Oorlog tussen Hamas en Israël


Enorm betreurenswaardig, zonder veto in de veiligheidsraad zou Palestina met grote meerderheid aanvaard zijn in de algemene stemming van de VN.

Nogmaals een teken voor mij dat de Europese Unie nood heeft aan een eigen defensie; de belangen van de V.S. en van Europa lopen absoluut niet gelijk en dit is met de zgn. 'goede' president.
Ze zouden dat vetorecht op zijn minst moeten hervormen, het is absurd dat dat nog ligt bij de overwinnaars van de Tweede Wereldoorlog. Dat vetosysteem was al zinloos bij de start van de Koude Oorlog.
 
Ik vraag me af hoe de grote verdedigers van Israël van dit topic goedpraten wat er op de Westelijke Jordaanoever gebeurt


Ronduit weerzinwekkend. En Nethanyahu spreekt blijkbaar over een moreel dieptepunt omdat Biden een Israëlisch bataljon gaat sanctioneren maar beseft niet dat hij dat dieptepunt is...
 
Laatst bewerkt:
Intussen ook al een tweede massagraf gevonden bij Khan Younis dat door Israëlische soldaten gegraven zou zijn. Daarin liggen tientallen doden waaronder ook vrouwen en kinderen. Ook mensen die gefolterd zouden zijn - al moet je ook altijd in het achterhoofd houden dat die informatie aan ons wordt overgeleverd door Hamas-vertegenwoordigers die bepaalde zaken mogelijk bijkruiden. 34.000 doden intussen.

Het meest morele leger van de wereld.
 
Ik vraag me af hoe de grote verdedigers van Israël van dit topic goedpraten wat er op de Westelijke Jordaanoever gebeurt


Ronduit weerzinwekkend. En Nethanyahu spreekt blijkbaar over een moreel dieptepunt omdat Biden een Israëlisch bataljon gaat sanctioneren maar beseft niet dat hij dat dieptepunt is...
Karma
Fuck around and find out
 
Intussen ook al een tweede massagraf gevonden bij Khan Younis dat door Israëlische soldaten gegraven zou zijn. Daarin liggen tientallen doden waaronder ook vrouwen en kinderen. Ook mensen die gefolterd zouden zijn - al moet je ook altijd in het achterhoofd houden dat die informatie aan ons wordt overgeleverd door Hamas-vertegenwoordigers die bepaalde zaken mogelijk bijkruiden. 34.000 doden intussen.

Het meest morele leger van de wereld.
Er zouden zelfs kinderen terug gevonden zijn met hun handen vastgebonden achter hun rug.
Dit is genocide.
 
Ik keur geen enkele burgerslachtoffer goed. Elke dode is eentje teveel maar dit is gewoon een reactie tegen de onmacht en de wetteloosheid.
En de cyclus van de haat gaat verder….en dan vinden ze massagraven en dan leggen ze nog wat IED’s etc etc.
 
Intussen ook al een tweede massagraf gevonden bij Khan Younis dat door Israëlische soldaten gegraven zou zijn. Daarin liggen tientallen doden waaronder ook vrouwen en kinderen. Ook mensen die gefolterd zouden zijn - al moet je ook altijd in het achterhoofd houden dat die informatie aan ons wordt overgeleverd door Hamas-vertegenwoordigers die bepaalde zaken mogelijk bijkruiden. 34.000 doden intussen.

Het meest morele leger van de wereld.
Voorzichtig met zo'n massagraven:

 
34000 doden onder de Palestijnen in Gaza, dat is 1.5% van de bevolking daar.
Het aantal gewonden en daklozen zal nog veel hoger liggen. In kiloton uitgedrukt heeft Israël al het equivalent van 3 Hiroshima bommen in de Gazastrook gedropt.

Dat begint inderdaad al genocide-achtige vormen aan te nemen.
 
Laatst bewerkt:
Misschien wachten met de grote outrage en diepgaande conclusies, want ondertussen nog steeds niets van te vinden op Nytimes, WSJ, of FT.
De boutade "Het meest morele leger van de wereld" met een cynische ondertoon is al langer geldig hoor, daarvoor hoeft het IDF niet eens verantwoordelijk te zijn voor een massagraf.
 
De boutade "Het meest morele leger van de wereld" met een cynische ondertoon is al langer geldig hoor, daarvoor hoeft het IDF niet eens verantwoordelijk te zijn voor een massagraf.
Je gebruikt het expliciet na zeer dubieuze bronnen te citeren, dus je moet nu niet afkomen met 'het was een algemeen statement' :)

Edit: Alé, het was de vrt, maar die citeren Aljazeera bijgod.
Ze zouden beter moeten weten dan gekende desinformatiebronnen direct te publiceren zonder additioneel onderzoek.
Maar ok, anderzijds begrijpelijk, budget te laag.
 
  • Leuk
Waarderingen: asmo
Je gebruikt het expliciet na zeer dubieuze bronnen te citeren, dus je moet nu niet afkomen met 'het was een algemeen statement' :)

Ik heb de voorwaardelijke wijs gebruikt en heb nog vermeld dat we in het achterhoofd moeten houden dat Hamas-vertegenwoordigers bepaalde zaken mogelijk bijkruiden.

Intussen ook al een tweede massagraf gevonden bij Khan Younis dat door Israëlische soldaten gegraven zou zijn. Daarin liggen tientallen doden waaronder ook vrouwen en kinderen. Ook mensen die gefolterd zouden zijn - al moet je ook altijd in het achterhoofd houden dat die informatie aan ons wordt overgeleverd door Hamas-vertegenwoordigers die bepaalde zaken mogelijk bijkruiden. 34.000 doden intussen.

Het meest morele leger van de wereld.
 
Ik heb de voorwaardelijke wijs gebruikt en heb nog vermeld dat we in het achterhoofd moeten houden dat Hamas-vertegenwoordigers bepaalde zaken mogelijk bijkruiden.
'Bijkruiden'. We zullen afwachten of het niet compleet gelogen is.

En voor stellingen met veel meer bronnen werd ik hier trouwens geband een tijd terug, 'want niet genoeg bewijs', vandaar dat ik misschien wat kregeliger reageer op alle Twitter en Aljazeera outrage die hier continu probleemloos blijft passeren na 6 maand ;-)
 
Gerapporteerd, voor de 1000ste keer een dubieuze Twitterlink zonder duiding waarom deze relevant of betrouwbaar is.

Ja het is Twitter, maar dat is de enige plaats waar Mehdi Hassan te zien is nadat hij bij MSNBC vertrokken is (omdat ze te eenzijdig waren). Het is een heel korte video, geen film dus een samenvatting is niet echt nodig en zijn toespraak is heel relevant op de thema (hoe Westerse media omgaan met het "conflict")
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan