
Hij had beter richting Oekraïene gegaan en zich daar overgegeven om ingezet te worden met NATO materiaal.
Hij is geen NATO buddy he.

Zou dit ook niet de gelegenheid zijn om in Rusland een staat van beleg af te roepen en over te schakelen naar een "totale Mobilmachung" zoals Goebbels dat eens declameerde in zijn befaamde Sportpalastrede? Nun, Volk, steh auf, und Sturm, brich los!

Prighozin is toast.

Oh zo'n vogel voor de kat is hij volgens mij niet. Hij heeft een enorm bereik en veel invloed. Surovkin helemaal niet nodig.

Avondland zei:
Zou dit ook niet de gelegenheid zijn om in Rusland een staat van beleg af te roepen en over te schakelen naar een "totale Mobilmachung" zoals Goebbels dat eens declameerde in zijn befaamde Sportpalastrede? Nun, Volk, steh auf, und Sturm, brich los!

Komt er ooit een beter moment dan dit?

Er is slechts één vonkje nodig nu. Eéntje. UKR saboteurs die een vuurgevecht uitlokken en voila totale paniek.

En wat dan? Stel: Prigozhin trekt naar het Kremlin en slaagt er in om een coup te plegen. Wat volgt nadien? Prigy als president of levenslang dictator?
Prigy als president/dictator is niet veel anders dan Putin.
Met dit verschil dat hij mogelijks gewoon de terugtrekking beveelt van het volledige leger uit Oekraïene.

Nu bon, allemaal hypotheses die op niets slaan. Gewoon afwachten en we zien wel wat er komt.

Terug
Bovenaan