Oorlog tussen Rusland en Oekraïne (2022-...)

Als zijn analyse ergens niet klopt kun je dat hier gewoon vertellen.. Dan, hebben we een diiscussie.
Ik weiger tijd en moeite te verspillen aan zulke marginalen die in het verleden bewezen hebben dat ze totaal onbetrouwbaar zijn.
Je hebt echter een punt dat men dient te discussiëren in deze thread dus bij deze.

-01:20 - Eerst wat uitleg over de huidige perceptie aan beide kanten, het moment dat die over "het westen" begint te praten onmiddelijk dat onnozel lachje op zijn gezicht. Dit impliceert dus duidelijk welke zijde hij steunt.
-"Ik geloof niet dat het Russisch leger geen plannen heeft voor een mobilisatie". Ja die plannen waren zo goed voorbereid en zo goed aangepast aan het sentiment dat in Rusland leeft, dat men eerst de gevangenissen is gaan leegmaken en opgepakte actievoerders naar het front stuurt :scream:.
-11:00 onward - veel blabla over hoe de mensen die in de LPR en de DPR leven zich snel Russisch gaan voelen omdat ze russisch spreken en russisch ortodox zijn :oink: Als morgen Frankrijk Wallonië annexeert denk jij dan dat de walen zich snel Frans gaan voelen omdat zij toevallig dezelfde taal spreken en ze beide katholiek zijn?
-11:50 - "protesten aan het begin van de oorlog waren maar kleinschalig en stopten snel in de bezette regio's bijgevolg vinden mensen het niet erg om geannexeerd te worden door Rusland". Ja want er zijn vooral niet massaal veel beelden waar de Russen met scherp schieten op de protesterende bevolking.
link 1
link 2
link 3
link 4
Het is nu ook niet alsof er berichten zijn van grootschalig verzet van Oekraïense partizanen in de bezette gebieden :rofl:.
-Hij zegt eerst dat het merendeel van de mensen in de bezette gebieden (voornamelijk LPR en DPR in ieder geval) pro-russisch is. Om een beetje later te zeggen dat hij zeker de statistieken niet kent... Als je de statistieken niet kent, hoe kan je dan claimen dat het overgrote deel daar pro-rusland is...?
-13:20 -Het wordt zelfs nog beter. Nu zegt hij zelf dat we ons geen illusies moeten maken over de legitimiteit van die referenda in de bezette gebieden zoals kherson omdat de russen alles in de hand hebben. Dus eerst zeggen dat jan en alleman zeker wil aansluiten bij Rusland en nu zeggen dat de referenda hoogstwaarschijnlijk vervalst zullen zijn :rofl:.
-14:30 - En nu zegt die weer dat desondanks de vervalsingen, de meerderheid waarschijnlijk toch voor een aansluiting met Rusland is :crazy:.
-15:15 - "als ze niet pro-russisch waren dan zou er wel een of andere verzetsbeweging opgezet zijn geweest maar dat is niet gebeurd" - Nee? link 5
-15:15 - "of op zijn minst politieke tegenstand" - zie de vele protesten en het feit dat Oekraïense burgemeesters, etc vervangen zijn geweest door Russisch gezinde vertegenwoordigers...


Ik ga hierbij stoppen. Als ik moet blijven doorgaan tot het einde bestaat anders de kans dat het forum crasht het moment dat ik mijn bericht post.

Dus zoals ik reeds had vermeld. Deze man is gewoon een figuur dat psychologische trukjes gebruikt om geloofwaardig over te komen zoals pakweg een DvL ook doet. We zeggen eerst een aantal zaken die grotendeels waar zijn om "credibility" op te bouwen en nadien vertellen we wat propaganda. Dit herhalen we een uur lang zodat het lijkt alsof we weten over wat we praten. Je zou bijna denken dat die mens er een carrière als advocaat heeft opzitten, oh... wacht...
 
Er duiken ook filmpjes op van rekruten en hun "nieuwe" wapens. [1] [2]
Al valt niet te verifiëren of het recent is.
Hij zegt
Ze zeiden tegen ons: "Jullie zitten in een tank dus dit is goed genoeg daarvoor". Iemand anders zegt iets in de trant: "Ze hebben ze aan onze in deze staat gegeven zodat we terug weten hoe we een wapen moeten onderhouden"
Ik denk dat als je in een tank gaat zitten, de kans dat je uw handwapens gaat gebruiken, miniem is. Het is ofwel terugkomen in de tank of niet terugkomen. En als de munitie aan het koken is denk ik niet dat je dan nog even denk van 'Aja even men AK meenemen'
 
Laatst bewerkt:
-11:00 onward - veel blabla over hoe de mensen die in de LPR en de DPR leven zich snel Russisch gaan voelen omdat ze russisch spreken en russisch ortodox zijn :oink: Als morgen Frankrijk Wallonië annexeert denk jij dan dat de walen zich snel Frans gaan voelen omdat zij toevallig dezelfde taal spreken en ze beide katholiek zijn?

Taal is en hele bepalende factor in natievorming en gevoel van aanhankelijkheid. De geschiedenis staat er bol van.
Recent nog in Europa met Kosovo en Albanie.

Onze eigen Franstaligen hebben cultureel alles met Frankrijk en vrijwel niets met de Vlaamse gemeenschap. Ze kennen bij ons ook bijna niemand.
Op het moment dat die mensen gedwongen gaan worden hun onderwijs en hun tv zenders in het Nederlands te volgen, gaan die zich héél Frans voelen. Wees maar gerust.

-11:50 - "protesten aan het begin van de oorlog waren maar kleinschalig en stopten snel in de bezette regio's bijgevolg vinden mensen het niet erg om geannexeerd te worden door Rusland". Ja want er zijn vooral niet massaal veel beelden waar de Russen met scherp schieten op de protesterende bevolking.

In een land met 145 miljoen inwoners kun je de protesten zeker als "klein" kwalificeren.
Poltiegeweld was bij ons in Europa stuk harder naar coronademonstranten toe.


YTVpixT.jpg


Het is nu ook niet alsof er berichten zijn van grootschalig verzet van Oekraïense partizanen in de bezette gebieden :rofl:.
-Hij zegt eerst dat het merendeel van de mensen in de bezette gebieden (voornamelijk LPR en DPR in ieder geval) pro-russisch is. Om een beetje later te zeggen dat hij zeker de statistieken niet kent... Als je de statistieken niet kent, hoe kan je dan claimen dat het overgrote deel daar pro-rusland is...?
-13:20 -Het wordt zelfs nog beter. Nu zegt hij zelf dat we ons geen illusies moeten maken over de legitimiteit van die referenda in de bezette gebieden zoals kherson omdat de russen alles in de hand hebben. Dus eerst zeggen dat jan en alleman zeker wil aansluiten bij Rusland en nu zeggen dat de referenda
Je hebt niet goed geluisterd.
Hij heeft zijn twijfels over de eerlijkheid van dit referendum (ik ook trouwens), maar vermoedt dat er een daadwerkelijke meerderheid in 2 oblasten is van de bevolking die wil aansluiten. Over de andere 2 oblasten (zoals Kherson) twijfelt hij.
Een naar mijn mening correcte analyse.

Dus zoals ik reeds had vermeld. Deze man is gewoon een figuur dat psychologische trukjes gebruikt om geloofwaardig over te komen zoals pakweg een DvL ook doet. We zeggen eerst een aantal zaken die grotendeels waar zijn om "credibility" op te bouwen en nadien vertellen we wat propaganda. Dit herhalen we een uur lang zodat het lijkt alsof we weten over wat we praten. Je zou bijna denken dat die mens er een carrière als advocaat heeft opzitten, oh... wacht...
Deze man is zeker verbaal begaafd (niveau Van Ranst) en hij doet dit dagelijks zeer gedetailleerd en alle factoren, politieke, militaire en economische in ogenschouw nemend.
 
Laatst bewerkt:
de tweet van de dag was voor mij gisteren de volgende

Sending badly trained conscripts to fight in winter against a motivated enemy defending their own land has always worked well for Russia. Ask the Finns.
Dat was pijnlijk maar de Finnen konden de uitputtingsslag uiteindelijk niet meer aan. En Finland werd niet massaal gesteund met hoogtechnologische wapens uit het Westen.
 
Mja, gewoon een stock wapens vanonder de mottenballen van 30+ jaar gehaald. Waarbij in die 30+ jaar die wapens nooit een onderhoud of dergelijke gehad hebben en daar gewoon lagen te beschimmelen.

Dan is zoiets niet zo raar. Al ga ik mij niet uitspreken of men dat niet perfect bruikbaar kan maken met een paar onderhoudsmomenten. Het ziet er dan mogelijks niet uit, maar functioneel kan dat nog allemaal perfect goed zijn.
roest gaat de functionaliteit, maar vooral de veiligheid van uw wapen aantasten. Je moet beseffen dat er telkens mini explosies plaatsvinden in zo een wapen. Doorgeroeste wapens kunnen opstoppingen van kogels veroorzaken (dan explodeert de kamer of loop van uw wapen vlakbij uw hoofd) of er kunnen stukken vanaf vliegen bij het schieten.

Moest ik zoiets krijgen in een oorlog, dan ga ik nog liever met mijn schepke de vijand aanvallen, dan heb ik tenminste de zekerheid dat ik mijzelf niet pijn doe.
 
roest gaat de functionaliteit, maar vooral de veiligheid van uw wapen aantasten. Je moet beseffen dat er telkens mini explosies plaatsvinden in zo een wapen. Doorgeroeste wapens kunnen opstoppingen van kogels veroorzaken (dan explodeert de kamer of loop van uw wapen vlakbij uw hoofd) of er kunnen stukken vanaf vliegen bij het schieten.

Moest ik zoiets krijgen in een oorlog, dan ga ik nog liever met mijn schepke de vijand aanvallen, dan heb ik tenminste de zekerheid dat ik mijzelf niet pijn doe.
Een AK kan best wel wat aan :unsure:

"At around 1000 rounds shot we can see the only common AK problem. Running out of ammo" :laugh:


Tegen duizend kogels achter elkaar is het vooral spray n pray omdat de loop al aan het misvormen is
 
Dat was pijnlijk maar de Finnen konden de uitputtingsslag uiteindelijk niet meer aan. En Finland werd niet massaal gesteund met hoogtechnologische wapens uit het Westen.
Maar de Russen zijn daar ook op hun bek gegaan. 150 k doden en 200k gewonden. 35% van de soldaten dus dood of gewond...
roest gaat de functionaliteit, maar vooral de veiligheid van uw wapen aantasten. Je moet beseffen dat er telkens mini explosies plaatsvinden in zo een wapen. Doorgeroeste wapens kunnen opstoppingen van kogels veroorzaken (dan explodeert de kamer of loop van uw wapen vlakbij uw hoofd) of er kunnen stukken vanaf vliegen bij het schieten.

Moest ik zoiets krijgen in een oorlog, dan ga ik nog liever met mijn schepke de vijand aanvallen, dan heb ik tenminste de zekerheid dat ik mijzelf niet pijn doe.
Ik zou daar dus ook niet mee schieten.
 
Als zijn analyse ergens niet klopt kun je dat hier gewoon vertellen.. Dan, hebben we een diiscussie.
Voordat jij van anderen verwacht dat ze de moeite nemen om een vaag filmpje van 52 minuten te gaan bekijken, kan je dat misschien zelf samenvatten voor ons? Als jij die moeite niet kan doen, moet je niet van ons verwachten dat wij dat doen.

Komt heel hard over als continu statements posten en dan de andere kant altijd de moeite laten doen om het te ontkrachten. Op zo'n manier discussieer ik niet.
 
Maar de Russen zijn daar ook op hun bek gegaan. 150 k doden en 200k gewonden. 35% van de soldaten dus dood of gewond...

Ik zou daar dus ook niet mee schieten.
Het Moskouverdrag resulteerde nochtans in de overdracht van Fins territorium naar de Sovjet-Unie. Het was heel zeker een pijnlijke en dure leerschool (cfr. Finse scherpschutters en Molotovcocktails) en heeft de SU aangezet tot militaire hervormingen maar die waren nog niet klaar tegen Operatie Barbarossa.
 
Taal is en hele bepalende factor in natievorming en gevoel van aanhankelijkheid. De geschiedenis staat er bol van.
Recent nog in Europa met Kosovo en Albanie.

Onze eigen Franstaligen hebben cultureel alles met Frankrijk en vrijwel niets met de Vlaamse gemeenschap. Ze kennen bij ons ook bijna niemand.
Op het moment dat die mensen gedwongen gaan worden hun onderwijs en hun tv zenders in het Nederlands te volgen, gaan die zich héél Frans voelen. Wees maar gerust.

De discussie Vlaanderen vs Wallonië is al eens gevoerd op dit forum (vraag me niet meer waar), en de conclusie leek toen toch te zijn dat de walen meer gemeenschappelijk hebben met Vlamingen dan met de Fransen.

Als de Russen echt vinden dat zij en de Oekraïense bevolking een volk zijn waarom beschrijven zij hen dan continue als Nazi's?
Waarom worden er dan a volonté oorlogsmisdaden gepleegd tegen de bevolking? Misdaden die gisteren bevestigd zijn in een VN-rapport.
https://news.un.org/en/story/2022/09/1127691
In een land met 145 miljoen inwoners kun je de protesten zeker als "klein" kwalificeren.
Poltiegeweld was bij ons in Europa stuk harder naar coronademonstranten toe.


YTVpixT.jpg
Je cijfers trekken op niets. Geef mij de cijfers van het aantal mensen die in Kherson en Zhapa-dinges wonen ipv het totale inwonersaantal van Oekraïne. Daar moet je vervolgens het aantal vluchtelingen, het aantal mensen die niet kunnen protesteren zoals ouderen, kinderen en (oorlogs)gewonden, en vervolgens mensen die niet durven te protesteren uit angst om omvergeschoten te worden (zie mijn vorige links, die je niet quote) aftrekken en dan kan je een correcte vergelijking maken.

Ga je bovendien nu echt claimen dat met scherp schieten, ik verwijs weeral naar mijn vorige post, minder gewelddadig is dan met een wapenstok wat kletsen uit delen?
Dan spreken we niet eens over de massale deportatie van burgers naar filtratiekampen om "heropgevoed" te worden...
Noem mij gerust een schaap, maar de laatste keer dat ik checkte zijn die actievoerders tegen de coronamaatregelen nooit getransporteerd naar een eiland midden in de Noordzee om wat lessen te krijgen.
Je hebt niet goed geluisterd.
Hij heeft zijn twijfels over de eerlijkheid van dit referendum (ik ook trouwens), maar vermoedt dat er een daadwerkelijke meerderheid in 2 oblasten is van de bevolking die wil aansluiten. Over de andere 2 oblasten (zoals Kherson) twijfelt hij.
Een naar mijn mening correcte analyse.
Een analyse doe je aan de hand van data niet op basis van vermoedens. Data die je bovendien onafhankelijk kan laten bevestigen, iets wat Rusland pertinent weigert.
Deze man is zeker verbaal begaafd (niveau Van Ranst) en hij doet dit dagelijks zeer gedetailleerd en alle factoren, politieke, militaire en economische in ogenschouw nemend.
Hij pretendeert om alles zeer gedetailleerd te doen en alle factoren in ogenschouw te nemen. Hij doet nooit aan bron vermelding, geeft nooit cijfers en veranderd continue zijn standpunt. Hij negeert bewust bepaalde aspecten van het conflict omdat die niet in zijn verhaaltje passen.
Oorlogsmisdaden, willekeurig bombarderen van steden buiten het directe conflictgebied, vernietigen van kritieke civiele infrastructuur in de gebieden die men wil "bevrijden", het niet toelaten van onafhankelijke waarnemers bij de referenda, Het uitroepen van een onafhankelijk LPR en DPR vooraleer er referenda zijn geweest en dit gebruiken als casus belli,...

Ik claim niet dat alles dat in de "westerse" media verschijnt de absolute waarheid is. Zeker bepaalde zaken die gebeurd zijn in de periode 2014-2022 zouden beter eens belicht worden, maar om te claimen dat deze man de "stem van de rede" is en compleet onafhankelijke analyses maakt is compleet van de pot gerukt, zeker als je naar zijn voorgeschiedenis kijkt die vol zit met liegen en bedriegen.
Mocht deze man in een andere periode geboren zijn werd die gewoon weggezet als de lokale dorpsgek en trok niemand zich daar nog iets van aan. Maar in de moderne wereld blijft zo'n volk een medium vinden waarop zij hun "visie" kunnen blijven delen.
 
Niet bekeken maar los daarvan betekent mobilisatie in het Westen misschien iets anders dan "mobilisatie" in Rusland. Als je daaronder verstaat zet zoveel mogelijk mensen op een bus en stuur ze als vee naar het front, dan kan dat inderdaad heel snel gaan. En ik vermoed dat er in het oog van die analisten dan wel wat onverwachte bochten worden afgesneden.

Dat is het punt inderdaad
 
roest gaat de functionaliteit, maar vooral de veiligheid van uw wapen aantasten. Je moet beseffen dat er telkens mini explosies plaatsvinden in zo een wapen. Doorgeroeste wapens kunnen opstoppingen van kogels veroorzaken (dan explodeert de kamer of loop van uw wapen vlakbij uw hoofd) of er kunnen stukken vanaf vliegen bij het schieten.

Moest ik zoiets krijgen in een oorlog, dan ga ik nog liever met mijn schepke de vijand aanvallen, dan heb ik tenminste de zekerheid dat ik mijzelf niet pijn doe.
Tuurlijk, maar het is niet omdat die wapens nog een roestuitzicht hebben dat men die daarom aan de binnenkant niet heeft of zal nachecken en in orde stellen (welke manier dan ook) voordat men die zal gebruiken.

En uiteindelijk als ik moet kiezen tussen met mijn blote handen de oorlog in gaan, of met een wapen waar ik 1 kans op 100 mee heb dat ik mijn eigen opblaas. Kies ik nog altijd dat wapen... met mijn blote handen (of een schepke) ben ik sowieso een vogel voor de kat.
 
Van UAWarmonitor

Russian soldiers have recently sold several armoured vehicles to the Ukrainian army in Vyskopillya area. The exchange reportedly happened earlier in the week without incidents.
This was announced by the head of the Mykolaiv administration. And the exchange happened early September


Kan natuurlijk nog altijd propaganda zijn, maar zou alvast hilarisch zijn indien dat zo is...
 
Terug
Bovenaan