Oorlog tussen Rusland en Oekraïne (2022-...)

Ik zou ook bekennen in dat geval. Zelfs al had ik gewoon niks met de zaak te maken.

Je weet toch dat de kans zeer klein tot nihil is dat ze de binnenkant van een gevangenis gaan zien?

Zijn het eigenlijk verdachten of weten we al of het effectief de daders zijn?
Nineshots zegt het hier. Ja hoogstwss zijn het de daders maar de praesumptio innocentiae is hier dus onbestaande en een rechtsstaat onwaardig.
Op dit moment zijn dat verdachten.
 
Zijn gewoon normale Russische praktijken hoor. Lees de boeken van Politkovskaja (vermoord in 2006). "Verdachten" ontvoeren, folteren, vermoorden... is gewoon hoe het daar werkt.
 
Zijn gewoon normale Russische praktijken hoor. Lees de boeken van Politkovskaja (vermoord in 2006). "Verdachten" ontvoeren, folteren, vermoorden... is gewoon hoe het daar werkt.
Zijn normale praktijken overal...zolang het "onder de radar blijft". Het komt gewoon veel meer voor hoe verder dat je naar het Oosten/Midden-Oosten gaat zeker?

 
Mijn grootste 'vrees' (of gewoon een gevoel) is dat dit gebruikt gaat worden voor een nieuwe mobilisatie en nog hardere retoriek dat Oekraïne en alle Oekraïners uitgeroeid moeten worden. Gepaard met een nieuws push naar Kharkiv en zelfs Odesa als ze op één of andere manier de rivier overgeraken.

De bevolking in Moscow was het meeste tegen deze oorlog en gaat nu veel makkelijker meegaan in het verhaal dat UA 'duivels' zijn.
Als Poetin de stedelingen volledig op z'n hand krijgt kan ie Rusland nog dieper in de oorlogsgekte duwen.
 
Anderzijds heb ik toch altijd begrepen dat de "gewone rus" weinig wakker ligt van internationaal conflict zolang ze zich veilig kunnen voelen in het binnenland.
Volgens mij is dat in België ook zo en is het hier ook ieder voor zich als puntje bij paaltje komt?
De gemiddelde Belg kan het volgens mij worst schelen dat iemand anders crepeert als het er op aan komt. Zolang ze het zelf maar goed hebben.

Op dat vlak is de gemiddelde mens (ik spreek nu niet over jou en mij, ik spreek in het algemeen) ne 'hypocriet' en is het gewoon 'ikke ikke ikke'.

Maar goed dit is misschien iets te veel off topic.
 
Medvedev orakelt er toch ook weer ferm op los de laatste tijd. Op het geschifte af. En dat is toch een slimme mens? Jammer dat hij zich verlaagd heeft tot dat niveau.

Maar ja daarmee blijft hij 'in leven' zeker? Zolang je Poetin verafgodt zit je 'safe'. Dus ja bij nader inzien: Inderdaad een slimme mens.

En dan die Lavrov. Elke keer ik die zie denk ik: "Je bent een slechte acteur en je gelooft zelf niet wat je allemaal ligt te palaveren" Maar je ziet hem denken: "Ja sorry hé maar ik moet dat zeggen want anders .. :tongue:"

Medvedev is Medvedev. Maar het is Lavrov die de grootste val gemaakt heeft. Het wordt niet meer aangehaald, maar Lavrov was in de VS een bijzonder hoog aangeschreven en gerespecteerde diplomaat in de jaren 90 en 2000.
 
Het zou me ook niet verbazen mochten de Russen dit hebben laten 'passeren' en de komende tijd de nadruk gaan leggen op IS/illlegale migratie om zo de extreemrechtse partijen in Europa te 'steunen' bij de komende Europese verkiezingen..
 
Mijn grootste 'vrees' (of gewoon een gevoel) is dat dit gebruikt gaat worden voor een nieuwe mobilisatie en nog hardere retoriek dat Oekraïne en alle Oekraïners uitgeroeid moeten worden. Gepaard met een nieuws push naar Kharkiv en zelfs Odesa als ze op één of andere manier de rivier overgeraken.

De bevolking in Moscow was het meeste tegen deze oorlog en gaat nu veel makkelijker meegaan in het verhaal dat UA 'duivels' zijn.
Als Poetin de stedelingen volledig op z'n hand krijgt kan ie Rusland nog dieper in de oorlogsgekte duwen.
Dan nog zie ik niet snel de goed voorziene burgers van Moskou en st. Petersburg zich massaal opgeven voor het Russisch leger om te gaan vechten.
 
Voor Rusland komt het er op neer om de schuld in Oekraine te schuiven, ze vluchten richting het westen. Misschien was het de bedoeling als illegale immigrant Europa binnen te geraken? In hoeverre dat effectief realistisch was is nog een ander paar mouwen.
 
Russian TV airs fake video blaming Ukraine for Moscow attack

BBC die ontleedt hoe een video uitgezonden door een publieke omroep in Rusland een deepfake blijkt te zijn. Een Oekraïense officier zou erin lachen met de situatie in Moskou.

Niet enkel wat insinuaties dus, maar actief proberen Oekraine de pineut te maken.
Video is nergens nog te vinden en waarschijnlijk uit de nieuwsuitzending geknipt (als het uberhaupt al in de nieuwsuitzending was) want in de replay staat deze ook niet. Iedereen repost dezelfde screenshot. Lenta.ru had al direct vermeld dat de video op Zvezda waarschijnlijk een deepfake was. Zvezda heeft de deepfake verspreid en erkent dat het een deepfake is. Woopsie.

Er zal wel enorme hersengymnastiek voor nodig zijn om de link te leggen tussen ISIS en Oekraïne.
 
Laatst bewerkt:
Medvedev is Medvedev. Maar het is Lavrov die de grootste val gemaakt heeft. Het wordt niet meer aangehaald, maar Lavrov was in de VS een bijzonder hoog aangeschreven en gerespecteerde diplomaat in de jaren 90 en 2000.
Medvedev wordt door Putin gebruikt als spreekbuis voor de over the top uitspraken en simpelweg raaskallend om zich heen te slaan, waarschijnlijk zodat Putin zelf gematigder lijkt.
Lavrov was vroeger eerder de rationele stem die ook zeer gerespecteerd werd, en hoogstwaarschijnlijk ook wel gebruikt om de toon te zetten die Putin openlijk moeilijk kon uitdragen. Helaas heeft die zich achter de grote leider moeten scharen en is tegelijkertijd heel zijn geloofwaardigheid op het internationaal toneel kwijtgespeeld.
 
Zijn normale praktijken overal...zolang het "onder de radar blijft". Het komt gewoon veel meer voor hoe verder dat je naar het Oosten/Midden-Oosten gaat zeker?


Wel al meer dan 20 jaar geleden natuurlijk. Ondertussen zijn er een veelvoud aan aanslagen in Europa voorgevallen en denk niet dat we ooit soortgelijke taferelen gezien hebben.
 
Terug
Bovenaan