Oorlog tussen Rusland en Oekraïne (2022-...)

Misschien niet wacko vanuit hun visie, maar geeft wel aan dat hun visie helemaal niet overeenkomt met de realiteit.
Een visie is nooit realiteit. Dat kan de realiteit in de toekomst worden.

Hier stelt hij dus het regime gelijk met Rusland, "L'Etat, c'est moi!". Neen, dat moet niet het einde zijn van Rusland, verre van. Is zelfs de enige manier waarop Rusland zal verder kunnen bestaan.
Ik interpreteer dat als het einde van Rusland in zijn huidige vorm. Op het moment dat Rusland hier met zijn staart tussen zijn benen moet afdruipen, en dan ook nog eens die volledige bevolking verliest en materiaal. Dan zullen er andere delen zijn binnen Rusland die wel eens zouden kunnen denken dat onderdeel van Rusland zijn misschien minder interessant is als onafhankelijk te zijn of onderdeel te worden van vb China... zeker als die onderdelen dan ook nog eens rijke grondstoffen ter beschikking hebben op hun grondgebied...

Maar hoe wint Rusland hierbij?
We overwegen die mogelijkheid, omdat we denken dat Putin er niet mee inzit om iedereen mee in zijn graf te nemen. Maar al de andere Russen?
Draait niet over hoe wint Rusland. Draait erom dat hoe winnen al de anderen NIET. Dat de Russen niet winnen kan hen mogelijk minder schelen. Dat zeer zeker dat stoute westen maar niet wint, dat is mogelijk belangrijker. Eigenlijk lose-lose oplossing.

Juist, 144 miljoen Russen gaan het Westen (450 miljoen in EU) eronder krijgen.
Als het Westen 0€ uitgeeft aan militair materiaal of door het individualisme geen enkele wil lopen te sneuvelen op het front totdat de stukken ervanaf vliegen en dus liever zichzelf overgeven (wapens zijn nergens voor nodig !!!! dixit sommige politieke partijen we kunnen toch ook gewoon praten!!!) en dat dat de visie is van de Russen over het Westen : dus luie individualistische individuen die in de hangmat liggen.

Dan is dat een perfect valabele optie natuurlijk. Ze hebben enkel de pech gehad dat de Oekraïeners die mentaliteit nog niet hadden en het feit dat de andere landen ruw zijn wakker geschud. Nu zien in welke mate dit een impact gaat hebben in de toekomst...
 
Dugin is wel een fascinerend figuur, maar niet half zo fascinerend als Eduard Limonov met wie hij samen de nationaal-bolsjewistische partij oprichtte in de jaren '90. Een bevreemdende mix tussen counter culture, punk, stalinisme en fascisme. Die liepen in protestmarsen met plakkaten van Stalin, Hitler en Mao.

Leestip: Limonov van Emmanuel Carrère.
 
  • Unsure
Waarderingen: asmo
Mijn god de chaos in die tweede video. Dronken charlatan die wat in het rond staat te roepen. Een andere die hem wat wil uitleggen maar het lukt niet. In de achtergrond wat rando pissende russen. Iemand die z'n saf niet aangestoken krijgt terwijl de andere een selfie probeert te nemen. Een ander die met al het kabaal zijn vrouwmens aan de telefoon niet verstaat.

Precies mijn schoolreis van het 6de middelbaar.
En dat moet gaan vechten.. is toch puur kanonnenvlees.. Die mannen pissen al in hun broek als ze een geweer zien.. dus niet alleen van de overmatige vodka consumptie
 
Wanneer ik de filmpjes van die rekruten zie, denk ik :
Oekraïne heeft geen extra wapens nodig, maar gewoon honderdduizenden kratten met zware alcohol. En die dan met parachutes droppen boven de vijandelijke linies. Die mannen drinken zich zo lazarus dat ze ofwel mekaar kapot maken of er gewoon laveloos bij gaan liggen.
 
Wanneer ik de filmpjes van die rekruten zie, denk ik :
Oekraïne heeft geen extra wapens nodig, maar gewoon honderdduizenden kratten met zware alcohol. En die dan met parachutes droppen boven de vijandelijke linies. Die mannen drinken zich zo lazarus dat ze ofwel mekaar kapot maken of er gewoon laveloos bij gaan liggen.
Ik zie eindelijk een kans voor België om Oekraïne deftig te steunen.

En zo zijn we misschien meteen van die gore Martens Pils af.
 
Ik zou zeggen stuur de Pax Pils ook maar we moeten nu ook niet de oorlogsmisdadigers gaan uithangen.
bSfOzeA.jpeg
 
  • Leuk
Waarderingen: Patj
Lol, het is duidelijk vrijdag :)

Ik moet zeggen dat ik vandaag enorm inzit met alle Russen die tegen hun wil opgeroepen worden. Het is gewoon zo hallucinant, zo somber en tragisch.

We moeten allemaal toch af en toe is goed kunnen klagen en zagen, maar vandaag niet.

Vandaag kus ik mijn twee pollen met mijn energie factuur van 370 euro. We zijn sjansaars lieve vrienden.
 
Terug
Bovenaan