Oorlog tussen Rusland en Oekraïne (2022-...)

De analyse zal achteraf wel gemaakt worden , als Rusland erin slaagt om die gebieden te veroveren en te behouden , terug op internationaal toneel kan meedoen , dan is het een Russische overwinning .

Ik vraag me vooral af hoe Rusland weer op het internationaal toneel zal tevoorschijn komen ; en idd de banden zijn er nog steeds met heel veel landen , maar op veel organisaties (waar het Westen toch de grote organisator is) worden ze overal uitgesloten , benieuwd hoe ze dit gaan veranderen .
Rusland richt zich dan op andere markten. Ik ben vooral benieuwd wie Poetin zal opvolgen.

Nee ze wouden veel meer dan dit, nu ze terug gedrongen zijn zal hij dit proberen vast te houden en er proberen een overwinning van te maken in Rusland.
Zoals de Krim.

En binnen 10 jaar zijn ze daar opnieuw als hun leger weer aangevuld is.

Ik ben benieuwd naar India, of die op termijn niet meer naar het Westen gaan neigen, ik denk dat we die nog gaan nodig hebben tegen het blok China-Rusland.

Rusland richt zich dan op andere markten. Ik ben vooral benieuwd wie Poetin zal opvolgen.
Geen idee , maar je kan ook de vraag stellen hoe de volgende leiders van Europa en Amerika met deze situatie zullen omgaan , laat staan wie de opvolger van Zelensky wordt . Westerse leiders veranderen normaal vlotter dan een Russische president .

Heim ins Reich.

Van mijn part mogen de Oostkantons zich wieder aansluiten bij Duitsland, maar ik denk niet dat ze dat willen.

Maar tegelijkertijd riskeren we een kernoorlog om de Krim weer in de Oekraine te krijgen. Terwijl er geen Oekrainer in de Krim woont.

Stel je voor dat de spanningen in de wereld oplopen omdat Belgie Eupen onder beheer zou willen houden.

De analyse zal achteraf wel gemaakt worden , als Rusland erin slaagt om die gebieden te veroveren en te behouden , terug op internationaal toneel kan meedoen , dan is het een Russische overwinning .

Ik vraag me vooral af hoe Rusland weer op het internationaal toneel zal tevoorschijn komen ; en idd de banden zijn er nog steeds met heel veel landen , maar op veel organisaties (waar het Westen toch de grote organisator is) worden ze overal uitgesloten , benieuwd hoe ze dit gaan veranderen .
Dat is waar maar respect hoe Oekraine aan het vechten is tegen de de beer ook al krijgen ze de gebieden messchien niet meer terug.

Mijn god de chaos in die tweede video. Dronken charlatan die wat in het rond staat te roepen. Een andere die hem wat wil uitleggen maar het lukt niet. In de achtergrond wat rando pissende russen. Iemand die z'n saf niet aangestoken krijgt terwijl de andere een selfie probeert te nemen. Een ander die met al het kabaal zijn vrouwmens aan de telefoon niet verstaat.

Precies mijn schoolreis van het 6de middelbaar.

Mijn god de chaos in die tweede video. Dronken charlatan die wat in het rond staat te roepen. Een andere die hem wat wil uitleggen maar het lukt niet. In de achtergrond wat rando pissende russen. Iemand die z'n saf niet aangestoken krijgt terwijl de andere een selfie probeert te nemen. Een ander die met al het kabaal zijn vrouwmens aan de telefoon niet verstaat.

Precies mijn schoolreis van het 6de middelbaar.
Het zijn de clichés van dronken marginale Russen, al is het maar een anekdote. Maar wodka kan de oorlog wel vooruit helpen.

Maar tegelijkertijd riskeren we een kernoorlog om de Krim weer in de Oekraine te krijgen. Terwijl er geen Oekrainer in de Krim woont.

Stel je voor dat de spanningen in de wereld oplopen omdat Belgie Eupen onder beheer zou willen houden.
Welke taal er gesproken wordt is van geen belang de grenzen zijn wat ze zijn en geeft je geen recht om te annexeren anders kom je in een eindeloze spiraal terecht. Rusland zou het zelf nooit toe laten dat in hun land hetzelfde zou gebeuren ook al spreken ze een andere taal.

Het zijn de clichés van dronken marginale Russen, al is het maar een anekdote. Maar wodka kan de oorlog wel vooruit helpen.

Medische wetenschap stelt dat alcohol als stimulerend middel werkt tot ongeveer 0.05/0.06 mg/l. 100 ml vodka zorgt in een man voor 0.13-0.16 promille (73-91 kg). Bij dat gehalte werkt alcohol als een depressant, met slomere reacties en slaperig gevoel.

Misschien dat ze hun limiteerden tot 1 shot voor de actie en achteraf, indien ze nog leefden, de rest opdronken. Maar op basis van de foto's gaat het precies om meer dan 1 shot, of alleszins grotere volumes dan wat wij als 1 shot beschouwen.

Maar leuke folklore, dat wel. Omdat nu effectief zo serieus te nemen en te stellen dat ze middels vodka de nazi's verslagen hebben, lijkt me wat naief.

Medische wetenschap stelt dat alcohol als stimulerend middel werkt tot ongeveer 0.05/0.06 mg/l. 100 ml vodka zorgt in een man voor 0.13-0.16 promille (73-91 kg). Bij dat gehalte werkt alcohol als een depressant, met slomere reacties en slaperig gevoel.

Misschien dat ze hun limiteerden tot 1 shot voor de actie en achteraf, indien ze nog leefden, de rest opdronken. Maar op basis van de foto's gaat het precies om meer dan 1 shot, of alleszins grotere volumes dan wat wij als 1 shot beschouwen.

Maar leuke folklore, dat wel. Omdat nu effectief zo serieus te nemen en te stellen dat ze middels vodka de nazi's verslagen hebben, lijkt me wat naief.
Ik denk dat de executiebataljons van de NKVD ook wel een steuntje in de rug gaven. ;)

Het heeft de Sovjets alleszins geholpen (net zoals amfetamine bij de Duitsers), maar het is zeker geen Wunderwaffe dat van de Sovjetsoldaat een onversaagde berserker maakte.

Ik denk dat de executiebataljons van de NKVD ook wel een steuntje in de rug gaven. ;)

Het heeft de Sovjets alleszins geholpen (net zoals amfetamine bij de Duitsers), maar het is zeker geen Wunderwaffe dat van de Sovjetsoldaat een onversaagde berserker maakte.

Is er daar onder historici een consensus over? Want Russia Beyond is gewoon een toeristische fanboy website zonder enige waarde.

Jawel, de Krim zit vol met Oekraïners! (of was het toch tot 2014)
Het is niet omdat ze Russisch spreken dat het geen Oekraïners zijn. Wat is dat nu voor onzin?

Nu zitten er inderdaad minder Oekraïners, omdat Rusland die mensen gedeporteerd heeft en Russen hun huizen heeft laten afpakken.
Wat vind je daarvan?

Doet me denken aan de Panzerschokolade en Fliegerschokolade:
Eix6ZtmXkAME41P.jpg

aq194WQ_460s.jpg

Andere tijden: toen had je ook nog de Nederlandsche Cocaïnefabriek.

Verscheidene bronnen spreken over 2 weken training voor die reservisten voor ze naar het front gestuurd worden.

Ik heb het nog gezegd en ik ga het weer herhalen, hallucinant. Slachtoffers aan Russische zijde gaan exponentieel toenemen met dit soort amateurisme.
Ik probeer me in te beelden dat ik in die aula zit, dik tegen mijn goesting en met angst, goed wetende dat ik als kanonnenvoer ga moeten opdraven.
Inderdaad, hallucinant.

Ik probeer me in te beelden dat ik in die aula zit, dik tegen mijn goesting en met angst, goed wetende dat ik als kanonnenvoer ga moeten opdraven.
Inderdaad, hallucinant.
Je begint je de vraag te stellen wat voor nut het allemaal heeft. In het Westen verstaan we onder mobilisatie dat de reservisten worden opgeroepen, opnieuw opleiding en wapentraining krijgen en na x aantal maanden naar het front worden gestuurd. Hier is dat een kwestie van weken. Zoals je stelt: kanonnenvoer. Maar misschien genoeg om de bataljons aan te zuiveren en in te graven om de winter door te komen. Er wordt nog wel gevochten, zoals rond Lyman. Als het ingraven wordt krijgen die aan het front misschien nog wel iets van training?

Een 63-jarige met diabetes en andere aandoeningen is geen frontmateriaal, die kan je nog in een camion steken om op en af te rijden met munitie of ergens een depot laten bewaken.

Laatst bewerkt:
Een 63-jarige met diabetes en andere aandoeningen is geen frontmateriaal, die kan je nog in een camion steken om op en af te rijden met munitie of ergens een depot laten bewaken.
Een luitenant kolonel ga je toch niet noodzakelijk aan het front zetten. Voor hetzelfde geld is zijn expertise logistiek of iets anders...

Terug
Bovenaan