Oorlog tussen Rusland en Oekraïne (2022-...)

Ik begrijp ook niet waarom Rusland denkt dat het geloofwaardig is om die aanslag op Oekraïne te steken. Dat er al eens onschuldige slachtoffers vallen door een slecht afgestelde drone of raket kan gebeuren in een oorlog, maar even een aantal hitmen inhuren om 100+ mensen af te knallen in een volle concerthal is toch echt geen modus operandi van Kiev. In welk universum denkt Rusland dat het Westen dit gaat geloven en massaal Oekraïne afvallig wordt?

En ja ... "muh maar CIA ..." ... dat het ontstaan van de IS indirect te "danken" is aan de VS kan dan mischien nog wel beargumenteerd worden (Washington is rechtstreeks verantwoordelijk voor de instabiliteit in de regio waardoor IS is kunnen ontstaan), maar het is heel ongeloofwaardig dat deze aanslag is geïnitieerd vanuit Kiev of Washington.
 
En ja ... "muh maar CIA ..." ... dat het ontstaan van de IS indirect te "danken" is aan de VS kan dan mischien nog wel beargumenteerd worden (Washington is rechtstreeks verantwoordelijk voor de instabiliteit in de regio waardoor IS is kunnen ontstaan),...
Het is tijd om Tucker te bellen.

In welk universum denkt Rusland dat het Westen dit gaat geloven en massaal Oekraïne afvallig wordt?

Hier zal op de extreemrechtse kaart ingespeeld worden op de vooravond van de verkiezingen. ISIS is niet dood. Immigranten zijn een gevaar. Rechts aan de macht helpen rendeert veel beter. Dat zal Oekraïne geen goed doen.

ofwel

 
Laatst bewerkt:
Moet je eens inbeelden dat je 25 jaar geleden had gezegd dat russische kruisraketten door Pools luchtruim gaan vliegen. Stukje bij beetje normaliseert Putin de situatie, stukje bij beetje schuiven de grensbakens van waar we "de lijn" trekken.

Maar we gaan hiervoor toch geen zotte dingen doen, hoor ik de Walter Zinzen van deze wereld al typen. Maar wat over 5 jaar. 10? Hoever heeft Putin de lijn dan geduwd? Hier gaat het over een spreekwoordelijke lijn. Voor veel Georgiërs is het een echte lijn wanneer ze op e nndag wakker worden en de grens ligt plots voorbij hun huis.

Dit is hoe Rusland werkt en onze politieke leiders hebben er nul antwoord op.
 
Voor wie hier altijd dweept met de zogenaamde kwaliteitskrant De Morgen en HLN maar een sensatie-gazet vindt, toch even melden: in de meer dan 70 pagina's tellende weekendkrant van De Morgen staat er geen letter over de aanslag in Moskou. En ik die dacht dat kranten toch het belangrijkste nieuws van de dag daarvoor hoorden te brengen. In HLN staat het op p.4. Man man man...
 
Voor wie hier altijd dweept met de zogenaamde kwaliteitskrant De Morgen en HLN maar een sensatie-gazet vindt, toch even melden: in de meer dan 70 pagina's tellende weekendkrant van De Morgen staat er geen letter over de aanslag in Moskou. En ik die dacht dat kranten toch het belangrijkste nieuws van de dag daarvoor hoorden te brengen. In HLN staat het op p.4. Man man man...
In De Standaard stond het wel vermeld. Wat "belangrijk" is, is relatief hé.
 
Voor wie hier altijd dweept met de zogenaamde kwaliteitskrant De Morgen en HLN maar een sensatie-gazet vindt, toch even melden: in de meer dan 70 pagina's tellende weekendkrant van De Morgen staat er geen letter over de aanslag in Moskou. En ik die dacht dat kranten toch het belangrijkste nieuws van de dag daarvoor hoorden te brengen. In HLN staat het op p.4. Man man man...
Ik denk dat dat vooral een praktisch probleem is/was. Ik veronderstel dat de inhoud van DM al naar de drukkerij was (of mss zelfs al gedrukt) en dat HLN met strakkere deadlines hun krant maakt, waardoor er nog last minute nieuws aan toegevoegd kan worden?
 
Als Putin - het Kremlin onzin uitkraamt is dat bijna ALTIJD om de Russen te sussen hoor, niet ons. Wie gelooft die onzin nu inderdaad. Wel dat is een groot deel van het eigen volk. M'n moet de eigen burgers en militairen in de waan houden dat alles gerechtvaardigd is en dat RU sterk staat.

De gedachtengang van Putin en co? Toch duidelijk: maffiabende - dictatoriaal.
 
Moet je eens inbeelden dat je 25 jaar geleden had gezegd dat russische kruisraketten door Pools luchtruim gaan vliegen. Stukje bij beetje normaliseert Putin de situatie, stukje bij beetje schuiven de grensbakens van waar we "de lijn" trekken.

Maar we gaan hiervoor toch geen zotte dingen doen, hoor ik de Walter Zinzen van deze wereld al typen. Maar wat over 5 jaar. 10? Hoever heeft Putin de lijn dan geduwd? Hier gaat het over een spreekwoordelijke lijn. Voor veel Georgiërs is het een echte lijn wanneer ze op e nndag wakker worden en de grens ligt plots voorbij hun huis.

Dit is hoe Rusland werkt en onze politieke leiders hebben er nul antwoord op.
https://en.wikipedia.org/wiki/2015_...On 24 November 2015 at,Force F-16 fighter jet.

Erdogan durfde het tenminste
 
UA lijkt redelijk zeker dat ze 2 schepen geraakt hebben.
Nog altijd geen bewijs maar ze vragen van wandelaars om foto's te nemen rond aanmeerplaats 91 , waar gisteren 2 landingsschepen lagen.
Kan natuurlijk zijn dat ze de kaai geraakt hebben, of dat de schade minimaal is, want normaal branden die dingen lijkt zot en valt het niet te verstoppen.

 
Wat een helden zeg. Terreur is toch wel echt het allerlaagste.
Tja, of je vermoordt burgers rechtstreeks, of je doet ze een legerpakje aan je stuurt ze zonder al te veel strategie naar een ander land om daar als te kanonnenvoer te dienen. Is het eerste werkelijk 'lager'? Ik zie Poetin als een nog veel grotere terrorist dan die IS'ers.
 
  • Leuk
Waarderingen: JBM
Voor wie hier altijd dweept met de zogenaamde kwaliteitskrant De Morgen en HLN maar een sensatie-gazet vindt, toch even melden: in de meer dan 70 pagina's tellende weekendkrant van De Morgen staat er geen letter over de aanslag in Moskou. En ik die dacht dat kranten toch het belangrijkste nieuws van de dag daarvoor hoorden te brengen. In HLN staat het op p.4. Man man man...
Heeft gewoon met druktijden te maken (zeker in het weekend, gezien dan de grootste oplages én het grootste aantal pagina's per krant gedrukt moet worden.

Achter een mogelijks sensationele reden, zit idd véél meer nuance.
 
Heeft gewoon met druktijden te maken (zeker in het weekend, gezien dan de grootste oplages én het grootste aantal pagina's per krant gedrukt moet worden.

Achter een mogelijks sensationele reden, zit idd véél meer nuance.
Klopt wss voor groot deel, maar je gaat me niet zeggen dat ze niet op 1 of 2 pagina's kunnen inbreken tot uur of 21? Want wat is anders nog het nut van een krant als je maar het nieuws tot 18u kunt meenemen?
 
Terug
Bovenaan