Oorlog tussen Rusland en Oekraïne (2022-...)

Jawel, de Krim zit vol met Oekraïners! (of was het toch tot 2014)
Het is niet omdat ze Russisch spreken dat het geen Oekraïners zijn. Wat is dat nu voor onzin?

Nu zitten er inderdaad minder Oekraïners, omdat Rusland die mensen gedeporteerd heeft en Russen hun huizen heeft laten afpakken.
Wat vind je daarvan?
Gaat een voorspellende uitslag geven voor die referenda.
Of is het gewoon 'the long game' voor putin. :unsure:
 
Zwitserland veroordeelt 'nepreferenda' in Oekraïne en overweegt sancties in samenwerking met EU
Ook het neutrale Zwitserland veroordeelt de nieuwste Russische poging om meer greep te krijgen op Oekraïens grondgebied. Het ministerie van Buitenlandse Zaken heeft het over 'nepreferenda', waarbij in bezet gebied wordt voorgelegd of ze bij Rusland willen horen. Zwitserland zegt dat de 'volksraadplegingen' illegaal zijn. Het land overweegt om met de Europese Unie in zee te gaan voor nieuwe sancties tegen Rusland. De Russische ambassadeur werd alvast uitgewezen.
(liveblog DS)

"Ik ben Zwitserland" is dus ook al een gedateerde uitspraak.
 
Medische wetenschap stelt dat alcohol als stimulerend middel werkt tot ongeveer 0.05/0.06 mg/l. 100 ml vodka zorgt in een man voor 0.13-0.16 promille (73-91 kg). Bij dat gehalte werkt alcohol als een depressant, met slomere reacties en slaperig gevoel.

Misschien dat ze hun limiteerden tot 1 shot voor de actie en achteraf, indien ze nog leefden, de rest opdronken. Maar op basis van de foto's gaat het precies om meer dan 1 shot, of alleszins grotere volumes dan wat wij als 1 shot beschouwen.

Maar leuke folklore, dat wel. Omdat nu effectief zo serieus te nemen en te stellen dat ze middels vodka de nazi's verslagen hebben, lijkt me wat naief.
Ik denk dat uw berekening niet klopt. 100ml vodka van 40% is dezelfde hoeveelheid alcohol als 800ml pils van 5%, of een halve liter zwaar bier van 8%. Als ge dat in één keer leegdrinkt zult ge eerder aan 0.6-0.8 promille zitten, afhankelijk van uw gewicht. 0.5 promille is de limiet om nog per auto te mogen rijden.
 
Ik denk dat uw berekening niet klopt. 100ml vodka van 40% is dezelfde hoeveelheid alcohol als 800ml pils van 5%, of een halve liter zwaar bier van 8%. Als ge dat in één keer leegdrinkt zult ge eerder aan 0.6-0.8 promille zitten, afhankelijk van uw gewicht. 0.5 promille is de limiet om nog per auto te mogen rijden.
Ik meende mij te herinneren dat in de tijden van de musketten er dronken mannen in de voorhoede zaten die door een bres in een omwalling moesten. Ook voor andere nogal suicidale acties gebruikte men wel eens alcohol om de gemoederen te kalmeren.
 
Ik meende mij te herinneren dat in de tijden van de musketten er dronken mannen in de voorhoede zaten die door een bres in een omwalling moesten. Ook voor andere nogal suicidale acties gebruikte men wel eens alcohol om de gemoederen te kalmeren.
Niet alleen voor suïcidale acties, soldaten alcohol geven tijdens en vlak voor gevechten is heel lang iets dat toegepast werd. Vaak is het belangrijker dat soldaten gewoon niet weglopen en zijn hun technische skill iets minder belangrijk, zeker als we naar bijvoorbeeld de Napoleontische oorlogen kijken. In het Engels hebben ze zelfs een term hiervoor: Dutch courage.
 
Ik heb het nog gezegd en ik ga het weer herhalen, hallucinant. Slachtoffers aan Russische zijde gaan exponentieel toenemen met dit soort amateurisme.

Het punt is dat ze daar in het Kremlin totaal niet van wakker liggen. Ze beseffen maar al te goed dat dit geen getrainde soldaten zijn. Het gaat hen puur om de macht van het getal. Dat er daar dan 100.000 van zullen sneuvelen is geen enkel probleem.
 
Ik denk dat uw berekening niet klopt. 100ml vodka van 40% is dezelfde hoeveelheid alcohol als 800ml pils van 5%, of een halve liter zwaar bier van 8%. Als ge dat in één keer leegdrinkt zult ge eerder aan 0.6-0.8 promille zitten, afhankelijk van uw gewicht. 0.5 promille is de limiet om nog per auto te mogen rijden.

Berekening is gebaseerd op basis van https://en.wikipedia.org/wiki/Blood_alcohol_content en https://www.healthline.com/nutrition/is-alcohol-a-stimulant

Edit: maar uiteindelijk niet belangrijk, was een offtopic discussie.
 
Laatst bewerkt:
Ge zou bijna beginnen denken dat Putin een dubbelspion is en bewust zn land/russische reputatie naar de kloten wilt helpen..
Als ge die video's zien, wtf man. Das de wanhoop nabij. Totaal geen militaire discipline, zat,...
 
Ge zou bijna beginnen denken dat Putin een dubbelspion is en bewust zn land/russische reputatie naar de kloten wilt helpen..
Als ge die video's zien, wtf man. Das de wanhoop nabij. Totaal geen militaire discipline, zat,...
Maar dan ook een kleine blik op het totaal aantal reservisten ook uiteraard.
 

Compleet wacko , nog geschifter dan IS
Is niet wacko. Komt overeen met hun zienswijze.

Dit is gewoon het lange termijnsobjectief van xi en Poetin. Einde / ondergang van de westerse beschaving en overheersing van de Chinese en de Russische. Waarbij de chinees eerder hoopt op een monopolie zoals amerika dit vroeger had, maar tevreden is met een duopolie waar zij de voornaamste zijn. En is uiteindelijk niets raar, als je voor uw bevolking het beste wil, dan is dit gemakkelijker vanuit een overheersende / dominante positie dan vanuit een ondergaande positie of 1 op eenzelfde niveau. Ik verwacht eenzelfde ook vanuit Amerika of europa.

het laat echter wel duidelijk zien dat stoppen bij Oekraïene niet de intentie is... al zie ik wel niet in hoedat de ondergang van Oekraïene de ondergang van de westerse beschaving zou betekenen... Op dit moment lijkt het mij zelfs eerder dat de westerse wereld eendrachtiger en krachtiger staat als ervoor... Feit dat finland en dergelijke snel snel zich aansluiten bij de NATO bevestigt dit nog maar eens.

Uiteindelijk schetst die persoon dan ook gewoon 3 scenario's waarbij je ofwel winnaars hebt ofwel enkel verliezers. Maar er zijn nog een pak meer andere scenario's die daartussenin kunnen liggen. Maar dit lijken dus mogelijks de scenario's te zijn die ze overwegen. En ze lijken te hopen dat ze met die mobilisatie het scenario kunnen realiseren dat ze Oekraïene en in verlengde de westerse wereld kunnen oprollen.
 
Is niet wacko. Komt overeen met hun zienswijze.
Misschien niet wacko vanuit hun visie, maar geeft wel aan dat hun visie helemaal niet overeenkomt met de realiteit.

Het eerste scenario is volgens hem een ‘worst-case scenario’. In dat scenario wordt al het gebied dat Rusland ondertussen veroverd heeft, terug aan Oekraïne geschonken. “Het zal niet enkel het einde van het regime betekenen, maar het einde van alles en iedereen… Het is eigenlijk een scenario voor het einde van Rusland.
Hier stelt hij dus het regime gelijk met Rusland, "L'Etat, c'est moi!". Neen, dat moet niet het einde zijn van Rusland, verre van. Is zelfs de enige manier waarop Rusland zal verder kunnen bestaan.

Een ander scenario zou volgens Doegin eindigen in een nucleaire apocalyps. “Het is mogelijk dat Moskou, dat serieus begint te verliezen, zal besluiten om kernwapens te gebruiken,” schrijft Doegin.“Waarschijnlijk? Ja, waarschijnlijk. Overweegt iemand in Rusland deze mogelijkheid? Ongetwijfeld”, schrijft hij. “Het Westen onderschat deze mogelijkheid duidelijk, zij denken dat dit gebluf is.”
Maar hoe wint Rusland hierbij?
We overwegen die mogelijkheid, omdat we denken dat Putin er niet mee inzit om iedereen mee in zijn graf te nemen. Maar al de andere Russen?

Het laatste scenario is dat van de overwinning. Hij voorspelt een “patriottistische overwinning” en het ontstaan van een “heilige oorlog” dat leidt tot het einde van de Westerse beschaving. “Het derde scenario is het belangrijkste.”
Juist, 144 miljoen Russen gaan het Westen (450 miljoen in EU) eronder krijgen.
 
Terug
Bovenaan