Oorlog tussen Rusland en Oekraïne (2022-...)

Volgens de Vlaming Eric Geenen in een Holandse talkshow is Poetin aan het winnen, maar hebben veel mensen dat nog niet door.

Vanaf 36min20
Rusland wint (bijna) elke dag wel wat terrein en ik heb nog niets gezien van een tegenoffensief en (Als ik naar de hoeveelheid aanvallen kijk) is er geen sprake van een mindere capaciteit bij de Russen in mankracht of materiaal.
Gehoord wel. Dagelijks wordt er verteld dat de Russen op punt van breken staan..

Ik hoop oprecht dat ik verkeerd ben en dat we binnenkort opeens een tegenoffensief te zien krijgen waar UA weken aan een stuk terrein kan terugwinnen.
Maar als ik eerlijk ben: ik denk dat Rusland veel sterker is dan dat er in onze beschikbare media rondgaat.
 
Geenen geniet enige bekendheid in de beleggerswereld omdat hij al jaren de nationale bank van België lastigvalt.
En die nu, denk ik, veel meer bekend is omdat hij de wappietoer is opgegaan. Waarom die hier moet aangehaald worden, is mij een raadsel.
 
Volgens de Vlaming Eric Geenen in een Holandse talkshow is Poetin aan het winnen, maar hebben veel mensen dat nog niet door.

Vanaf 36min20


Geen idee waarom zo'n wappie-shows hier gepost worden en waarom de woorden van een random Vlaming plots iets te betekenen hebben.
Een van hun vorige talkshows/uitzendingen heeft als titel "Andrew Tate is een rebelse puber in een gefeminiseerde wereld". Tate is een charlatan, een dief, en wordt verdacht van mensenhandel en uitbuiting. Maar hij zegt een paar "anti-woke" dingen en is plots een held voor zij die normaliter nochtans strenge justitie en straffen voorstaan.
 
Volgens de Vlaming Eric Geenen in een Holandse talkshow is Poetin aan het winnen, maar hebben veel mensen dat nog niet door.

Vanaf 36min20

Meh... hij zegt wat zaken waar je met boerenverstand zou zeggen, ja zoveel schulden dat is niet normaal en dat kan gewoon niet blijven bestaan. Of dat het lijkt ofdat banken to big to fail zijn, wat to big to safe geworden zijn. En hij claimt dat hij, zo slim als hij is, dit al 20 jaar heeft voorspeld. Een stilstaande klok is ook wel 1 keer in de tijd correct...
Hij zegt wat dingen zoals dat er in het verleden inflatie, hyperinflatie is geweest en dat dit gegarandeerd gaat terug komen. En dat Rusland een visionair was doordat ze zich onafhankelijk hebben gemaakt van de sancties... door goud op te kopen zodanig dat ze niet in hetzelfde weer kwamen als in 2007.
Ik noem een operatie die 3 dagen zou moeten afgerond zijn, en waar na 1+ jaar het er voor hen niet beter uit ziet, hun economie niet gaat als een trein nu niet zodanig visionair...
En ik geloof ook niet dat we op korte, middellange of lange termijn beter af zouden zijn door in Kenia te gaan wonen... of... Want in mijn ogen als er zoveel shit is in Europa... of de westerse landen... dan gaat het echt niet beter zijn in Kenia...
Om nog maar te zwijgen over het feit dat ik eventjes 100k zou gaan steken in goud... om op het moment dat er iets rommelt een paar mensen met geweren even langs te komen terwijl ze dat goud komen ophalen. Op dat moment heb je juist geen rotte bal aan goud en is het enige dat van belang is, ruilhandel... toch als het dusdanig belangrijk is. En zelfs daar gaat goud evengoed slachtoffer zijn van inflatie. Aangezien je evengoed afhankelijk bent van geloof in de waarde van iets om het effectief waarde te laten hebben. Exact hetzelfde als voor een euro of zijn voorbeeld van een pengo...

Al leek het soms wel dat hij werd vastgezet door de eenvoudige vragen die er hem gesteld werden (beter investeren in silver dan in goud ?)

voor de rest is het wappie nonsens... maar eigenlijk rekening houdende met het feit dat die al in de tunnel zat... nu niet direct zo verwonderlijk.

@JanusDR al vraag ik mij wel af hoe je deze zever zou kunnen counteren op een correcte manier, dan via mijn beperkte kennis... en basis resistentie om iets te geloven wanneer ze beginnen te claimen dat ze het al x tijd zeggen of op een wappieachtige wijze iets zitten te verkondigen...
 
@JanusDR al vraag ik mij wel af hoe je deze zever zou kunnen counteren op een correcte manier, dan via mijn beperkte kennis... en basis resistentie om iets te geloven wanneer ze beginnen te claimen dat ze het al x tijd zeggen of op een wappieachtige wijze iets zitten te verkondigen...
Onmogelijk.

In de afgelopen jaren is trouwens duidelijk gebleken dat opzienbarende uitspraken doen zeer efficiënt is om het doelpubliek te bereiken.
Het wordt dan gedeeld op bv. dit forum, waar 9/10 er gewoon mee lacht, maar 1/10 denkt 'hm, die man zegt precies dingen waar ik wel oren naar heb'.

En zo bouwen ze geleidelijk aan hun publiek op en komen ze aan 100.000 volgers, die dan meestal gemonetiseerd kunnen worden, wat het uiteindelijke doel is. (Lezingen, boeken, commissie op goud/crypto verkopen, ...)

Zie ook Trump in 2015-2016.
Hoe geschifter de uitspraken, hoe meer volgers hij kreeg door de exposure.

Die @famtam staat hier natuurlijk al langer gekend als iemand die graag conspiracy bullshit komt delen.
 
Die kerel kan dat toch niet meer menen? :rofl:

bahmoeta.jpg


bahmoetb.jpg
 
Ik wist ook niet wat ervan te denken. Ofwel is hij er zelf wat mee aan het lachen, ofwel wil hij het Russisch leger gewoon wat belachelijk maken.

Dat hij de twee slimste in Bachmoet nog even voor de camera haalt en daar achter laat zal ook wel een "technische" reden hebben waarschijnlijk (iets in de trend van dreigement Poetin: als je al je troepen durft terug te trekken zal je niet betaald worden of zo).

Mocht het waar zijn dat ze hun troepen terug trekken kan dit wel wat mogelijkheden bieden. Zowel voor Oekraine als Prigozjin zou het toch "mooi" zijn moesten de Oekraine Bachmoet terug innemen. Oekraine kan zeggen dat het Bachmoet nooit verloren is, Prigozjin ook voor Wagner en het verlies bij het (volgens Progozjin incompetent) Russisch leger leggen en zo tevens zijn invloed en macht vergroten binnen Rusland...

Enfin, speculaties en zullen waarschijnlijk nooit weten wat er allemaal achter de schermen speelt maar toch een van zijn opmerkelijkste filmpjes imho.
 
Diene aan zijn linkerkant is alvast geen scherpschutter.
Vandaar zo veel friendly fire bij de Russen, voor elke Oekraïner die ze kunnen snipen, sneuvelen er 2 Russen.

Ik denk dat dit Prigozjin het gewoon beu is en de Russische legertop verder onder druk wilt zetten. Wij hebben tenminste Bachmut kunnen veroveren. Jullie sturen ons geen deftige wapens, trekt dan nu maar verder uw plan. Ons werk zit er op.
 
Die kerel kan dat toch niet meer menen? :rofl:

bahmoeta.jpg


bahmoetb.jpg
He's on a roll, Shoigu/Gerasimov trollen door te zeggen dat 2 misfits Bakhmut gaan redden als het leger niet kan standhouden.
En dan dit. (gaat over de interviewer van eergisteren avond.)
[Hoe grappig hij soms ook is, niet vergeten dat het iemand is die een huurlingenleger runt dat onthoofdingen filmt, mensen met een sloophamer vermoordt, beweert v. geen gevangenen te nemen, etc.]

Q: Evgeny Viktorovich, after your interview with the "Telega Online" project journalist Konstantin Dolgov was fired. How would you comment on his dismissal? Do you consider it fair? Do you have any plans to help the journalist? Perhaps you've already ...have you given him any words of encouragement? Thank you in advance for your response.
A: "I just found out about it, because Dolgov didn't complain to me. Certainly I will give him help. But, as for his dismissal, because of my interview. Try to shut my mouth, we'll watch carefully how you do it. Morons, you think you're doing the government a favor, but you're screwing it over. Because there's a war going on and there's no time to measure dicks. So those degenerates who own this telegram channel, you will burn in hell. Stupid, brainless creatures who are destroying our country. And Dolgov was good, he asked all the right questions that need answers. The government was not discredited in any way, the fucking bureaucrats, who got into this government, were discredited. Are we going to run out of honest people in the country, leaving only the scum who shit under the neighbor's door and then run away? You want to shit under the door, say: "I'm shitting under your door, try to stop me. Motherfuckers."


Gisteren heeft RU ook getoond hoe één van hun schepen onbemande vaartuigen beschoot en een aanval afweerde.
En vandaag toont UA dat minstens één boot tot aan het schip geraakt is.


edit speciaal voor @Green Mamba
chrome_qW2KLKKjjL.png
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan